Tüketici alışkanlıkları sosyoloji ve teknolojideki gelişmelerden dolayı günümüzde sürekli olarak değişmektedir. Bundan dolayı rekabet koşulları, pazarlama çeşitleri de doğal olarak hayatımıza çok süratli bir şekilde girmektedir.
Medya sayesinde hitap ettiklerinize yani müşterilerinize direk olarak ulaşma olanağı bulursunuz. Burada koordinasyonu sağlayan herhangi bir bağıntı ya da nesne yoktur. Akabinde içerikler çok hızlı bir şekilde yayılabilmektedir. Sunduğu en önemli avantaj sıfır maliyetli olmasıdır. Sıfır maliyet demek şirket kasasından tek kuruş çıkmaması demek. Sıfır maliyet şu anda diğer paralı organizasyonları da geçmiş durumdadır.
Sosyal ve ekonomik olarak şirkete en ufak bir yük getirmemesi; şirket hanesine artı olarak yazılacak en önemli özelliktir. Burada dikkate alınması gereken çok önemli noktalardan bir tanesi de ayırt edici nitelikte ve ölçümleme yapılabilir olmasıdır.
Firma için kullandığınız hiçbir ilan, yayın, görsel ve işitsel araçlar kaç kişinin gördüğü yorum yaptığı, fikrini etkilediği, gibi durumlarda bu olanağı vermemektedir. Bu alan has bir niteliktir. Bu sayede bırakın yorumu yorum yapanın kişisel özellikleri; anlayış tarzı bile incelenebilmekte ve analiz edilebilmektedir. Edimsel olarak markanızın ünü ve müşteri potansiyelini yaş, şehir, cinsiyet bilinilirlik gibi verilere çok rahat erişilebilmekte ve hedef kitleye yönelik müşteri portföyü oluşturulabilmektedir. Şirketin ürün gamı ve pazarlama ve müşteri ihtiyaçlarını görme açısından inanılmaz fırsatlar sunmaktadır.
Dijitalleşmenin en önemli katkılarından bir tanesi olarak bilinilirliği artırması olarak gösterebiliriz. Tüketicinin alışverişten elde ettiği deneyim ve birikimler markanıza bakış açısını gösteren tek yerlerdir.
Şirket olarak hep en iyi olma iştiyakı ve amacında; buna da kurumsal olarak karar vermiş, içeriğini kalite, hız, ulaşılabilirlik ve müşteri memnuniyetini öncelik olarak belirlemiş iseniz o zaman bu dijital ortamda daima güçlü hazır ve sürekli ve de kendinizi sürekli güncel tutmak zorundasınız. Çağın gerekleri bunu mecburi kılmaktadır. Sorumlularda bu arena dışında yapılan işlerde başarının çok kadük kalacağı bilinci oluşmalıdır. Bundan kaçış yoktur.
Farkındalık ve Süreklilik
Bilgi ve teknoloji çağrısında devamlılık peşinde iseniz sürekli olarak kendinizi ya da temsil ettiğiniz makamı formatlamanız; ona çağın gereklerine göre nitelik kazandırmanız gerekir. Amaç güçlü ve sürekli olmak ise; buna göre hazırlanmanız gerekir.
Amaç ve Kapsam
Şirket sorumlusunun; başarısızlık yaşaması açısından temsil ettiği markanın amaç ve hedefini iyi bilmesi ya da bunun farkında olması; kurumsal bir kimliğinin olması; yönetim ve markının farkına varılması gereken önemin verilmesi; sürekli olarak değişimlere karşı güncellemesi insanlar için ayırt edici içerikte bir şeyler piyasaya sürebilme; markanın en öncelikli kriterinin bilinmesi bunun zihinlere kazınması ve dijital platformlarda ulaşılmasa da merkez ya da şubelerine gidildiğinde işlem yapılabileceği izlenimi verilmelidir