Google Yorumları Sıralamalara ve SEO’ya Yardımcı Olur mu?

Google Yorumları Sıralamalara ve SEO'ya Yardımcı Olur mu?

Kısa cevap evet, Google Yorumları, arama sıralamalarını ve genel SEO çabalarını iyileştirmeye yardımcı oluyor. Arama sıralamasında yer alan birçok faktör olsa da çevrimiçi müşteri incelemeleri, güvenilirliği ve otoriteyi ileten arama motorları için güçlü bir sinyal olabilir. Web’deki küçük işletmeler için rekabetin daha da zorlaştığı bir çağda, çevrimiçi incelemeleri yönetmek, işletmenizi farklılaştırmanın ve arama sonuçlarında görünürlüğünüzü artırmanın bir yoludur.

Yorumların Önemli Olduğunu Nasıl Bilebiliriz?

SEO hakkında düşündüğünüzde, müşterilerden gelen yorumlar genellikle akla gelen ilk şey değildir. İçerik oluşturma ve bağlantı oluşturma gibi sıralanması gereken diğer tüm önemli SEO odak alanlarıyla birlikte, incelemeler pek ilgi çekmez. Ancak yapmaları gerekir. Özellikle işletmeniz yerelse.

Göre 2017 Yerel SEO Sıralaması faktörler çalışmanın Yerel SEO Rehberi dahil Google My Business değerlendirmeleri tarafından gerçekleştirilen, aranan anahtar kelime ‘Yerel Paketi’ bir yerel işletme performansını inceleyerek ikinci en etkili faktör, kutu vardı Google’daki alakalı aramaların başında görünen yerel arama ve harita sonuçları.

Bunu, yukarıdaki ekran görüntüsünde sorgu için eylem halinde görebilirsiniz. “Kedi barınağı” araması yaptığımda, Google’ın Yerel Paket’te hangi işletmelerin görüntüleneceğini belirlemek için kullandığı faktörlerden biri incelemelerdi. Özellikle, her bir işletme alanının altındaki yorum snippet’lerine dikkat edin. Arama terimlerim (ve bazen benzer veya anlamsal olarak ilişkili olanlar, örneğin “benimseme”) Google’ın alaka düzeyini belirlediğini gösteren kalın yazılmıştır.

Aslında, incelemelerden daha önemli olduğu tespit edilen tek arama sıralama faktörü, toplam ek organik sıralama miktarıdır. Başka bir deyişle, site SEO uyumluysa ve zaten birçok terim için harika organik sıralamaya sahipse, site Yerel Paket’te görünme olasılığı daha yüksektir.

Ya yerel bir işletme değilseniz? İncelemeler hala önemli mi? İşletmeniz kesinlikle bir e-ticaret alanında faaliyet gösteriyorsa veya gerçek bir fiziksel konumu yoksa, SEO için incelemelerin önemini destekleyen araştırmalar hala var. İnceleme yönetimi platformu Yotpo, müşteri incelemelerini çevrimiçi işletmelerin web sitelerinin bir örneğine eklemenin etkisini inceledi. 9 aylık çalışma boyunca, Google organik sayfa görüntülemeleri ayda yaklaşık 5,5 kata çıkarak, şaşırtıcı bir şekilde ayda 8 kata çıktı. Fena değil!

SEO İçin İncelemeler Neden Önemlidir?

Araştırma iyidir ve herkes daha fazla trafik alan işletmelerin grafiklerini görmekten hoşlanır, ancak muhtemelen çevrimiçi incelemelerin işletmelerin sıralamalarını bu şekilde nasıl etkilediğinden hala emin değilsiniz. Aslında, Google incelemelerinin neden sıralamalara yardımcı olduğuna dair nispeten basit birkaç açıklama var.

Google, müşterilerinize size güvendiğinden daha çok güveniyor.

