E-posta ile pazarlama: Nasıl ve neden yapılmalı?

e posta pazarlama

Her şeyin teşvik edildiği ve herkes tarafından görülebildiği bir çağda, seçilmiş duygular değil daha az özel olma riski vardır. Kullanıcılar olarak her gün başımıza geliyor ve dürüst olmak gerekirse, sizin için kaçınmanız gereken şey bu! Nasıl? Alternatif, eski ve aynı zamanda her zaman yeni, taze ve yaratıcı: e-posta pazarlaması.

En yanlış klişelerden biri mi? “E-postalar öldü!” Evet, birçok kişinin e-postaların hala canlı ve iyi olduğuna inandığının aksine. Harika çalışıyorlar ve harika sonuçlar getiriyorlar.

Başlamadan önce, e-posta pazarlamasının tüm avantajlarının neler olduğunu birlikte yeniden keşfedelim:

  1. İlişkiler ve güvenilirlik oluşturmanıza yardımcı olur

İnsanlar bildikleri, sevdikleri ve güvendikleri kişilerle iş yapmayı severler. E-posta doğrudandır, sosyal medya pazarlamasına göre kişiselleştirilir ve aynı zamanda insanlara herhangi bir soruyla kolayca iletişim kurmaları için bir yol sunar.

  1. Sen her zaman ilksin

Sosyal medyayı kontrol etmeden birkaç gün geçirebilirsiniz ancak çoğu insan e-postalarını günde birkaç kez kontrol eder.

  1. Ekonomik

E-posta, sizden haber almak ve onlarla düzenli olarak iletişim kurmak isteyen kişilere ulaşmanın ucuz bir yoludur.

  1. Kontrol sizdedir

Etraftaki en iyi pazarlamacılardan biri olan Ann Handley’in sözleriyle, “E-posta insanların kontrolünün elinde olduğu tek yerdir. Sosyal ve diğer dijital kanallarla – Facebook, Instagram, LinkedIn, ücretli arama, organik arama –  içeriğinizi kimin, ne zaman ve nerede göreceğine karar verir. ”

  1. Sosyal medyadan daha etkili

Bir McKinsey & Company çalışması, e-postanın sosyal medyadan müşteri kazanmanın çok daha etkili bir yolu olduğunu ortaya koydu. E-posta yoluyla pazarlanan ürünleri satın alan kişiler, e-posta yoluyla teklif almayanlara göre %138 daha fazla harcıyor.

  1. E-posta, ziyaretçileri web sitenize yönlendirir

E-posta ile pazarlama, web sitenize sorunsuz bir şekilde daha fazla ziyaretçi çekebilir ve web sitenizin hangi bölümlerinin ve pazarlamanızın en çok ilgiyi çektiğini izlemeniz için size değerli bir yol sağlayabilir.

Neleri e-posta ile göndermelisiniz ve hangi türleri seçmelisiniz?

İlk ipucu, abonelerinize düzenli olarak yüksek kaliteli içerik göndermeyi taahhüt etmektir. Gönderdiğiniz her e-posta, bir teklif veya indirim gibi kullanılabilir ve değerli bir şey iletmeli veya bir soruna çözüm sağlamalıdır.

İşletmeniz ve işleyiş şekli sizi yatırım yapabileceğiniz e-posta pazarlama türlerine yönlendirecektir. En popülerler arasında:

Bülten: Web sitenize daha fazla trafik çekmek için öne çıkan içerik. En son makalelerinizin veya blog gönderilerinizin özetine ek olarak, kuponlar veya özel teklifler dahil olmak üzere diğer sitelerden bağlantılar da ekleyebilirsiniz. Kısa, odaklanmış ve görüntü tabanlı metin.

Promosyon: Eski  -%10’u unutun, belirli bir içerik ekleyerek sunulan ürünün altını çizin.

