Uzun yıllar boyunca onlarca internet sitesi ile denemeler ve profesyonel anlamda çalışmalar yapmış bir kişi olarak, arama motorlarının bugünün ve geleceğin en büyük reklam araçlarından birisi olduğunu açıkça belirtek isterim. Arama motorlarının mevcut reklam potansiyeli açısından önemini kısa bir örnek ile açıklayacak olursak, satmak istediğiniz bir Asus Eee Pad Transformer tablet modelinizi, televizyon reklamları, bilbord ve afiş gibi reklam araçları ile satmaya kalktığınızda yüksek maliyet doğacaktır. Google üzerinden Adwords reklamı yada Seo çalışması ile ise, ilgili kelime aramalarında Google sıralamalarında kolay sonuç elde ederek direkt müşteriye ulaşabilirsiniz.
”Arama motorları satıcıyı, nihayi müşteriye ulaştırır.”
Volkan Aktaş
Üst bölümde bahsetmiş olduğum direkt olarak müşteriye ulaşma stratejisi, internet üzerinde ki pazarlamanın en etkili ve en güvenilir yollarından birisi olarak uzun yıllardan bugüne önemini sürdürmektedir. Sosyal medya pazarlama ve e mail marketing gibi yöntemler son dönemde gündemde yer edinmiş olsalar bile arama motoru pazarlamacılığının önüne geçebilmeleri yalnızca bir hayalden ibarettir.
Seo Çalışmalarında Google’ın Yeri
İnternet dünyasında yapılan pazarlama çalışmalarının büyük bölümü Google arama motoru üzerinden yapılsa bile, bu alanda diğer arama motorlarında da hedeflemeler yapmak daima yararınıza olacak bir unsurdur. Google arama motoru pazarlamacılığında, internet sitenizi müşteriler yada okurlarınız ile buluşturmak için uygulayabilecek olduğunuz iki adet yöntem bulunmaktadır. Bu yöntemlerden ilki Adwords reklamları olarak bahsetme olduğumuz ücretli reklamlar, bir diğer yöntem ise, Arama motoru optimizasyonu yani Seo çalışmalarıdır. Başarılı bir dijital pazarlama stratejisi belirleyebilmek için her iki pazarlama yönteminin yanında, sosyal medya pazarlaması ve remarketing gibi yöntemlerin bir arada kullanılması gerekmektedir. Ancak, kobiler gibi orta ölçekli firmalar ve sektörlerde yeterli bütçenin sağlanamaması ve sürekli artan rekabet gibi etmenler bu alanda firmaların seo çalışmalarına ayrı bir önem vermelerine yol açmaktadır.
Seo Hangi Sektörler İçin Önemlidir?
Çilingiler, nakliyatçılar, teknik servisler gibi birçok küçük firma son yıllarda müşteriye ulaşabilmek için en önemli araç olarak seo çalışmalarını kullanmışlardır. Geçmiş döneme göre daha fazla bilinirlik kazanmaya devam eden Seo çalışmaları, günden güne daha fazla kişi ve kurum tarafından uyarlanmaya başlamış ve bu alanda sürekli olarak artan bir rekabete sebep olmuştur.
Kısaca özetlemek gerekirse, son dönemin en önemin en önemli müşteri kanallarında birisi olan Seo çalışmaları günden güne önemini arttırmakta ve bu alan uzun süreden bu yana kendi içinde bir sektör olarak büyümeye devam etmektedir.
2 Yorum. Yeni Yorum
Yazınız için teşekkürler Volkan Bey, WordPress SEO hakkında bir yazı da bekliyoruz sizden..
Teşekkür ederim Kadir Bey. Seo kaos sitenizde güzel bilgilere yer veriyorsunuz. Başarılarınızın devamını dillerim.