İnternet Satışlarında Dönüşüm Oranını Arttırmak

İçeriği Paylaşın!

Reklamlar aracılığıyla müşteri potansiyelinizin
arttırılması “Dönüşüm Oranı” olarak adlandırılır. E-ticaret sitelerinin birinci
önceliği müşteri bulmak ve onları kendilerinden sürekli alışveriş yapmalarını
sağlamaktır. Site yatırımcılarının birinci önceliği mevcut müşterilerini elinde
tutmak olmalıdır; bunun içinde indirimler, kampanyalar ve gerektiğinde ücretsiz
ürünlerle; mevcut müşteri profillerini korumak ve yeni müşteriler kazanma
yoluna gitmeleri gerekir. Genel olarak tüm müşterilerin sadık birer alıcı
olmalarını sağlamalıdırlar. Bunları yapabilmeniz için Google reklamlarına
ağırlık verebilir, gerekirse sosyal paylaşım sitelerini de kullanabilirsiniz.
E-Ticaret sitelerinin yaşamasına neden olan, “Dönüşüm Oranı”dır, yani ziyaretçi
sayıları ve sayfaların tıklanması ve görünür durumda olması gerekir.

Ürün görsellerine gereken önemi vermeli, düşük fiyatlı
ürünleri en başta yer vermelisiniz; sayfa tasarımınız sade olduğu kadar
insanların dikkatini de çekmelidir, bu sayede dönüşüm oranınız ve kârlılığınız
da artacaktır. Satışlara etki eden etmenler nelerdir? Dönüşüm oranınızı nasıl
arttırırsınız? Müşteri potansiyelinizi arttırmanın yolu nedir? Gibi sorulara
aşağıda cevaplar arayacağız.

Göze
İlk Çarpan Görsellerin; Kaliteli ve Yüksek Çözünürlüklü Kullanılması

Müşterilerinizin ilk bakacakları, ürün görselleri
olacaktır. Sayfayı ilk açtıklarında albenisi yüksek ve ürünü tam anlatan bir
fotoğraf veya video kullanmanız, müşterilerinizin sayfada kalmasını sağlayacak
ve satın almalarını da arttırabilecektir. Örneğin; ürün için bir televizyonsa
bu, nasıl kurulduğunu anlatan hareketli bir video kullanabilirsiniz, bu daha
çok ilgi çekecek, müşteriler sayfanızda daha uzun süre kalacaklar. Yine ürünle
ilgili Fiyat ve İndirim varsa, bunları Bold
yazı şeklinde gösteriniz. Tüm anlatılanlar dönüşüm oranınızı ve satış
miktarınızı, dolayısıyla kârınızı da arttıracaktır.

Ürünlerle ilgili fotoğrafların, doğru ürünü ifade
ettiğinden emin olun. İnsanları yanıltmaya yönelik ürün görselleri kullanmayın,
bu tip hareketler siteniz için iyi bir reklam olmayacaktır. E-Ticaret
sitelerinde ziyaretçilerin baktığı; ürünlerin görsellerinin yüksek kaliteli ve
ürünü anlatan fotoğraflar olması, fiyat ve indirim gibi yazılara dikkat
ederler, tabii ki bütçelerine uygun fiyatların olmasına bakarlar. Yukarıda
sayılanları bir iş sözleşmesi gibi düşünün ve uygulayınız.

Ürün
Başlıkları İlgi Çekici ve Belirgin Olmalı

Ziyaretçilerin, E-Ticaret sitelerinde baktıkları bir
başka konu da başlıklar olmaktadır. Başlıklar için değişik renkler ve
karakterler kullanarak, her ürünü göze çarpar hale getiriniz. İndirim için
büyük punto kullanılması gibi detaylara önem veriniz. Ziyaretçilerinizin,
ziyaretlerinin uzaması ve daha fazla sitenizde kalmasını bu yolla sağlarsınız.
Uzun süre kalan müşteri de ürün satın alabilir.

Ürünler için kullanacağınız bu ayrıntılar sayesinde
dönüşüm oranınıza etkisi olacaktır. Şüphesiz, satışlarınıza etkisi olacaktır.
İnsanlar satın alacakları ürün için; başlıklarına, ürün fotoğraf veya
videolarına, indirimlere ve ücretsiz kargo gibi detaylara bakarak satın alma
gerçekleştiriyorlar. Doğru vurgulamalarla, sitenizi ziyaret eden bir kişi,
gelecek gün belki tekrar ziyarette bulunacak, böylece sadık müşteriler
oluşturabilirsiniz. Dediğimiz detayları atladığınızı düşünelim, o zaman ciddi
müşteri kaybeder ve zarar edersiniz.

Müşteriler
Güvenilir Bir Siteden Alışveriş Yapmak İsterler

İnternet ortamında yüzlerce E-Ticaret sitesi vardır,
bunların güvenilir olup olmadığına bakmadan alışveriş yapanlar çoğu zaman
hüsrana uğramaktalar. Bunun önüne geçmek için, E-Ticaret sitenizin ilgili
bakanlığın web sitesinde yer alması gerekir. Bu belgeyi de web sayfanızda
mutlaka yer vermelisiniz. Potansiyel müşterilerin baktıkları ilk şey “Bakanlık Sitesi”nde, E-Ticaret sitesinin
isminin olup olmadığıdır, orada yayınlanan sitelerden alışveriş yapacaklardır.
Siber saldırılara karşı korunmuş bir sitede yine müşterilerin aradığı bir
şeydir. Siber saldırılara karşı, Güvenlik Şirketlerinden yardım ve destek
alabilirsiniz. Yine site içerisinde satılan ürünlerin orijinal olması
önemlidir, fason ve çıkma ürünler satmaktan kaçınmalısınız, bu müşteri
kaybettirecektir.

