Google’da birinci sırada çıkmak hemen hemen herkesin hayali. İyi bir işletme web sitesi, müşterilerin bir şirketin hizmetleri hakkında bilgi edinmesine, ürünlerini satın almasına ve daha fazla bilgi için kaydolmasına olanak tanır: başarılı bir girişim büyütmek için tüm temel unsurlar. Bununla birlikte, işlevsel bir web sitesi oluşturmak savaşın yalnızca yarısıdır. Sitenizi oluşturduktan sonra, onu ürününüzden yararlanacak kişilerin önüne koymanız gerekir. Burası SEO’nun organizasyonunuzu yapabileceği veya bozabileceği yerdir.
SEO, arama motoru optimizasyonu anlamına gelir ve kısaca, bir kullanıcı belirli anahtar kelimeler girdiğinde Google gibi bir arama motoru sonuç sayfasında (SERP) görünecek şekilde web sitenizi nasıl optimize ettiğinizi ifade eder. World Wide Web, arama motorları olmadan gideceğiniz yeri bulmanın neredeyse imkânsız olduğu dağınık bir yol yığınıdır. 2017 itibariyle, tüketicilerin %88’i, çevrimiçi veya mağazada bir satın alma işlemi yapmadan önce çevrimiçi araştırma yapıyor ve araştırmalar, ortalama bir kullanıcının anahtar bir terimi aradıklarında yalnızca ilk beş sonuca baktığını gösteriyor. Bu göz önüne alındığında, web sitenizin SERP’lerde iyi bir sıralama elde ettiğinden emin olmak için SEO’yu nasıl kullanabileceğinizi öğrenmek için zaman ayırmaya değer.
BU İPUÇLARI İLE SİTENİZİN SEO’SUNU GELİŞTİRİN
Emin olun: SERP’lerde iyi sıralamada olmayan bir web sitesi oluşturduysanız, sıkı çalışmanızı müşterilerin önüne çıkarmak için alabileceğiniz önlemler vardır. İşte web sitenizin güçlü bir SEO’ya sahip olmasını sağlamanın en etkili yollarından birkaçı.
Alakalı anahtar kelimeleri araştırın.
SEO sadece web sitenize daha fazla trafik çekmekle ilgili değildir; sonuçta müşteri haline gelen ziyaretçileri çekmekle ilgilidir. Hedef kitlenizin kim olması gerektiğini ve onlarla ilgili içeriği nasıl yazacağınızı bilmek SEO bulmacasının önemli bir parçasıdır.
Anahtar kelime araştırması, hangi kelime ve ifadelerin hedef kitlenize ulaşacağını bulmak için pusulanızdır. Hangi anahtar kelimeleri hedeflemeniz gerektiğini görmek için Google AdWords’ün Anahtar Kelime Planlayıcı ve Google Trendler gibi ücretsiz araçları kullanın. Bu aynı zamanda sektörünüzde veya konu alanınızda trend olan konuları keşfetmenin iyi bir yoludur. Örneğin, bu makaleyi optimize etmeye çalıştığınızı varsayalım. Aklınıza gelen ilk anahtar kelimeler muhtemelen “SEO” ve “SEO rehberi” dir, çünkü bunlar makalenin ana konusunu açıklar.
Uzun ve kısa anahtar kelimelere odaklanın.
Siteniz yeni başladığında, Google’ın ilk sayfasında görünmek neredeyse imkansızdır. Yıllardır içerik üreten endüstri liderleri en önemli anahtar kelimelerin ve sonuçların tümüne hakimdir. Örneğin, Moz, Search Engine Land ve Neil Patel gibi uzun süredir devam eden endüstri web sitelerini “SEO” anahtar terimiyle geçmek zor olacak.
