Yurtdışı Google Reklamı Verirken Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?

Yurtdışı Google Reklamı

Yurtdışı Google reklamı vermeden önce sektör ve analiz raporlaması yapmak oldukça önemlidir. Yurtdışı Google reklamı verirken dikkat etmeniz gerekenler listesinin başında reklam metodu, stratejiler, organik trafik, içerikler, yaklaşım ve etkileşim gibi birçok kriter yer almaktadır.

Uluslararası pazara açılan yeni bir iş girişimi veya bu alanda yirmi yıllık deneyime sahip köklü bir ulusal şirket olmanız fark etmez; uluslararası bir kitleye odaklanmak ilk başta göz korkutucu görünebilir, ancak doğru planlanmış bir Google ADS kampanyası ile kendinizi uluslararası pazara açma hedefine ulaşılabilir.

En iyi reklam biçimini seçerseniz ve belirli anahtar kelimelere odaklanırsanız ve pazarınıza ulaşacak etkili bir reklam kampanyası oluşturmak için biraz araştırma yaparsanız.

Yurtdışı Google reklamı yapmaya başlamadan önce, pazarınızı net bir şekilde anladığınızdan emin olmanız önemlidir. Bu, etkili reklam kampanyası tasarlamanıza olanak tanır. Potansiyel ve hedef müşterileriniz için en etkili reklam biçimlerini seçin.

Türkiye merkezli ve diğer ülkelerde çalışan veya farklı bölgelerde pazar bulmaya çalışan işletmeler için, seçeceğiniz ülkede Google reklam hizmeti önerilir. Ancak bu konu teknik bir konu olduğu için deneyimli uzmanlardan yardım alınması gerekmektedir. Konu hakkında kapsamlı bir çalışma yapılmadan reklam verilmemelidir. Google ADS’nin ücretsiz Google danışmanlık hizmeti sunan Google ADS resmi müşteri temsilcisi ile iletişime geçerek yardımcı olabileceğinizi unutmayın.

Google Adwords sayesinde dünya çapında uluslararası Yurtdışı Google reklamı verebilirsiniz. Kullanmakta olduğunuz web sitesinde reklamını yapmak istediğiniz arama terimiyle alakalı içerik bulunmadığından, Yurtdışı Google reklamı vermeye başlamadan önce, reklamını yapacağınız ülkeye uygun içeriğe sahip olduğunuzdan emin olmanız önemlidir. 

Yerleştirdiğiniz reklam durdurulabilir ve hatta kaldırılabilir. Bu nedenle, Google aracılığıyla uluslararası alanda tanıtım yapmaya karar verdiğinizde son derece dikkatli olmalısınız.

Google Ads Nedir?

Google Ads, bir reklamın tıklaması veya gösterimi başına ücret alan ücretli bir reklamcılık stratejisidir. Genellikle tıklama başına ödeme (PPC) olarak adlandırılan pazarlama stratejisidir.

Google Reklamları, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi arayan ve satın almaya istekli müşterileri işletmenize çekmenin en etkili yollarından biridir. Google Ads sayesinde web sitenize gelen ve ziyaret eden ziyaretçi sayısını artırabilirsiniz.

Google Ads ile iyi planlanmış reklamlarınızı hedeflediğiniz müşteri grubuna (hem masaüstü hem de mobil) sunarak onlara aradıkları ürün ve hizmetleri vermeniz mümkündür. Böylece ideal müşterileriniz Google Arama veya Google Haritalar üzerinden sizinkine benzer ürün ve hizmetleri aradığında şirketiniz SERP‘de görünecektir.

Sonuçta Google Ads ile potansiyel müşterilere ulaşabilecek ve yaptığınız satışları hızla artırabileceksiniz.

Google Ads’i kullanmaya devam ettikçe, Google Ads’in daha fazla kişiye ulaşmak için kullanılan reklamları analiz edip optimize etmeye yardımcı olacağını keşfedeceksiniz, böylece şirketiniz kampanyalarının hedeflerine ulaşabilir.

Ayrıca reklamlarınızı bütçenize göre istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. Google Ads ayrıca aylık Yurtdışı Google reklamı bütçenizi kontrol etmenize ve hatta reklamlarınızı istediğiniz zaman duraklatmanıza ve artırmanıza veya azaltmanıza olanak tanır.

