Dijital Pazarlama

Sokağa İnmeyen Pazarlamacıdan Başarı Beklemek

Yorum yapılmamış
pazarlamacı

Blog’umun ilk yazılarında son dönemde gözlemlediğim bir duruma değinmeden geçmek istemedim. Bildiğiniz gibi günümüzün olmazsa olmazları arasında yer alan internet, gelinen noktada en önemli iletişim araçlarından birisi haline gelmiş durumda. İnternet’in günden güne artan popüleritesi geleneksel pazarlama yöntemlerinin yerini dijital pazarlamaya bırakmasına aracılık etmeye devam ederken, bu alanda dikkatimi çeken bir kaç durum aklımda soru işaretleri bırakmaya devam ediyor.

Anlatmak İstediklerim!

Türk insanı olarak kullandığımız cep telefonundan, savaş uçağına kadar birçok teknolojiyi Amerika’dan ithal etmekteyiz. Bu konuda son dönemde en fazla bilgi ve teknoloji transferinin gerçekleştiği alanlardan birisi ise şüphesiz ki internet teknolojileri. Türkiye’ye büyük bir bilgi ve teknoloji aktarımı söz konusu iken, dijital pazarlama trendlerinin Türkiye’ye aktarımı da son hızla devam ediyor. SEO, SEM, SMO, Mailing derken dijital pazarlama faaliyetlerimizi hızla yürütmeye devam ediyoruz. Geçtiğimiz dönemde toplumda doktorluk, avukatlık gibi kadrolar kabul görürken, günümüzde bu alanların yerini internet ile alakalı meslekler ile uğraşanlar almaya başladı bile. Konuyu fazla dağıtmadan online satışlara yön veren biz dijital pazarlamacılar, günden güne farklı bir yapıya bürünmeye devam ediyoruz.

Günün büyük bir bölümünün geçtiği odalarından çıkar çıkmaz kahve dükkanlarına akın eden plaza insanları, her gün oturdukları yerden ayakkabı, kol saati, cep telefonu, web tasarım gibi birçok ürün ve hizmetin satışını gerçekleştirmeye devam ediyorlar. Bu noktada Amerika’dan aldığımız teknolojik bilginin yanında bonus olarak kahve dükkanları, yaka kartları bir statü göstergesi olarak bizlere hediye edilmiş durumda. Teknolojik bilgiyi yurt dışından ithal ediyor olmamız ayrı bir makale konusu olmasına rağmen, asıl sorun bonus olarak bize hediye edilen plaza ruhundan geliyor bana göre.

”Sürekli olarak plaza kültürüne maruz kalan bir pazarlamacı, Anadolu’nun herhangi bir yerinde yaşayan müşterinin davranışlarını nereden bilecek?”

Günümüzde Türkiye gibi bir internet pazarında faaliyet göstermek isteyen dijital pazarlamacının teknik bilginin yanında esnaf kültürünün ne demek olduğunu, işe giderken kullandıkları araçlar ve taksilerden inip metrobüs kullanmayı öğrenmeleri, pazara gidip pazarlık ederek alışveriş yapmayı denemeleri, mahalle bakkalından alışveriş yapmanın ne demek olduğunu öğrenmelerinin; uzun vadede yararlarına olacağını düşünüyorum.

Dev internet şirketleri, kahve dükkanları bir yana, plazalardan pazarlamayı Türkiye’de geliştirdiğiniz projenizi Amerika’da pazarlarken gerçekleştirirsiniz. Burası TÜRKİYE…

Related Articles

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Şirketinizin Dijital Pazarlama Otomasyonuna İhtiyacı Olduğunun 4 İşareti
Menü
7/24 Destek İçin Hemen Arayın!