Pazarlama hakkında konuşurken, genellikle SEO ve SEA terimlerini duyarsınız. Peki bu terimler ne anlama geliyor ve bu dijital pazarlama tekniklerini şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? Bu makalede, işletmeniz için eğitimli bir karar vermenize yardımcı olmak için her iki dijital pazarlama stratejisini daha derinlemesine inceleyeceğiz.
SEO ve SEA: Anlamı
SEO, Arama Motoru Optimizasyonunun kısaltmasıdır. SEO, web sitenizin Google gibi arama motorlarının organik sonuçlarında daha yüksek puan almasını sağlamak için gerçekleştirdiğiniz tüm faaliyetleri içerir. Arama Motoru Reklamcılığı (SEA), PPC veya Tıklama Başına Ödeme olarak da bilinir. Doğrudan Google ve diğer benzer arama motorlarında reklam verme sürecidir. SEA’yı kullanırken, arama motorları organik sonuçların üzerindeki arama sonuçlarında şirketiniz için reklamlar gösterir.
SEO ve SEA
Her iki çevrimiçi pazarlama formu da web sitenize daha fazla trafik çekmeyi amaçlamaktadır. SEA için, genellikle tıklama başına ödeme şeklinde reklam maliyetleri ödemeniz gerekir. SEA anında sonuç verir, ancak sonuçlar yalnızca reklamlar için ödeme yaptığınız sürece mevcuttur. SEO durumunda web sitesi trafiği organik olarak oluşturulur. Bu, arama motoru aramalarından gelen trafiğin ücretsiz olduğu ve arama motoru reklamcılığında olduğu gibi tıklama başına bir ücret gerektirmediği anlamına gelir. Bununla birlikte, organik görünürlük geliştirmek zaman ve çaba (para) gerektirir. Büyük olasılıkla SEO çalışmalarını, daha üst sıralarda yer almanıza ve organik çevrimiçi varlığınızı geliştirmenize yardımcı olabilecek bir uzmana yaptırmanız gerekecektir. Çoğu durumda, SEO ve SEA hem kısa vadeli hem de uzun vadeli hedefleri kapsayacak şekilde birlikte entegre edildiğinde ve stratejik olarak hizalandığında en iyi şekilde çalışır.
SEO ve SEA arasındaki fark
SEO ve SEA arasında çok sayıda önemli fark vardır. Bunlar aşağıdaki gibidir:
- Google’ın (SEO) organik arama sonuçları sayfalarında üst sıralarda yer almak birkaç ay sürebilirken, arama motoru reklamları (SEA) hemen arama sonuçlarının en üstünde görünür. Bu nedenle, arama motoru reklamları web sitesi trafiği açısından anlık sonuçlar sunar. SEO ile bu biraz zaman alabilir.
- Google, organik arama sonuçlarıyla ilgili daha az bilgi sunar. Örneğin, web sitesi ziyaretçinizin sitenize hangi anahtar kelimeyle geldiğini göremezsiniz. Arama motoru reklamcılığı ile Google size bu bilgileri sağlar. Dönüşüm izleme ve Google Ads sistemi ile, hangi anahtar kelimelerin hangi maliyetle dönüştüğünü belirleyebilirsiniz.
- Google’daki ücretli arama sonuçları büyük ölçüde sayfanın üst kısmındadır. Genellikle dört reklam masaüstü bilgisayarlarda ve üçü cep telefonlarında gösterilir. Kullanıcı, kaydırarak geçseler bile her zaman ücretli aramaları görecektir. Ücretli olmayan arama sonuçları bazen aşağı kaydırmadan görünmez bile.
- Arama motoru reklamlarının aksine, ödemeyi bıraktığınızda organik görünürlük ve trafik kurumaz. Organik trafik ve görünürlük geliştirme çabaları, uzun vadede reklamlardan daha sürdürülebilir. SEA’nın sürekli bir yatırıma ihtiyacı var.
- Ücretli reklam ile bütçenizi çok kolay kontrol edebilirsiniz. Günlük ne kadar harcamak istediğinizi belirleyin ve sabit bir bütçe belirleyin. Bu, ücretli reklamlarla çok hızlı ilerleyebileceğinden, sınırınızı aşmadığınızdan emin olmak için önemlidir! Bu nedenle, deneyimli bir uzman kampanyalarınızı daha düşük bir bütçeyle optimize edebileceğinden ve böylece paradan tasarruf edebileceğinden, arama motoru reklamcılığınızı dış kaynak olarak kullanmanızı öneririz! Google Reklamlarınızı dış kaynak olarak kullanmak genellikle yalnızca daha etkili değil, aynı zamanda daha ucuzdur.
- Arama motoru reklamcılığı pahalı olabilir. Her zaman durum böyle değildir, ancak kampanyalarınızı sürekli izlemiyor ve optimize etmiyorsanız, maliyetler hızla artabilir. Müşterilerimize, Google Ads hesaplarını en iyi durumda tutmaları için her zaman reklamlarını bir uzmana yaptırmalarını tavsiye ederiz. Organik aramalardan gelen trafik ücretsizdir. Çevrimiçi görünürlüğü geliştirmek için çaba harcar, ancak reklamcılıktan daha uygun maliyetlidir.
- Ücretli reklamlarla, SEO için de geçerli olan belirli anahtar kelimeleri hedefleyebilirsiniz. Bununla birlikte, reklamlar ayrıca önceki web sitesi ziyaretlerine dayalı olarak belirli yerleri, dilleri, cihazları ve kitleleri hedeflemenize de olanak tanır.
- Ücretli arama reklamlarıyla, pazarlama mesajınızı iletmek için daha fazla kontrole ve alana sahip olursunuz. Reklamlar, telefon numaranız, çalışma saatleriniz, iş yeriniz, Benzersiz Satış Noktaları (USP’ler) ve daha fazlası gibi ekstra bilgileri vurgulamanızı sağlar.
Son yorumlar