Küçük işletmeler için SEO, işletme sahiplerinin arama motorlarında daha üst sıralarda yer alan hızlı, sağlam ve kullanıcı dostu web siteleri oluşturmalarına yardımcı olur ve bu da sitelerine daha nitelikli potansiyel müşteriler çekmeye yardımcı olur ve sonunda dönüşüm oranlarını artırır.
SEO ayrıca, arama motoru kullanıcılarının, arama motoru sonuç sayfalarının (SERP’ler) ilk sayfasında yer alan bir siteye güvenmeyen markalara göre daha fazla güvenmesi nedeniyle işletmeniz için marka bilinci oluşturmanıza yardımcı olur.
Küçük bir işletme sahibiyseniz, güçlü bir web varlığı oluşturmak için SEO’dan yararlanmalı ve işletmeniz için yeni müşteriler kazanmak ve bunu bir sonraki seviyeye taşımak için rakiplerinizi atlamalısınız.
Kullanıcı Dostu Web Siteleri
SEO, küçük işletme sahiplerinin daha hızlı, daha sorunsuz ve kullanıcı dostu bir web sitesi oluşturmasına yardımcı olacaktır. Çoğu insan hala SEO’nun eski tanımına bağlı kalsa da bunun yalnızca arama motorları için optimize etmekle ilgili olduğunu düşünse de bugün SEO aynı zamanda kullanıcı deneyimini de geliştirmekle ilgilidir.
İyi yapılandırılmış, temiz ve düzenli web siteleri, sıradan bir ziyaretçiyi daha uzun süre kalmaya zorlar, böylece hemen çıkma oranını düşürür ve sayfa görüntülemelerini artırır. Benzer şekilde, alaka düzeyi yüksek içerik (satış sayfaları ve blog makaleleri), sorularını çözme, acil sorunlarını çözme ve sitenizde tam olarak aradıklarını bulmalarına yardımcı olma olasılıkları daha yüksek olduğundan okuyucuları mutlu eder.
Sayfa içi SEO, doğru yapılırsa kullanıcılarınızı mutlu eder, bu da kullanıcılarına yüksek kaliteli bilgiler sunmayı sevdikleri için arama motorlarını da mutlu eder.
DAHA FAZLA Müşteri Kazanın
Kabul edelim, bir web sitesine sahip olmanın temel nedenlerinden biri, rakiplerinizden sıyrılmak ve müşteri tabanınızı artırmaktır. Aksi takdirde, pazarlamaya neden 1000 pound (£) yatırım yapalım, değil mi? SEO için optimize edilmiş bir web sitesine sahip olan işletmeler, DAHA FAZLA müşteri getirir ve müşterisi olmayan işletmelere göre iki kat daha hızlı büyür.
SEO, muhtemelen bugün var olan en verimli ve uygun fiyatlı pazarlama stratejisidir. Dahası, yalnızca ürününüzü veya hizmetinizi aktif olarak bulmak isteyen müşterileri getirecektir!
Birkaç saat zaman, enerji ve az miktarda para harcamak istiyorsanız SEO, web sitenize “hedefli” trafik getirmeye ve nihayetinde işletmenize kullanacağınız diğer pazarlama taktiklerinden daha fazla müşteri getirmeye yardımcı olacaktır.
Daha İyi Dönüşüm Oranları
SEO için optimize edilmiş web siteleri daha hızlı yüklenir, okunması ve gezinmesi kolaydır ve mobil ve tabletler dahil neredeyse tüm cihaz türlerinde düzgün bir şekilde görüntülenir. Okunması ve gezinmesi kolay olan web sitelerinin okuyucularınızın veya ziyaretçilerinizin dikkatini çekmesi ve çekmesi daha olasıdır yani sadık müşterileriniz, aboneleriniz ve geri dönen ziyaretçileriniz olma olasılıkları daha yüksektir.
Marka Bilinirliği Oluşturun
SERP’lerde daha yüksek sıralama elde etmenin faydalarından biri marka bilinirliği oluşturmaktır. Siteleriniz Google, Yahoo ve Bing gibi büyük arama motorlarının ilk sayfasında göründüğünde, potansiyel müşterilerinizin güçlü bir web’e sahip olmayan diğer markalardan ziyade belirli bir terimi aradıklarında markanıza güvenme olasılığı daha yüksektir.
Bu nedenle, daha iyi marka bilinci oluşturmak isteyen (yerel olarak veya ulusal olarak genişleyerek) küçük işletmelerin SEO’ya yatırım yapması ve işletmeleriyle ilgili ANAHTAR terimler için en üst sıraları almaya başlaması gerekir. Artık 90’larda değiliz; arama motorları artık markanızı yapmada veya bozmada önemli bir rol oynuyor.
Rekabeti Atlayın
Aynı sektörde benzer ürünleri benzer fiyatlarla satan iki işletmeye örnek verelim. Birinin optimize edilmiş bir web sitesi varken, diğerinin optimize edilmemiş bir web sitesi var. Her şeyin eşit olduğunu düşünürseniz, hangi şirketin yerel aramalardan web sitesine daha fazla müşteri çekeceğini düşünüyorsunuz? Hangi şirket muhtemelen daha hızlı büyüyecek ve daha başarılı olacak?
Arama motorları ve SEO çok güçlüdür. Rakipleriniz SEO pazarlaması yapıyorsa, kendinize neden henüz böyle bir stratejiye yatırım yapmadığınızı sormalısınız.
Son yorumlar