Web pazarlamacıları genellikle ‘sıralama faktörlerinden’ bahseder ve bunlar, sayfanızın veya web sitenizin arama sonuçlarındaki konumuna karar vermenize yardımcı olan çeşitli özellikleridir. SEO veya arama motoru optimizasyonu, bu faktörlerin doğru kombinasyonunu yerleştirmekle ilgilidir. Mümkün olan en iyi arama sıralamasını elde etmek için.
Google SEO, çoğu arama motoru pazarlamacılığında ana önceliktir, çünkü Google en yaygın kullanılan arama motorudur, ancak hangi faktörlerin sıralamanızda en büyük etkiye sahip olduğunu nasıl bileceğiz?
Bunun bir yolu, gerçek Google sonuç sayfalarından web sitelerine bakmak ve en iyi sıralamadaki sayfaların ortak özelliklerini görmektir.
GELEN BAĞLANTILAR EN ÖNEMLİDİR
Backlinko, analiz ettikleri milyon sayfa boyunca, diğer alanlardan gelen bağlantıların, arama sonuçlarında yüksek yerleştirme ile diğer faktörlerden daha yakından ilişkili olduğunu buldu. Unutmayın ki başkalarına sitenize bağlantı vermeleri için ödeme yapmamalısınız- doğal olarak başkalarını size bağlanmaya zorlayan kaliteli içeriğe ihtiyacınız var.
BAĞLANTI YETKİSİ
Üçüncü taraf SEO araçlarını kullanan Backlinko, tek bir sayfadan ziyade bir bütün olarak web sitesindeki geri bağlantıların kalitesinin bir ölçüsü olan ‘bağlantı yetkisine’ de baktı ve bunun aynı zamanda yüksek arama sıralamasıyla güçlü bir şekilde ilişkili olduğunu buldu. Temelde, sitenizin herhangi bir bölümüne verilen kaliteli bağlantılar, arama sonuçlarındaki tüm sayfalarınızın sıralamasını iyileştirme potansiyeline sahiptir.
KAPSAMLI İÇERİK
Net bir konu odaklı içerik, daha fazla “sığ” içerikten daha iyi performans gösterir. Bu doğal olarak daha uzun sayfalara katkıda bulunur, ancak aynı zamanda her sayfada tek bir konuyu ele aldığınızdan emin olmak ve yol boyunca dikkatinizi dağıtmamaya çalışmakla ilgilidir.
2.000 KELİME
Daha uzun içerik genellikle daha iyi sıralanır. Backlinko’ya göre Google’ın ilk sayfasında ortalama sonuç 1.890 kelimeden oluşuyor– bu nedenle 2.000 kelimeden ve daha fazlasından oluşan sayfalar üst sıralarda yer alacak şekilde ayarlanmalıdır (konunuzu sağlam odakta tutmayı unutmayın).
GÜVENLİK BİLİNCİNE SAHİP
Bu biraz daha teknik güvenli bir ‘https’ önekine sahip web siteleri, Google’ın şimdiye kadar kamuya açık olarak kabul ettiği birkaç sıralama faktöründen birini doğrulayan, standart bir ‘http ‘ ön ekine sahip web sitelerinden daha üst sıralarda yer alıyor.
MİKRO VERİLER- MİKRO ETKİ
Şema, adres, telefon numarası, açılış saatleri vb. Gibi arama motorlarına ‘yapılandırılmış verileri’ işaretlemenin bir yoludur. Bu, işletmenizin temel bilgilerinin arama sonuçlarında daha yapısal bir şekilde görünmesine yardımcı olsa da genellikle sayfalarınızın sıralamalarında büyük bir etkisi olmayacaktır.
SADECE BİR RESİM
Sayfanıza bir resim eklemek, sıralamada önemli bir artış sağlar. Ancak ikinci ve sonraki resimlerin eklenmesi fazla bir etkiye sahip değildir, bu da birden fazla resmi yalnızca SEO için kullanmak yanlış bir ekonomi haline getirir.
ÖNEMSİZ BAŞLIK ETİKETLERİ
Sayfa başlık etiketiniz bir SEO fırsatı sunuyor. Ancak, bunun beklenenden daha küçük bir etkiye sahip olduğunu (ve söylemek doğru, yıllar geçtikçe daha küçük olduğunu) buldu çünkü Google bunun yerine giderek daha fazla diğer faktörlere odaklandı.
DAHA HIZLI, DAHA İYİDİR
Burada söylenecek pek bir şey yok Google birkaç yıldır yavaş yüklenen web sitelerini işaretliyor, bu nedenle siteniz ne kadar hızlı yüklenirse sıralamanızın o kadar iyi olacağını bulmak şaşırtıcı olmamalı.
CEHENNEMDE YAPILAN BİR MAÇ MI?
İşte bir ikilem. Araştırma, belirli bir bağlantı cümlesini kullanarak web sitenize işaret eden bağlantıların, bu cümle için sıralamanızda önemli bir etkiye sahip olduğunu buldu. ancak Google, bu şekilde yapay olarak geri bağlantılar oluşturarak ‘yakalanan’ web yöneticilerini de cezalandırıyor.
LASTİK BİR TOP GİBİ…
İlgi çekici içerik önemlidir. Çalışma, yüksek bir ‘hemen çıkma oranının’- yalnızca bir sayfayı okuduktan sonra sitenizden ayrılan insanlar daha düşük sıralamalarla bağlantılı olduğunu buldu. Bu, ziyaretçilerin sorularını yanıtlamadığı varsayımıyla doğrudan Google’a dönmesi durumunda Google’ın bir sayfayı aktif olarak indirgemekte olduğunu gösteriyor.
PEKİ EN ÖNEMLİ OLAN NEDİR?
Her şeyi bir araya getirerek, Google SEO’da en önemli olanın bir anlık görüntüsüne sahibiz:
Hızlı bir şekilde yüklenen ve doğrudan Google’a geri dönmemeleri için ziyaretçiyle güçlü bir şekilde etkileşime giren güvenli bir https sunucusunda tek bir resimle, odaklanmış tek bir konuda 2000 (ish) kelime.
Ve yıllarca süren web pazarlamacılarının bilgeliğine rağmen, bazı faktörler daha az önemlidir:
Anahtar kelimeli bir başlık etiketi, birden çok resim ve ‘ yapılandırılmış veriler ‘ SEO üzerinde çok az doğrudan etkiye sahiptir (ancak organik SEO sıralamanızla doğrudan ilgili olmayan nedenlerden dolayı tercih edilebilir)
Son olarak, geri bağlantıların yalnızca bağlantı verdikleri sayfa değil, web sitenizin tamamı üzerinde geniş bir olumlu etkiye sahip olduğunu unutmayın; ancak, doğal olarak inşa edilmeleri gerekir ve tam uyumlu bağlantı metni ile yapay olarak geri bağlantılar oluşturmak riskli (ve genellikle tavsiye edilmeyen) bir stratejidir.
Son yorumlar