İyi SEO için sihirli bir kurşun veya hızlı düzeltme yoktur. Arama motorlarının siteleri ve sayfaları sıralamak için kullandığı algoritmalar (Google’ınkiler özellikle zordur) sürekli değişir. Bu, deneyebileceğiniz olası SEO “hacklerini” ortadan kaldırır.
Üreticiler için iyi SEO’nun gerçek anahtarı , kanıtlanmış en iyi uygulamaları kullanan ancak durumlar değiştikçe esnek kalan uzun vadeli bir stratejidir. Arama motoru pazarlamacılığı alanında deneyimli olmanız veya başlamak için yapmanız gerekenleri kafanızda toplamanız önemli değil, işte 30 günlük bir planın ilk birkaç gününün nasıl göründüğü: SEO trafiği.
Seo Trafiği İçin Gün Analizlerinizi Kurun
Herhangi bir içerik stratejisine başlamadan önce Google Arama Konsolu, Google Analytics ve Thomas WebTrax’a kaydolmanız önemlidir. Si platformları Web sitenizi ziyaret kimin tam görünüme sahip olmak bu analiz için yukarı gning.
Thomas WebTrax , yalnızca web sitesi metriklerinin aksine, anonim kullanıcılarınızla ilgili firmaografik ve demografik verileri vurgulayan bir müşteri adayı oluşturma aracı olarak tasarlanmıştır – bu nedenle Thomas WebTrax ve Google Analytics’i birlikte kullanmak web sitenizi optimize edecek ve satış hattınızı potansiyel müşterilerle sürekli olarak yenileyecektir.
Alıcıyı Thomas Network’ten web sitenize kadar olan yolculuk boyunca, sizi aramak için telefonu aldıkları zamana kadar takip eder. Thomas WebTrax hakkında daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz .
Gün: Bir SEO Raporu Yapın
Bir SEO raporunun birincil nedeni, organik trafiğin belirli bir süre boyunca nasıl arttığına ışık tutmaktır. Bir SEO raporu ayrıca sayfa görüntülemeleri, kullanıcı sayısı ve katılım oranları gibi önemli istatistikleri de gösterecektir.
SEMrush ve Ahrefs gibi SEO raporlama araçlarını kullanmanızı öneririz . Her ikisi de ücretsiz sürümler sunar, ancak daha fazla önemli veri ve çözümün kilidini açmak için ücretli sürümü düşünün. Trafik düşüşlerinizin “nedenini” anlamak istiyorsanız, bir SEO uzmanından tavsiye almayı düşünün .
Gün Anahtar Kelime Araştırmanızı Yapın
Anahtar kelimelerinizi dikkatlice seçin. Anahtar kelime araştırması, hedef kitleye hitap eden anahtar kelimeleri belirlemenize ve içeriğinizin erişimini genişletmenize yardımcı olur.
Anahtar kelimeleri seçerken, web sitenizin amacını da göz önünde bulundurmalısınız. Ana amaç satışsa işlemsel anahtar kelimeleri veya web siteniz okuyuculara önemli bilgiler sağlamayı amaçlıyorsa bilgilendirici anahtar kelimeleri tercih edin.
Gün Başlıkları ve Açıklamaları Optimize Edin
Bir anahtar kelime aradığınızda, Google ilgili web sitelerinin bir listesini sunar. Baktığınız şey, Google’ın “snippet” dediği, bu sayfaların her birinin başlığı, URL’si ve meta açıklamalarıdır.
Etkili bir SEO için iyi başlıklar ve açıklamalar çok önemlidir. Sayfa başlığınız, sayfanızın nasıl sıralandığını doğrudan etkiler, bu nedenle doğru olması önemlidir. Google bir başlıkta yalnızca sınırlı sayıda karakter gösterdiği için 5-60 karakter arasında olmalıdır. Okunması kolay ve en az bir anahtar kelime içeren bir başlık oluşturun.
Meta açıklama, sıralamanızı doğrudan etkilemez, ancak bunu göz ardı etmeyin – mükemmel bir pazarlama aracı ve tıklamaların ana itici gücüdür. Açıklamanızı 155 karakterle sınırlayın, aksi takdirde Google gerisini kesecektir.
Gün: Görüntüleri Alt Niteliklerle Optimize Edin
Arama motorları, metin desteği olmadan görsellerin içeriğini tam olarak yorumlayamaz. Bu nedenle, resimlerinizi tanımlamak için Alt metin kullanmak çok önemlidir: arama motorlarının resim içeriğini anlamasını sağlar.
Alt nitelikler üç şekilde çalışır:
- Arama motorlarına görüntüyle ilgili bilgi ve bağlam sağlarlar.
