Nispeten yeni bir ortam olmasına rağmen, Web on yıldan fazla bir süredir en azından halk söz konusu olduğunda daha önce mümkün olmayan iletişim yollarını açmıştır. Dünyanın yer ne olursa olsun etrafında müşteriler ile iletişimi sağlamıştır. Sanatsal ifadenizi ve kişisel stil anlayışınızı ifade etmenizi sağlar.
Web yeni bir varlık olduğunda, on yıldan fazla bir süre önce, bu tarz her yerden geldi. Bir zamanlar son teknoloji ürünü olmasına rağmen, bu uygulamalardan bazıları artık eskidir ve daha yeni ve daha yeni yaklaşımlar için terk edilmelidir.
İlk olarak, HTML’DEKİ “t” harfinin “metin” anlamına geldiğini unutmayın. “Şirketinizin logosu hariç, kelimelerin grafiklerini kullanmayın. Bu birkaç nedenden dolayı önemlidir. Her şeyden önce, metniniz seçilebilir ve kopyalanabilir, daha sonra ziyaretçiler tarafından yapıştırılabilir olmalıdır. Grafik üstbilgileri olamaz. Sözcüklerin grafiklerinin kullanılmamasının ikinci nedeni, grafik başlıklarının müşterilerinizin hedef çözünürlüğüne uyacak şekilde boyut değiştirmemesidir. Üçüncü sebep, birçok tarayıcının, özellikle kullanıcılar mobil cihazlar kullanıyorsa, indirme için bant genişliğinden tasarruf etmek kullanıcıların grafikleri kapatmasına izin vermesidir.
Web siteniz için grafik tasarım üzerinde çalışırken, süslü yazı tiplerini kullanmayın. Siteniz okuma için tasarlandığından, en az göz yorgunluğu ile ekranda okunacak şekilde tasarlanmış birkaç yazı tipi kullanabilirsiniz. Bunlar arasında Georgia, Verdana ve MS Times New Roman bulunmaktadır. Hayatınızı kolaylaştırmak için yapabileceğiniz başka bir şey, yazı tiplerinizi basamaklı bir stil sayfasına veya CSS dosyasına ayarlamaktır. Bu şekilde, bir dosya listesinde bir değişiklik yapabilirsiniz ve web sitenizdeki tüm yazı tiplerini etkileyecektir. En modern web tasarım araçları da sizin için CSS dosyasını ele alacak; herhangi bir uzmanlığa çok az ihtiyacınız var ve bununla ne kadar uğraşmak istediğiniz sizin seçiminiz.
1990’ların sonlarından kalma diğer iki yaygın web tasarım dezavantajından kaçınmak için CSS’i de kullanabilirsiniz. Birincisi, genellikle çok parlak, hatta cafcaflı renklerde çok sayıda tablo veya kiremitli arka plan kullanmaktır. CSS, metnin etrafında akan arka planları belirtmenize ve tarayıcıları tablolarla veya diğer beceriksiz öğelerle boğmamanıza olanak tanır. Kiremitli arka planlar bir zamanlar moda olsa da, artık bunun doğru yol olduğu doğru değil. Bu günlerde, çoğu web sayfasının Açık gri, beyaz veya “gri mavi” bir arka planı olmalıdır. Bu, metnin okunması için en kolay arka plandır. Çok avant-garde ve şık olmasına rağmen, siyah bir arka plan üzerinde beyaz metin okumak çok zordur. Bunu kullanmanız gerekiyorsa, koyu arka plan ile daha büyük metin kullanın, çünkü okumayı kolaylaştıracaktır.
Animasyonlu Gif’leri ve yanıp sönme etiketini kullanmayın. Bu şeyler en iyi CSS ve JavaScript rollover’ları ile işlenir. Yine, en iyi web tasarım yazılımı zaten sizin için bunu halledebilir, bu yüzden bunu kendiniz yapmak için kodlamayı bilmeniz gerekmez. Genel olarak, Gif’lerden tamamen kaçınılmalıdır; şeffaf bir arka plan veya animasyon ile gitmeniz gerekiyorsa, bunun yerine Png’leri kullanmalısınız; bir GIF’DEN istediğiniz her şeyi birleştirecekler, ancak bir JPG’NİN rengini ve derinliğini sağlayacaklar.
Son olarak, web sitenizi nasıl düzenlemek istediğinizi düşünün. Site haritasına veya ana sayfaya geri dönmek için her web sayfasında bir yolunuz olduğundan emin olun. Bunun nedeni, insanların çoğunlukla bir arama motoru sonucundan Web sitenize gelmesidir. Sayfanızın ilk 10’da yer almasını sağlamak için çok sayıda arama motoru optimize edilmiş açılış sayfası yapmak cazip olabilir, ancak yazdığınız kişilerin web örümceklerini umursamadığını unutmayın. İnsanlar sayfalarınızı okuyamaz ve çok kötü yazılmış oldukları için kaçamazlarsa, sayfalarınızı arama motorları için ne kadar iyi optimize ettiğiniz önemli değildir.
Son yorumlar