Google Reklamları Neden Önemli?

Reklamlara yeni başlayan birçok kişi “Google Reklamları Neden Önemli” sorusunu kendilerine sormaktadır. Google reklamları potansiyel müşterileri elde etmek için en etkili pazarlama metotlarındandır.

Dijital pazarlama alanında doğru kişilere odaklanmak en önemli adımlardan biridir. Ancak farklı kültür, dil ve tüketim kalıplarına sahip bölge veya ülkelerde bu zor bir adım olabilir. Bunun nedeni, Google Ads’in her pazar için farklı pazarlama araçlarına ve çeşitlerine sahip olmasıdır. 

Bu, en iyi sonuçları elde etmek için her pazar için ayrı kampanyalar geliştirmeniz gerekeceği anlamına gelir.

Bunu başarmanın birçok yolu var. Ulaşmaya çalıştığınız bölgeye göre farklı anahtar kelimeler kullanarak reklamlar tasarlayabilir veya aynı veya farklı bir bölgede birden fazla dili hedeflerken, her birini hedefleyen farklı kampanyalar oluşturabilir ve pazarlama stratejinizi geliştirebilirsiniz.

Ancak, bir ajans veya profesyonelin yardımıyla geliştirdiğiniz belirli bir reklamla hedeflerinize ulaşmanız daha kolaydır. Ancak, reklamlarınız için alternatif bir dil kullanmayı planlıyorsanız, reklamlarınızın bölgenin kültürel ve tüketim alışkanlıklarına uygun olmasını sağlayabilecek profesyonel bir tercümandan yardım almanız, kampanyanızdan daha etkili sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır.

Ayrıca Google Ads, gelişmiş algoritmaları ile kitle ve bölge analizi sayesinde, ülke dışında yaşayan ancak bulunduğu bölgenin dilini konuşmayanları tespit ederek, yurtdışında yaşayan biriyle bağlantı kurabilmenizi sağlar. Fransa’da ama akıcı bir şekilde İngilizce bilmektedir. Bunun için “Fransa” şeklinde ilgi bölgenizi, “İngilizce” olarak da istediğiniz dili seçmeniz yeterli olacaktır.

Her dil ve bölge için ayrı bir kampanya oluşturmanız hem hesabınızı yönetmeyi hem de her alan için yatırım getirisini takip etmeyi çok kolaylaştırır.

Yurtdışı Google ADS Reklam Verirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Yurtdışı Google ADS reklam verirken dikkat edilmesi gerekenler baştan sona hesaplanarak yapılmalıdır. Doğru kararları alarak düşünmeli, tespit yapmalı ve sonuç odaklı Yurtdışı Google reklamı çıkmalısınız.

Reklam verirken hangi kriterlere dikkat edilmeli:

Anahtar Kelime Listeleri Oluşturun ve Reklam Metni Oluşturun

Google’da reklam vermek için etkili bir kampanya başlatmak istiyorsanız, önce bir anahtar kelime listesi oluşturmak ile başlamalısınız. Ardından reklam kampanyanız için bu listedeki potansiyeli en yüksek anahtar kelimeleri seçmelisiniz. Ardından, reklam kampanyalarınızı bu anahtar kelimeler etrafında tasarlayabilirsiniz.

Ayrıca, Yurtdışı Google reklamı metninizin, reklamlarınızın yayınlanmakta olduğu yerle eşleşecek şekilde özel olarak tasarlandığından emin olun. Bu şekilde, reklamlarınız tam olarak aradıkları arama terimlerini bulan potansiyel müşteriler tarafından görülecek ve tıklanacaktır.

Doğru müşterilere ulaştığınızdan emin olmak için pazarlama kampanyanızda tüm dillerde doğru anahtar kelimeleri kullanmanız önemlidir. Bu aşamada, doğru anahtar kelimeleri seçmenize ve ihtiyaçlarınıza göre karar vermenize yardımcı olabilecek Google Ads verilerini inceleyebileceksiniz. (Veriler reklamı açarken sizlere Google önerileri olarak sunulmaktadır)

Google Ads’in “Arama terimleri raporu”, hedef müşterilerinizin aradığı anahtar kelimeleri tam olarak belirlemenizi kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda içinde görmek istemediğiniz negatif anahtar kelimeleri tanımlayarak kampanyanızı daha doğru bir şekilde oluşturmanıza olanak tanır.