İlgili uzun kuyruklu anahtar kelimeler için içerik araştırmak ve oluşturmak, SEO geliştirmek için harika bir stratejidir. Kısa kuyruklu bir anahtar kelime bir veya iki kelime içerirken, uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha uzun, daha spesifik ve daha az rekabetçi anahtar kelimeler veya ifadelerdir. Bir düşünün: Bir kullanıcı “yatak” kelimesini (çok geniş, kısa kuyruklu bir anahtar kelime) ararsa, bir satışı tıklamaya hazır olma olasılığı düşüktür. Ancak, bir kullanıcı “Fransız tarzı meşe yatak” için arama yaparsa, tam olarak ne aradığını bilir ve muhtemelen satın alma noktasına daha yakındır. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerden daha az trafik almanıza rağmen, kullandığınız trafik daha odaklanmış, daha kararlı ve dönüşüm olasılığı daha yüksek olacaktır.
Anahtar kelimeleri nasıl dahil edeceğinizi anlayın.
Anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra, artık sayfa içi optimizasyonunuzun üstesinden gelebilirsiniz. Anahtar kelimeleri şu maddelerle birleştirdiğinizden emin olun:
- Başlık etiketi: Hem tarayıcı sekmesi hem de Google arama sonuçlarında görünen sayfanın adıdır.
- Meta açıklama: HTML kodu olarak veya sitenizin içerik yönetim sisteminde belirlenmiş bir alana girilen, bir sayfanın içeriğini özetleyen yaklaşık 155 karaktere kadar bir pasaj.
- Başlık (h1 etiketi): Bir sayfadaki ana başlığı belirtmek için kullanılan bir etiket.
- Alt başlıklar (h2, h3 ve h4 etiketleri): <h2> ile <h6> arasında yukarıdan aşağıya bir hiyerarşiye sahip olan bir h1’den daha az önemli olan başlıkların oluşturulması için kullanılan etiketler.
- İlk 100 kelime: Sayfanızın girişi.
- Görsel alt etiketleri: Görselde ne olduğunu açıklamak için sitenizdeki herhangi bir görselle kullanılması gereken bir HTML etiketi.
Bir dış bağlantı stratejisi geliştirin.
Diğer sitelerden web sitenize verilen bağlantılar, özellikle siteniz sektörünüzdeki yetkili sitelerden bağlantılıysa, onay damgalarıdır. Örneğin, bu makaleyi optimize edecek bir yetkili site istiyorsanız, makalenin Moz veya Search Engine Land gibi siteler tarafından alınmasını ve paylaşılmasını istersiniz. Tüm bağlantıların eşit oluşturulmadığını unutmayın, bu nedenle bir avuç kaliteli bağlantı oluşturmak, spam içerikli bağlantılardan daha iyidir. Etki alanı otoritesi düşük ve alanınızla ilgisi olmayan bir web sitesi sizinle bağlantı kuruyorsa, bu çok kullanışlı değildir (örneğin, bu SEO makalesine bağlanan rastgele bir otel.)
Sitenize tekrar bağlantı sağlamayı teşvik etmenin ve yetki oluşturmanın birkaç hızlı ve akıllı yolu şunları içerir:
- Alıntılar: Bir alıntı, işletmenizin bir üçüncü taraf web sitesinde tipik olarak yerel bir işletme veya endüstri dizini veya bir etkinlik veya inceleme sitesinde yer alan bir sözüdür. Şehrinizdeki kaliteli, güvenilir dizinleri ve listeleme sitelerini arayın.
- Değerli içerik oluşturma ve paylaşma: Kullanıcılarına alakalı ve ilgi çekici içerik oluşturan ve sunan siteler daha iyi sıralamalar alır. Yeni, düzenli içerik, trafiğinizi artırır ve kullanıcıların sitenizde geçirdiği zamanı artırır; bu, Google’a güvenilir, alakalı ve yetkili bir web sitesi olduğunuzu söyleyen iki önemli ölçümdür.
