Google My Business nedir sorusu günümüzde birçok işletme tarafından sorulmaya devam edilmekte. Google’da daha fazla görünürlük kazanmak için birçok iş sahibi bir Google işletme profili oluşturur. Peki, Google işletme profiliniz üzerinden yönetimi nasıl sağlarsınız? Ücretsiz bir işletme profili oluşturduktan sonra ek olarak, bir Google My Business hesabı oluşturmanız gereklidir. İşletme profilinizi yönetmek için ayrı bir Google My Business hesabına ihtiyacınız var. Bir Google My Business hesabı, işletme profilinizin yönetim haklarını elde edebileceğiniz, Google’da görünürlüğünüzü arttırabileceğiniz, sahipliğini talep edebileceğiniz ve ücretsiz özellikleri kullanabileceğiniz tek yoldur. Bu ücretsiz ve güçlü aracı pazarlama araçlarınıza dahil edebilirsiniz.
Google My Business Nedir?
Google My Business, Google’daki işletme hesabınızı optimize etmenize ve yönetmenize olanak sağlayan bir araçtır. Google My Business’ın ne olduğunu ve nasıl işlediğini açıklamak için önce işletme profilinin ne olduğu öğrenmek gerekir. İşletme profili oluşturmak, Google haritalara yer eklemekle aynı şeydir; bu, herkesin yapabileceği bir şeydir. Google’ın tek istediği işletmenin konumu, adı ve kategorisidir. Bunun gerçek olduğunu onaylarsa işletme profilini oluşturur ve sonrasında tüketicilerin yorum oluşturmasına, sorular sormasına, fotoğraf eklemesine açık hale gelir. Yani bir işletme profili, bir Google My Business hesabı dışında kendi başına var olabilir. İşte bu noktada Google My Business devreye girer. Google My Business hesabı oluşturarak, Google’daki işletme profilinize ulaşabilir, bunları özelleştirebilir, yönetebilir ve geliştirebilir; üstelik bunları ücretsiz olarak gerçekleştirirsiniz.
Pazarlama İçin Google My Business Nasıl Kullanılır?
Google’daki profilinizi çok daha iyi bir yerel pazarlama aracı haline getirmek için Google My Business’ı kullanmanın dört temel yolu vardır.
- Tüketicilerle Etkileşim Kurun
Tüketicilerin işletme profilinizle etkileşim kurmasının birden fazla yolu vardır ve onlarla tekrardan iletişim kurmak için Google My Business hesabınızı kullanabilirsiniz. İncelemelere cevap verip, soruları yanıtlayabilir, direkt mesajlaşmayı etkinleştirebilir ya da ilgili uyarıları ayarlayabilirsiniz. Facebook ve diğer sosyal medya platformlarında yaptığınız gibi, işletme profilinizde gönderiler yayınlamak için Google My Business’ı kullanabilirsiniz. Google My Business paneliniz, işletme profilinizde gönderiler yayınlayabileceğiniz, incelemelere yanıt verebileceğiniz, sorulan soruları yanıtlayabileceğiniz yerdir.
- İşletmenizi Öne Çıkarın
İşletme profili, işletmeniz hakkında fazla değil sınırlı sayıda bilgi içerir. Ama Google My Business hesabınızda kontrol paneliniz aracılığıyla çalışma saatleri, ürünler ve fiyatlandırma ve işletmenizi özel kılan diğer ayrıntıları sağlayabilirsiniz. İstediğiniz zaman düzenleme ve güncelleme yapmak için Google My Business‘ınızı da kullanabilirsiniz.
- Öngörü Kazanın
Hedef kitleniz hakkında ve arama performansınız hakkında önemli bilgiler edinmek için Google My Business kontrol panelini kullanma şansınız vardır. Platformun analiz sekmesinde, müşterilerin işletme profilinizi bulmak için kullandıkları soruları, Google Haritalar’da mı yoksa aramada mı bulunduğunuzu, fotoğraflarınızın diğerleriyla karşılaştırılınca nasıl performans gösterdiğini görebilirsiniz.
- SEO’nuzu Geliştirin
İşletme profillerini sıralamak için de bir algoritma vardır, Google reklamlarını ve web sitelerini sıralamak için algoritmaları olduğu gibi. Google My Business kontrol paneliniz sayesinde, anahtar kelimeleri profilinize dahil edip sonuçlarda sıralamasına yardımcı olmak için diğer optimizasyonları gerçekleştirebilirsiniz.
SEO İçin Google My Business Nasıl Kullanılır?
Google işletme profilleri değişken ve dinamiktir, sadece platforma göre şekil değiştirmekle kalmaz, aynı anda Google, profilinizin bölümüne, aranan terime ve kategorinizdeki tüketiciler için önemli bilgi türüne göre öncelik verir. Bu yüzden Google, profilinizin içeriğiyle alakalı olduğunu düşündüğü anahtar kelimelere önem verir. Öncelikle profilinizde önceliklendirilecek bilgiler ve anahtar kelimeler olmalıdır. Profilinizin erişimini genişletmek için ve optimize etmek için Google My Business kullanın.
Yerel SEO İçin Google My Business’ı Nasıl Kullanıyorsunuz?
Google için optimizasyon temelde üç şeye iner: hedefleme, bilgi kalitesi ve güven.
- Bilgilerinizi Hedefleyin
Google’a ne için çalıştığınızı söyleyebilmeniz için anahtar kelimeleri işletme profilinize eklediğinizden emin olun. Bunları incelemelere verdiğiniz yanıtlarda, işletmenizin açıklamasında, yayınladığınız gönderilerde ve sorulara verdiğiniz yanıtlarda kullanın. Bunları doğal olarak dahil ettiğinizden emin olun. Açıklamanızda, Google My Business kontrol panelinizden düzenlenebilen anahtar kelimelere yer verin.
- Bilgi Kalitesini Koruyun
İşletme profilinizin doğruluğu ve eksiksizliği, sıralamasını etkiler; bu nedenle, Google My Business kontrol panelinizin her bölümünde istenen bilgileri verdiğinizden emin olun. Burada en önemli olan şeyler özellikleriniz, iletişim bilgileriniz ve özel çalışma saatlerinizdir.
- Güven Oluşturun
İşletmenizin bilgilerini güncel ve doğru tutun. Sürekli bir inceleme akışı sağlayıp bunlara yanıt vermelisiniz. Ayrıca, Google My Business aracılığıyla işletme profilinize düzenli olarak fotoğraf yükleyerek aktif olduğunuzu Google’a bildirin. Yorumlar ve yanıtlar işletme profilinizde görünür. Tüm bunları Google My Business kontrol panelinizden yönettiğinize emin olun.
SEO, herhangi bir işletme için önemlidir, ancak özellikle büyük rakiplere karşı rekabet etmek için yerel hedeflemeyi kullanabilen küçük işletmeler için daha önemlidir. Google, sağlam işletme profilleri ile yerel SEO’yu daha da kolaylaştırıyor, bu nedenle yerel pazarlarında görünürlüğü en üst düzeye çıkarmaya çalışan herhangi bir işletme için bir Google My Business hesabı çok önemlidir.
Son yorumlar