Bu şekilde, negatif anahtar kelimeler içeren kendi anahtar kelime listenizi oluşturabilirsiniz. Negatif anahtar kelimeler içeren iyi oluşturulmuş bir anahtar kelime listesi, Yurtdışı Google reklamınızın her zaman maksimum izleyiciye ulaşmasını garanti eder.

Reklamlarınızın Yerel Para Biriminde Görünmesini Sağlayın

Yurtdışı Google reklamı kampanyalarınızın, hedeflemek istediğiniz pazarın para birimini ve konumunu yansıtacak şekilde planlanması ve uygulamaya konulması çok önemlidir.

Örneğin bir hizmet veya ürün için belirlediğiniz 500.000 ₺ fiyat başka bir ülkede aynı olmayabilir. Bu nedenle, başka bir ülkede yaptığınız herhangi bir Yurtdışı Google reklamında, hizmet veya ürünlerinize yönelik tüm bağlantıların uygun para birimine çevrildiğinden emin olmalısınız. Ancak, hatalarınızı veya yapabileceğiniz değişiklikleri belirlemek için Yurtdışı Google reklamı kampanyalarınızın etkinliğini takip etmeniz önemlidir.

Tıklanma oranı veya izlenme oranı istenilen sonuçları vermiyorsa, reklamlarınızda ayarlamalar yapmanız gerekebilir.

Açılış Sayfalarını Optimize Edin

Açılış sayfalarını optimize etmek, açılış sayfanızın her cihazda harika görünmesini sağlamak için hem reklamlarınızın kopyası hem de içeriği üzerinde düşünmek ve bunları değiştirmek önemlidir. 

İçeriğinizi en fazla SEO etkisi yapacak şekilde düzenleyin ve reklamlarınızda görünen anahtar kelimelerin metninizde bulunduğundan emin olun.

Yurtdışı Google reklamı, açılış sayfanızla doğrudan bağlantılı olabileceğinden, açılış sayfanızı iyi bir şekilde iyileştirmeniz önemlidir. Kullanmayı seçtiğiniz açılış sayfası, reklamla alakalı olmalı ve içeriği, hedeflemeye çalıştığınız anahtar kelimelerle eşleşecek şekilde optimize edilmelidir.

Reklam Uzantılarından Yararlanın

Reklam uzantıları, reklamların etkinliğini artırmak ve izleyicilerinize önemli ayrıntılar sağlamak için harika bir yöntemdir.

Google Reklamları, tek bir URL’ye sahip tek bir metin sayfasıyla sınırlandırılamayacak kadar büyük bir pazardır. Bu nedenle, reklamınızın görünürlüğünü artırmak için sayısız fırsat vardır ve hatta bunlardan biri olan Yurtdışı Google reklamı uzantıları, uluslararası ve rekabetin çok daha fazla olduğu bir pazarda öne çıkmanız için bir yöntem sağlayacaktır.

Çok sayıda reklam uzantısı türü vardır ve şirketiniz için en iyisini seçmek önemli bir adımdır.

Google ADS’de Reklam Vermeden Önce Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Google üzerinde reklam vermek sadece bütçe harcamaktan ibaret değildir. Google ADS’de reklam vermeden önce nelere dikkat etmeniz gerekir konusunda oldukça bilgili olmanız tavsiye edilir; zira doğru bilgiler ile harcayacağınız bütçeniz minimum seviyelere çekilebilir ve optimizasyon arttırılabilir.

Kimi Hedef Alacaksın veya Hedef Kitleniz Kimler?

Google ADS Reklamı vermeden önce hedef kitle belirlemek önemlidir. Kimi hedef alacağınız, hedef kitleniz kimler olduğunu belirlemek doğru müşterilere doğru reklamı ulaştırmak demektir.

Yurtdışı Google reklamı vermeye başlamadan önce, kimi hedefleyeceğinizi düşündüğünüzden emin olun. Bu, tüm pazarlama stratejinizi etkileyebilir. Örnek olarak, bebek maması ürünleri satan bir çevrimiçi mağaza işletiyorsanız, ana müşteri tabanı en az bir çocuğu olan ebeveynlerdir.

