E-postalar, blog yayınları, sosyal medya, reklam kampanyaları ve doğrudan posta gibi birçok konuyla pazarlamacıların tek başına yapabilecekleri bir şey yoktur. Tüm bunların düzgün bir şekilde ilerlemesini sağlayacak şey doğru çalışan bir dijital pazarlama otomasyonudur. Dijital pazarlama otomasyonuna ihtiyacınız olduğuna dair çeşitli sinyaller vardır. eğer o sinyalleri doğru yorumlayabilirseniz başarılı olmamanız mümkün değildir.
Pazarlama Çabalarınız İstediğiniz Gibi Sonuç Vermiyor!
Hiçbir dönüşüm yapmadan potansiyel müşterilere sürekli ulaşıyor musunuz? Dijital pazarlama otomasyonu olmadan, pazarlama çabalarının ne kadar iyi çalıştığını belirlemek için ihtiyacınız olan verileri elde etmek zor olabilir.
Çoğu dijital pazarlama otomasyon yazılımı programında, kampanyanızın ne kadar başarılı olduğunu görmeyi kolaylaştıran raporlama araçları bulunur. Bu raporlar şunları sunar;
- Olumlu geri dönüş sağlayan fırsatlar
- Hangi kampanyaların satışları etkilediği
- Satış Döngünüz Çok Uzun
Çoğunlukla, günümüzün satış döngüsü, neyi satın almak istediklerine karar vermiş olan alıcılar tarafından yönlendiriliyor. Bu, döngününüzü uzun ve sinir bozucu hale getirebilir.
Satış puanlaması, uzun bir satış döngüsünün kısaltılmasının önemli bir parçasıdır. Potansiyel müşterileri seçerseniz, yalnızca satın almaya hazır nitelikli potansiyel müşteriler satış döngünüzde bulunur.
Potansiyel Müşterilerinizi Ayırmak İçin Yeterli Veriye Sahip Değilsiniz!
Dijital pazarlama otomasyonu yazılımı ile listelerinizi demografik, firma özellikli, yer, davranış gibi birçok durumla alakalı bölebilirsiniz. Dijital pazarlama otomasyonunu kullanmak ve potansiyel müşterilerinizi segmentlere ayırmak büyük bir etkiye sahip olabilir. Otomasyon kullanan şirketler, genellikle daha yüksek bir dönüşüm oranı elde edeceklerdir.
Listeniz Çok Küçük
İşletmenizi karlı ve büyüyen bir şirket haline getirmek için pazarlama konusunda tüm detayların halledilmesi için birkaç düzineden fazla kişiye ihtiyacınız olacaktır.