Reklamlar aracılığıyla müşteri potansiyelinizin arttırılması “Dönüşüm Oranı” olarak adlandırılır. E-ticaret sitelerinin birinci önceliği müşteri bulmak ve onları kendilerinden sürekli alışveriş yapmalarını sağlamaktır. Site yatırımcılarının birinci önceliği mevcut müşterilerini elinde tutmak olmalıdır; bunun içinde indirimler, kampanyalar ve gerektiğinde ücretsiz ürünlerle; mevcut müşteri profillerini korumak ve yeni müşteriler kazanma yoluna gitmeleri gerekir. Genel olarak tüm müşterilerin sadık birer alıcı olmalarını sağlamalıdırlar. Bunları yapabilmeniz için Google reklamlarına ağırlık verebilir, gerekirse sosyal paylaşım sitelerini de kullanabilirsiniz. E-Ticaret sitelerinin yaşamasına neden olan, “Dönüşüm Oranı”dır, yani ziyaretçi sayıları ve sayfaların tıklanması ve görünür durumda olması gerekir.
Ürün görsellerine gereken önemi vermeli, düşük fiyatlı ürünleri en başta yer vermelisiniz; sayfa tasarımınız sade olduğu kadar insanların dikkatini de çekmelidir, bu sayede dönüşüm oranınız ve kârlılığınız da artacaktır. Satışlara etki eden etmenler nelerdir? Dönüşüm oranınızı nasıl arttırırsınız? Müşteri potansiyelinizi arttırmanın yolu nedir? Gibi sorulara aşağıda cevaplar arayacağız.
Göze İlk Çarpan Görsellerin; Kaliteli ve Yüksek Çözünürlüklü Kullanılması
Müşterilerinizin ilk bakacakları, ürün görselleri olacaktır. Sayfayı ilk açtıklarında albenisi yüksek ve ürünü tam anlatan bir fotoğraf veya video kullanmanız, müşterilerinizin sayfada kalmasını sağlayacak ve satın almalarını da arttırabilecektir. Örneğin; ürün için bir televizyonsa bu, nasıl kurulduğunu anlatan hareketli bir video kullanabilirsiniz, bu daha çok ilgi çekecek, müşteriler sayfanızda daha uzun süre kalacaklar. Yine ürünle ilgili Fiyat ve İndirim varsa, bunları Bold yazı şeklinde gösteriniz. Tüm anlatılanlar dönüşüm oranınızı ve satış miktarınızı, dolayısıyla kârınızı da arttıracaktır.
Ürünlerle ilgili fotoğrafların, doğru ürünü ifade ettiğinden emin olun. İnsanları yanıltmaya yönelik ürün görselleri kullanmayın, bu tip hareketler siteniz için iyi bir reklam olmayacaktır. E-Ticaret sitelerinde ziyaretçilerin baktığı; ürünlerin görsellerinin yüksek kaliteli ve ürünü anlatan fotoğraflar olması, fiyat ve indirim gibi yazılara dikkat ederler, tabii ki bütçelerine uygun fiyatların olmasına bakarlar. Yukarıda sayılanları bir iş sözleşmesi gibi düşünün ve uygulayınız.
Ürün Başlıkları İlgi Çekici ve Belirgin Olmalı
Ziyaretçilerin, E-Ticaret sitelerinde baktıkları bir başka konu da başlıklar olmaktadır. Başlıklar için değişik renkler ve karakterler kullanarak, her ürünü göze çarpar hale getiriniz. İndirim için büyük punto kullanılması gibi detaylara önem veriniz. Ziyaretçilerinizin, ziyaretlerinin uzaması ve daha fazla sitenizde kalmasını bu yolla sağlarsınız. Uzun süre kalan müşteri de ürün satın alabilir.
Ürünler için kullanacağınız bu ayrıntılar sayesinde dönüşüm oranınıza etkisi olacaktır. Şüphesiz, satışlarınıza etkisi olacaktır. İnsanlar satın alacakları ürün için; başlıklarına, ürün fotoğraf veya videolarına, indirimlere ve ücretsiz kargo gibi detaylara bakarak satın alma gerçekleştiriyorlar. Doğru vurgulamalarla, sitenizi ziyaret eden bir kişi, gelecek gün belki tekrar ziyarette bulunacak, böylece sadık müşteriler oluşturabilirsiniz. Dediğimiz detayları atladığınızı düşünelim, o zaman ciddi müşteri kaybeder ve zarar edersiniz.
Müşteriler Güvenilir Bir Siteden Alışveriş Yapmak İsterler
İnternet ortamında yüzlerce E-Ticaret sitesi vardır, bunların güvenilir olup olmadığına bakmadan alışveriş yapanlar çoğu zaman hüsrana uğramaktalar. Bunun önüne geçmek için, E-Ticaret sitenizin ilgili bakanlığın web sitesinde yer alması gerekir. Bu belgeyi de web sayfanızda mutlaka yer vermelisiniz. Potansiyel müşterilerin baktıkları ilk şey “Bakanlık Sitesi”nde, E-Ticaret sitesinin isminin olup olmadığıdır, orada yayınlanan sitelerden alışveriş yapacaklardır. Siber saldırılara karşı korunmuş bir sitede yine müşterilerin aradığı bir şeydir. Siber saldırılara karşı, Güvenlik Şirketlerinden yardım ve destek alabilirsiniz. Yine site içerisinde satılan ürünlerin orijinal olması önemlidir, fason ve çıkma ürünler satmaktan kaçınmalısınız, bu müşteri kaybettirecektir.