- Konuk yayınlama: Harici bağlantılar almanın harika bir yolu, diğer web siteleri için gönderi veya makale yazmaktır. Uzman olarak bilinmesini istediğiniz konuları düşünün (kendi web siteniz / sektörünüzle ilgili) ve konuk gönderi özelliğinden yararlanabilecek benzer fikirlere sahip işletmelere veya bloglara ulaşın. SEO avantajlarından yararlanmak için kendi web sitenize bir bağlantı eklediğinizden emin olun.
SEO İÇİN TEKNİK GEREKSİNİMLER
Güçlü bir SEO stratejisi, web sitenizin hızına, güvenliğine ve site temeline bağlıdır. Bu teknik temel olmadan Google, ne kadar içerik dahil ederseniz edin size güvenmeyecektir. Site temelinizi geliştirmek için üç temel unsur şunlardır:
- Site hızı: Kullanıcılar sabırsızdır. Web sitenizin yüklenmesi üç saniyeden uzun sürerse, müşterileriniz oradadır. İyi bir SEO stratejisi, sayfalarınızın tüm cihazlarda hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlamak için kodunuzu ve resimlerinizi optimize etmenin tüm yollarını kapsar.
- Site güvenliği: Temmuz 2018’den itibaren Google, HTTPS olmayan web sitelerini Chrome tarayıcısında güvenli değil olarak işaretleyecektir. Chrome, mobil ve masaüstündeki küresel tarayıcı pazarının yaklaşık %58’ini oluşturduğundan, siteniz HTTPS değilse, güvenlik endişeleri nedeniyle web trafiğini kaybedebilirsiniz.
- Mobil uyumluluk: Bugünlerde neredeyse her şeyi telefonlarımızdan yaptığımız için, Google tüm cihazlarda kolayca okunabilen, tıklanabilen ve gezilebilen siteleri aramaktadır.
SEO STRATEJİNİZİ NASIL OPTİMİZE EDEBİLİRSİNİZ?
İlerlemenizi ölçmüyorsanız, neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bilmek zor. SEO başarısı, belirli anahtar kelimeler için sayfa sıralamanızı artırarak ve genel etki alanı otoritenizi artırarak ölçülür. Her işletme benzersiz olmasına ve her web sitesinin önemli olan farklı ölçümlere sahip olmasına rağmen, Google Analytics, SEO çabalarınızın başarısını izlemenize ve raporlamanıza olanak tanır. Aşağıdakiler dahil olmak üzere SEO’nun bir sayfadaki etkisini ölçmek için ihtiyacınız olan tüm verileri toplayabilirsiniz:
- Organik trafik hacmi: Organik trafik, sitenizi ücretsiz arama sonuçları aracılığıyla bulan kullanıcılardan oluşur. Sitenize gelen organik trafik artarsa, sitenizin SERP’lerde sıralandığı ve kullanıcılar tarafından bulunduğu anlamına gelir.
- Hemen çıkma oranı: Sayfanıza organik olarak gelen ve hızlı bir şekilde tıklayan kullanıcıların yüzdesi. Yüksek bir hemen çıkma oranı, yanlış türde trafik kullandığınızı gösterir.
- Dönüşümler: Bir kullanıcı istenen bir işlemi başarıyla tamamladığında bir dönüşüm gerçekleşir. İstenen eylem bir e-postayı tıklamak, telefon numaralarını bir web formuna girmek ve daha fazlası olabilir. Dönüşümleri izlemek için, gerçek müşteri haline gelen organik aramalardan site ziyaretçilerini izlemek için hedefler oluşturmanız gerekir.
- Davranış: Bir kişinin sitenizi ziyaretinin süresi, ziyaret ettiği sayfa sayısı ve her sayfada geçirdiği süre.
- Sıraladığınız anahtar kelimeler: Hangi sorguların sitenizin arama sonuçlarında görünmesine neden olduğunu anlayın.
Google’da birinci sırada çıkmak için göz attığınız bu yazıma ek olarak; geçmiş dönemde paylaşmış olduğum Video SEO Rehberi yazıma da göz atabilirsiniz.
Son yorumlar