Tamam, bu biraz abartı ama gerçek şu ki, Google bir sitenin iyi sıralamaya değer olup olmadığını belirlemek için sinyallere bağlı. Bunu, bağlantıların önemi ile Google’ın ilk günlerinden beri gördük. Siteniz başka bir ilgili siteden bir bağlantı aldığında, Google bunu bir tür güven onayı olarak görür ve sizi daha iyi görünürlükle ödüllendirir. Benzer şekilde, bir müşteri işletmenizi incelediğinde (iyi veya kötü), Google’a işletmenizin yalnızca gerçek, yasal bir işlem olduğunu değil, diğer kişilerin de onunla etkileşim kurduğunu ve gelecekteki potansiyel müşterilerin karar vermesine yardımcı olabileceğini söyler. Kısacası, Google bu tür şeyleri sever.

Google okumayı sever.

Hayatınızdaki kitap kurdu gibi, Google dünyayı (veya bu durumda İnternet’i) anlamak için sitenizi “okur”. Okumak için ne kadar çok içerik varsa, işletmeniz hakkında o kadar çok bilgi sahibi olacaktır. SEO için sitenizdeki müşteri incelemelerinden yararlandığınızda veya bunları Google My Business’ta oluşturduğunuzda, Google okunacak çok sayıda yeni içeriğe ve işletmenizi anlamasına ekleyebileceğiniz çok sayıda anahtar kelimeye sahiptir.

“Kedi barınağı” nı nasıl aradığımı ve Google’ın sorgumu anahtar kelime olarak işletmelerin incelemelerinden nasıl çıkardığını hatırlıyor musunuz? Müşteriler, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi istemeden Google’a anlatacak ve bu incelemeler, müşterilerin size yardım ettiklerini bile bilmeden işletmenize SEO değeri katacak. İncelemeler, web sitenizde olabilecek içerik boşluklarını doldurmanıza ve bu şekilde sıralamanızı ve genel görünürlüğünüzü artırmanıza bile yardımcı olabilir.

Harika yorumlar = Daha fazla yıldız = Daha fazla tıklama.

Beğen ya da beğenme, insanlar incelemelere güveniyor. Şöyle düşünün bir Yerel Paket ile karşı karşıya kalırsanız ve işletmelerden ikisinin 2 yıldızlı derecelendirmeleri varken üçüncüsü 5 yıldızlı olanları varsa, hangisini tıklama olasılığınız daha yüksektir?

SEO sıralamalarının tıklama oranlarından etkilendiği uzun zamandır bilinmektedir. Yüksek bir arama yüzdesi sitenizi arama sonuçlarından seçerse, Google bir şeyi doğru yaptığınızı varsayar ve sitenizi daha iyi sıralamalarla ödüllendirir. İncelemeler, özellikle düzenli olarak parlayan incelemeler oluşturuyorsanız tıklama oranlarında büyük rol oynayabilir. Yüksek puanlı tıklamaları cezbederek, sıralamalarda da büyük olasılıkla bir artış göreceksiniz.

İşletmeler Daha Yüksek Sıralamalar İçin Çevrimiçi İncelemeleri Nasıl Yönetebilir?

Neyse ki, işletmeniz iyi iş çıkarıyorsa, çevrimiçi inceleme yönetimi kaynaklarınızı ÇOK vergilendirmemelidir. İncelemelerinizden en iyi şekilde yararlanmanın birçok yolu vardır, ancak en önemlilerinden biri, web sitenize incelemeleri dahil etmektir. Web sitenizin türüne ve işinize bağlı olarak, bunu yapmak için pek çok araç vardır ve uygulama değişiklik gösterebilir, ancak sitenizi mevcut incelemelere bağlamak için kullanılabilecek Yotpo veya Kudobuzz gibi araçlara bir göz atın. Ve potansiyel müşteriler arasında güven uyandırır.

Sonunda, yine de SEO stratejinize incelemeleri eklemelisiniz. Bir SEO uzmanı işe almak, inşa etmek isteyen ancak dahili bir ekip için ödeme yapmak istemeyen küçük ve orta ölçekli işletmeler için harika bir seçimdir.

 

Volkan Aktaş

Dijital Pazarlama Uzmanı

Sosyal medya, Seo, Web Tasarım başta olmak üzere dijital pazarlamanın tüm alanlarında bir fikriniz varsa iletişim bilgilerimden bana hemen ulaşabilirsiniz.

Son yorumlar

Daha Fazla İçerik

1 Yorum. Yeni Yorum

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Menü
7/24 Destek İçin Hemen Arayın!