Hedef Kitlenizin Kimler Olduğunu Biliyor Musunuz?

Önceki örneği tekrar gözden geçirelim. Yeni çocuk sahibi olmuş ebeveynlere ulaşmaya karar verdiğimizi hayal edin. Bu grup insan hangi web sitelerini ziyaret ediyor? Aradığı anahtar kelimeler nelerdir? Tüm bunların dijital olarak incelenmesi, reklamlarınızın daha hedef kitleye gösterilmesini sağlayacaktır.

Reklamınızın Amacını Belirleyin

Google ADS reklamlarına başlamadan önce hedef kitle reklamlarınızın amacını belirlemek, hedef metni, resmi, amacı, ürünleri ya da daha birçok etkileşimi aklınızda ve fiilen sabitlemekten geçer.

Reklam metinleriniz, resimleriniz, açılış sayfalarınız vb. Hepsi bu işlevleri yerine getirecek şekilde düzenlenmelidir. Örneğin amaç, ürünleri veya hizmetleri pazarlamak veya marka bilinirliği oluşturmak veya bir mağazayı ziyaret etmek veya bir uygulama indirmek olabilir.

Hangi Reklam Türünü Seçeceksiniz?

Google ADS reklam türü seçmek oldukça zor olabilir. Google Ads’de çok sayıda reklam türü olduğunu hepimiz biliyoruz. Peki hangisiyle başlamak istersiniz?

Her biri reklam modeli olduğundan ve ayrı ayrı planlanması gerektiğinden karar vermek size kalmış. Seçebileceğiniz tüm reklam modellerinden yararlanmanızı öneririz. Gördüğünüz sonuçlara ve yapacağınız testlere göre reklamlarınızın önemine karar verebilirsiniz.

Anahtar Kelimelerinizi Belirlemek

Google ADS anahtar kelimeler, arama motorları aracılığıyla kullanıcı aramalarıyla eşleşmelidir. Seçtiğiniz anahtar kelimeler hizmetiniz, ürününüz veya şirketinizle alakalı olmalıdır.

Anahtar kelime analizi yapmak için kullanılabilecek çok sayıda ücretli ve ücretsiz yazılım bulunmaktadır. “Google Anahtar Kelime Planlayıcı” bunlardan biridir. Google Anahtar Kelime Planlayıcı ile yeni anahtar kelimeler keşfedebileceğiniz gibi anahtar kelimelerin aranma hacimlerini ve ortalama maliyetlerini de öğrenebileceksiniz.

Negatif Anahtar Kelimeler

Google ADS negatif anahtar kelimeler, geleneksel anahtar kelime türlerinin aksine, arama sonuçlarında belirlediğiniz anahtar kelimelerde reklamlarınızın görünmesini engellemek için kullanılan bir eşleme türü ve optimizasyon tekniği olabilir.

Örneğin; ADS hesabınızda “erkek gömleği” terimi var. Reklamlarınıza herhangi bir olumsuz anahtar kelime eklemezseniz, reklamlarınız “erkek gömleği nasıl ütülenir” veya “erkek gömleği kumaşı nasıl seçilir” gibi arama sorguları tarafından hedeflenebilir. Google ADS istenmeyen tıklamaları önlemek için, anahtar kelimelerinizle ilişkili negatif anahtar kelimelere bir göz atmalısınız.

KPI Belirlemek

KPI, kısaca sayısal değerin bir göstergesi olan Anahtar Performans Göstergeleri tanımlamak için kullanılan bir terimdir. ADS reklamlarınızın hedeflerinize ulaşıp ulaşmadığını belirlemek için, ölçebilmeniz ve izleyebilmeniz gereken metrikleri belirlemek önemlidir.

Volkan Aktaş

Dijital Pazarlama Uzmanı

Sosyal medya, Seo, Web Tasarım başta olmak üzere dijital pazarlamanın tüm alanlarında bir fikriniz varsa iletişim bilgilerimden bana hemen ulaşabilirsiniz.

Daha Fazla İçerik

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
You need to agree with the terms to proceed

Menü
Call Now Button7/24 Destek İçin Hemen Arayın!