Müşterilerin memnuniyeti veya istek, dileklerini
yazdıkları YORUM bölümü mutlaka bulunmalıdır.
Yorum bölümüne sitenizde bulundurun, diğer alışveriş yapan müşterilerin
baktıkları diğer şeyde bu yorumlar olmaktadır; direkt yorumlar üzerinden ürün
alanlar bulunmaktadır.

Müşterinin isteklerine, taleplerine ve iade etmek
istediği ürünler için, bir destek hattı oluşturmanızda fayda olacaktır. Canlı
telefon desteği sağlayabilirsiniz. Mail üzerinden cevaplarla, müşterilerinize
cevap verebilirsiniz. Müşteri sorununun anında çözümlenmesini ister, beklemez
ve sabırsızdır; onu memnun etmek sizin elinizdedir. Dönüşüm oranına etki eden
etmenler bunlardır; yaparsanız ARTACAKTIR,
yapmazsanız DÜŞECEKTİR.

Ürünler
İçin Hareketli Videoları Kullanmaya Özen Gösterin

Müşterilerinizin; sürekli ve daimi alıcınız olması web
siteniz için birinci öncelik olmalıdır. Müşterilerin dikkat ettikleri web
sitesinin sade ve göze hitap etmesi, ayrıca kullanılan görsellerin yerleşimleri
olacaktır. Bu detaylar, onları web sitenizde tutacak unsurlardandır. Kimi
ürünler için bir fotoğraf yeterli olacaktır; bazı ürünler içinse hareketli
video kullanmaya çalışın. Bunu yaptığınızda müşteriler sitenizde daha fazla
zaman geçirecek, ürün hakkında detaylı bilgi sahibi olacak, bu da ürünü
almalarına bir adım daha yaklaştıracaktır.

E-ticaret sitelerinde, hareketli videolardan faydalanmak
maliyetli gibi gözükse de, size getirisi yüksek olacaktır, masraftan
kaçınmayın. Bu tür detayları göz önünde bulundurmadınız diyelim, o zaman ürün
satışında zorlanır ve müşterilerinizi kaybedersiniz. Bu tür yaklaşımlarla
dönüşüm oranınıza ve karlılığınıza katkı sağlar ve sağlam bir yolda
ilerlersiniz.

Ürünlerin
Kargo İle Müşterilere Ulaştırılması

E-ticaret sitelerinde, insanların alışverişten
vazgeçmelerine neden olan şeylerden birisi Kargo Ücreti olmuştur. Bunun nedeni
kargo fiyatlarının yüksekliğidir. Sizler şöyle yapabilirsiniz; 50 TL bir ürün
için 5 TL kargo ücreti isteyebilir ya da ürünün fiyatına eklersiniz; 100 TL ve
üzeri ürünler içinse ücretsiz kargo gönderimi yaptığınızı belirten yazıyı
(İnsanların görebileceği şekilde “Bold” olarak yazabilirsiniz), bu sayede
müşterileriniz satım alım yapacaklardır.

E-ticaret sitelerinde ürün gönderimlerinde Kargo Ücretsiz
ibaresi hep karşımıza çıkmıştır. Bunu kullanın! Yine kargo firmalarıyla
anlaşmalar yaparak, büyük tutarlı ve sürekli gönderim yapacağınızı söyleyerek,
onlarla sözleşme imzalamanız mümkündür. Böylece potansiyel müşterileriniz için
bir avantaj sağlarsınız.

Kargoların hasarsız müşterilerinize ulaşmasından sizler
sorumlu olacaksınız. İade durumunda, hemen cevap vermeniz; para iadesi
yapabilir ya da ürünü değiştirebilirsiniz. Kargo süreci en sonda yer alsa bile,
en önemli aşamadır. Kargo gönderiminiz, yani zamanında ve hasarsız ulaşması,
dönüşüm oranınıza etki edecektir. E-ticaret sistemine yatırımcı olarak
girecekler için bu tür ayrıntılar, işlerinin daimi olması açısından önemlidir.

Tüm saydıklarımız ışığında yukarıda yazılanlar küçük
birer ayrıntı gibi dursa da, yatırım yapacaklar için uygulanması gerekir,
sonrasında istikrarlı bir büyüme gelecektir. Müşterilerinizin artması ve
internet sitenizin bilinirliği, tıklanma oranları arttıkça; bunlar dönüşüm
oranı ve kârlılık olarak sizlere geri gelecektir. Dönüşüm Oranı, E-ticaret
siteleri için ayağımızda ki ayakkabı gibidir; onsuz yürüyebilirsiniz ama fazla
uzağa gidemezsiniz! Bunu dikkate alın!

Dönüşüm OranıE-Ticaret Siteleriİnternet Satışları

Son Yorumlar

Daha Fazla İçerik

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
You need to agree with the terms to proceed

Tüm Alanlarda Ücretsiz WhatsApp Danışma Hattıma Ulaşın!

Menü
WhatsApp İletişim
Call Now Button7/24 Destek İçin Hemen Arayın!