Yıldönümleri: Yeni aboneden tüketiciye geçtiğinizde, doğum günlerini ve yıl dönümlerini kutlamak için teklifler oluşturulur.

Anketler: Nasıl iyileştirileceğini anlamak ve müşterinin markadan ne istediğini bilmek önemlidir.

E-posta ile pazarlama stratejisi: eksik olamayacak 8 bileşen

  1. Minimalist tasarım

Dikkat çekmek esastır ancak aşırı ayrıntılı görüntülerde kaybolmamak da aynı derecede önemlidir. Bu, mesaja odaklanmanıza, güven ve özgünlük kazanmanıza ve yükleme süresini kolaylaştırmanıza olanak tanır.

  1. Mobil optimizasyon

Tüm e-postaların yaklaşık %61’i mobil cihazlarda açılıp okunuyor ve mobil kullanıcıların %79’u cihazlarıyla çevrimiçi bir satın alma işlemi gerçekleştiriyor. Ancak gerçek şu ki, e-posta kampanyalarının yalnızca %20’si mobil uyumludur. Bu, müşterilerin e-postanızı tasarlandığı şekilde okuyamayacağı anlamına gelir. Mobil cihazlar için optimize edilmiş bir e-postaya bakılması temiz ve kolaydır. Ayrıca, e-postanızı mobil cihazlar için optimize ettiğinizde, tıklama oranınızı artırma ve marka mesajınızı daha etkili bir şekilde iletme olasılığınız artar.

  1. Sosyal medya entegrasyonu

Hepimizin bildiği gibi, sosyal medya kullanıcıları sürekli büyüyor. Emarsys’e göre dünya nüfusunun yaklaşık %42’si sosyal medyada. İşletmeler için bu, hedef kitlelerine ulaşmanın çok resmi olmadan bağlantı kurmanın alternatif bir yolu anlamına gelir. E-posta pazarlamanızdan en iyi şekilde yararlanmak için, insanlar ürünleri keşfetmek ve müşteri yorumlarını okumak için ağları kullandığından, onu sosyal medya ile entegre etmek önemlidir. Ayrıca, modern müşteriler satın alma kararını vermeden önce meslektaş tavsiyesine ihtiyaç duyar bu nedenle sosyal medya etkileyicileriyle çalışmak incelemelerden yararlanmak için harika bir yoldur.

  1. Hikaye anlatma yapın

Özgünlük çağında, abonelerinizi çekmek ve onlarla etkileşim kurmak için hikayenizi anlatmanın gücüyle markanızı insanileştirmenin zamanı geldi.

  1. Etkileşim oluşturun

İnsanlar ayrıca kararlarını kolaylaştırmak için ipuçları arıyor. Bir ankete göre %35’i e-postalarında tekliflerin ve promosyon kodlarının yer almasını ve insanların %38’inin e-postalarında ürün incelemeleri ve derecelendirmeler olmasını istiyor.

  1. Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği kullanın

UGC, sizin tarafınızdan veya halk tarafından oluşturulan herhangi bir metin, resim, işitsel veya görsel içeriktir. Beğenme ve küçültme gibi basit simgeler, büyük ölçüde abonelerle etkileşim kurmanıza ve müşteri geri bildirimi toplamanıza yardımcı olabilir.

  1. HTML ve grafiklerle animasyon

Bu, en önemli e-posta tasarım trendlerinden biridir. GIF’ler, hareketli grafikler ve CSS animasyonu, müşteriler için eğlenceli ve ilgi çekici bir deneyim olabilir.

 

Volkan Aktaş

Dijital Pazarlama Uzmanı

Sosyal medya, Seo, Web Tasarım başta olmak üzere dijital pazarlamanın tüm alanlarında bir fikriniz varsa iletişim bilgilerimden bana hemen ulaşabilirsiniz.

Daha Fazla İçerik

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
You need to agree with the terms to proceed

Menü
WhatsApp İletişim
Call Now Button7/24 Destek İçin Hemen Arayın!