Müşterilerin memnuniyeti veya istek, dileklerini yazdıkları YORUM bölümü mutlaka bulunmalıdır. Yorum bölümüne sitenizde bulundurun, diğer alışveriş yapan müşterilerin baktıkları diğer şeyde bu yorumlar olmaktadır; direkt yorumlar üzerinden ürün alanlar bulunmaktadır.
Müşterinin isteklerine, taleplerine ve iade etmek istediği ürünler için, bir destek hattı oluşturmanızda fayda olacaktır. Canlı telefon desteği sağlayabilirsiniz. Mail üzerinden cevaplarla, müşterilerinize cevap verebilirsiniz. Müşteri sorununun anında çözümlenmesini ister, beklemez ve sabırsızdır; onu memnun etmek sizin elinizdedir. Dönüşüm oranına etki eden etmenler bunlardır; yaparsanız ARTACAKTIR, yapmazsanız DÜŞECEKTİR.
Ürünler İçin Hareketli Videoları Kullanmaya Özen Gösterin
Müşterilerinizin; sürekli ve daimi alıcınız olması web siteniz için birinci öncelik olmalıdır. Müşterilerin dikkat ettikleri web sitesinin sade ve göze hitap etmesi, ayrıca kullanılan görsellerin yerleşimleri olacaktır. Bu detaylar, onları web sitenizde tutacak unsurlardandır. Kimi ürünler için bir fotoğraf yeterli olacaktır; bazı ürünler içinse hareketli video kullanmaya çalışın. Bunu yaptığınızda müşteriler sitenizde daha fazla zaman geçirecek, ürün hakkında detaylı bilgi sahibi olacak, bu da ürünü almalarına bir adım daha yaklaştıracaktır.
E-ticaret sitelerinde, hareketli videolardan faydalanmak maliyetli gibi gözükse de, size getirisi yüksek olacaktır, masraftan kaçınmayın. Bu tür detayları göz önünde bulundurmadınız diyelim, o zaman ürün satışında zorlanır ve müşterilerinizi kaybedersiniz. Bu tür yaklaşımlarla dönüşüm oranınıza ve karlılığınıza katkı sağlar ve sağlam bir yolda ilerlersiniz.
Ürünlerin Kargo İle Müşterilere Ulaştırılması
E-ticaret sitelerinde, insanların alışverişten vazgeçmelerine neden olan şeylerden birisi Kargo Ücreti olmuştur. Bunun nedeni kargo fiyatlarının yüksekliğidir. Sizler şöyle yapabilirsiniz; 50 TL bir ürün için 5 TL kargo ücreti isteyebilir ya da ürünün fiyatına eklersiniz; 100 TL ve üzeri ürünler içinse ücretsiz kargo gönderimi yaptığınızı belirten yazıyı (İnsanların görebileceği şekilde “Bold” olarak yazabilirsiniz), bu sayede müşterileriniz satım alım yapacaklardır.
E-ticaret sitelerinde ürün gönderimlerinde Kargo Ücretsiz ibaresi hep karşımıza çıkmıştır. Bunu kullanın! Yine kargo firmalarıyla anlaşmalar yaparak, büyük tutarlı ve sürekli gönderim yapacağınızı söyleyerek, onlarla sözleşme imzalamanız mümkündür. Böylece potansiyel müşterileriniz için bir avantaj sağlarsınız.
Kargoların hasarsız müşterilerinize ulaşmasından sizler sorumlu olacaksınız. İade durumunda, hemen cevap vermeniz; para iadesi yapabilir ya da ürünü değiştirebilirsiniz. Kargo süreci en sonda yer alsa bile, en önemli aşamadır. Kargo gönderiminiz, yani zamanında ve hasarsız ulaşması, dönüşüm oranınıza etki edecektir. E-ticaret sistemine yatırımcı olarak girecekler için bu tür ayrıntılar, işlerinin daimi olması açısından önemlidir.
Tüm saydıklarımız ışığında yukarıda yazılanlar küçük birer ayrıntı gibi dursa da, yatırım yapacaklar için uygulanması gerekir, sonrasında istikrarlı bir büyüme gelecektir. Müşterilerinizin artması ve internet sitenizin bilinirliği, tıklanma oranları arttıkça; bunlar dönüşüm oranı ve kârlılık olarak sizlere geri gelecektir. Dönüşüm Oranı, E-ticaret siteleri için ayağımızda ki ayakkabı gibidir; onsuz yürüyebilirsiniz ama fazla uzağa gidemezsiniz! Bunu dikkate alın!
Son yorumlar