- Fotoğraf düzgün yüklenmezse, okuyuculara görseli açıklarlar.
- Görme engelliler için metin-konuşma yazılımı tarafından kullanılırlar.
Alt özelliklerinizin kısa, net ve güçlü anahtar kelimeler içerdiğinden emin olun.
Gün: Bozuk Bağlantıları Bulun ve Düzeltin
Hepimiz bir 404 (dosya bulunamadı) hatası bulmak için bir bağlantıya tıkladık . Hem insan kullanıcılar hem de arama motorları için inanılmaz derecede sinir bozucu olabilir. Bu 404 hatalarına en yaygın olarak, bir okuyucuyu yanlış veya var olmayan bir URL’ye yönlendiren köprüler olan bozuk bağlantılar neden olur.
Kırık linkler sadece okuyucular için can sıkıcı bir sorun değildir, arama motorları da web sitenizdeki 404 hatanın hepsini bulacaktır. Bir motor ne kadar çok hata bulursa, sayfanızın o kadar az bakımlı olduğunu varsayar ve sıralamanız o kadar düşük olur. Web sitenizin herhangi bir 404 hatası gösterip göstermediğini kontrol edin. 301 yönlendirmelerini kullanarak hatalı URL’leri doğru URL’lere yönlendirin. Diğer web yöneticilerinden web sitenize işaret eden yanlış bağlantıları düzeltmesini isteyin. Navigasyon menüsündeki bağlantıları kontrol edin.
404 hatalarını bulmanıza yardımcı olması için bu çevrimiçi araçları kullanmanızı öneririz:
Gün Yönlendirmelerinizi Yenileyin
Yönlendirmeler, bir web sitesini çalıştırmanın basit bir parçasıdır, neredeyse kaçınılmazdır. Ancak bu konuda akıllıysanız, sıralamalarınıza zarar vermek zorunda değiller.
Geçici bir yönlendirme olan durum kodu 302, en yaygın yönlendirmedir. Yeni sunucu kurulana kadar URL’leri yeniden yönlendirerek, sunucu yeniden konumlandırmaları sırasında çok kullanılırlar. Sorun, kalıcı yeniden yönlendirmeler için benzersiz bir durum kodu olmasına rağmen genellikle kalıcı olarak bırakılmalarıdır: 301.
Yönlendirmelerinizi gözden geçirin, yalnızca gerçekten geçici olan 302 yönlendirmeyi koruyarak gerisini 301’lere değiştirin.
Gün. URL Yapılarını Standartlaştırın
URL’ler sokak işaretleri gibidir – ne kadar net olurlarsa o sokaklarda o kadar kolay gezinilebilir.
Otomatik olarak oluşturulan URL’ler genellikle hem insanlar hem de arama motorları tarafından takip edilmesi zor olan uzun sayı dizileridir ve harf olmayan karakterlerdir. Basit, düzenli ve açıklayıcı bir URL adlandırma sistemi uygulamak, kullanıcı deneyimini iyileştirecek, hemen çıkma oranlarını düşürecek ve daha fazla sayfanızın dizine eklenmesine yardımcı olacaktır.
Tek tip bir URL yapısı, arama motorlarının web sitenizi daha hızlı taramasına yardımcı olur. Botlar tüm URL’lere ne kadar hızlı erişebilirse, o kadar çok sayfadan geçebilir ve her bir web sitesini taramak için sınırlı bütçesiyle dizine ekleyebilir.
Düzgün bir dizin yapısı, aynı zamanda, tanımlayıcı URL’ler kullanarak anlamına gelir www.mywebsite.com/ dizin / productname.html. Bunlar, kullanıcıların web sitenizde kendilerini yönlendirmelerine yardımcı olur. Açıklayıcı URL’ler, URL’ler zaten açılış sayfasının içeriği hakkında ipuçları sağladığından, pazarlama eylemleri veya sosyal ağlarda içerik paylaşımı için de uygundur.
9. 30. Günler – Dahili Bağlantılar, İçerik Seçimi ve Daha Fazlası
İyi SEO pek çok şeydir – kısmen bilim, kısmen sanat, her zaman akış halindedir. SEO, özellikle analitik uzmanlığa sahip olmadığınızda karmaşıktır. SEO’nuzu geliştirmek, uzun vadeli bir en iyi uygulama uygulaması, izleme, ince ayar ve iyileştirme sürecidir. Düzenli izlemenin, trafik düşüşüne veya diğer olaylara hızlı bir şekilde tepki vermeyi mümkün kılan arama motoru optimizasyonunun temel görevlerinden biri olduğuna dikkat etmek önemlidir .
Son yorumlar