SEO Uyumlu Makale ile Rakiplerinizi Geride Bırakın

SEO uyumlu makale, Google arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alan makalelere sahiptir. Bu makale, arama motoru dostu ve ziyaretçi dostudur.

İçerik oluşturmanın amacı, ziyaretçi için yüksek kaliteli bir deneyim sunmak olmalıdır. SEO uyumlu makale; kullanıcı deneyimi ve etkileşim, SEO uyumluluğunun en iyi göstergeleridir.

Sıralamada iyi olmak için yazdığınız herhangi bir içeriğin yüksek kalitede olması gerekir. Yüksek kalitede olduğundan emin olmak için geride bıraktığı sayfalardan daha faydalı olmalıdır.

SEO Uyumlu Makale Nedir?

SEO uyumlu makale kriterlerin doğru ve kullanıcılara aradıklarını veren makale çeşitliliğidir. SEO uyumlu içeriği anlamak için önceliğiniz SEO’yu anlamaktan geçmektedir.

Son yıllarda SEO (arama motoru optimizasyonu) dijital reklamcılık çalışmalarının önemli bir bileşeni olmuştur. SEO, arama motoru aramalarında rakiplerinizden daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur. SEO, sizi arama motorlarını kullanan kullanıcılar için en çok aranan kaynaklardan biri haline getirebilir. Bu, içeriğinizin diğer tüm içeriklerden daha yüksek oranda okunmasını sağlayacaktır.

Bu tür makale yazımı bazı sorunları gündeme getirebilir. Bir makale yazmaya başlamadan önce, notlar alarak ve notlar alarak planlamaya başlayabilirsiniz. Yazdığınız konuya bağlı olarak pek çok kriter olsa da makalenizin SEO uyumlu olduğundan emin olmanız yeterlidir.

SEO uyumlu içerik olarak da bilinen SEO uyumlu makale, arama motorlarında üst sıralara çıkmak için SEO kriterlerine göre hazırlanmış içeriği ifade eder. Birçok SEO uzmanının ve dijital pazarlamacının inandığı gibi bir anahtar kelime koleksiyonu değildirler. SEO uyumlu makaleler ve SEO uyumlu içerikler oluşturmanın temel amacı özgün, kaliteli ve okuyucu dostu içerikler oluşturmaktır ki bu içerik, arama motorları tarafından daha kolay bulunacak ve daha verimli bir şekilde analiz edilebilecektir.

Orijinal Makale SEO İçin Neden Önemli?

Orijinal makale SEO’nun temel taşıdır. SEO’nun sizlere verimlilik kazandırması için orijinal makale tercih edilmeli ve özgünlük bakımından sorunsuz gösterim yapmalıdır. 

Makalenizi SEO uyumlu hale getirmek için, her zaman orijinal içerik oluşturmak için olmalıdır. Orijinal olmayan içerik, arama sonuçlarında orijinalinden çok daha popüler olacaktır. Bu içerikler web sitenize de zarar verebilir. Orijinallik bu nedenle çok önemlidir.

Bir makalenin özgünlüğü, metinde kullanılan etiketler, içerikte kullanılan başlık ve görsellerle sağlanır. Görsellerdeki orijinallik, görselin adı ve alt etiketi ile belirtilir.

SEO Uyumlu Makale Yazımı ve SEO Uyumlu Makale Yazım Kriterleri

Google Arama Motoru Optimizasyonu rehberlerine göre “özgün ve kaliteli içerik” en önemli SEO kriteridir. Google arama sonuçlarında üst sıralar, SEO uyumlu kaliteli makale ile elde edilecektir.

Ziyaretçi çekeceğini tahmin etmediğiniz anahtar kelimeleri içeren uzun kuyruklu anahtar kelimeler (longtail) size ziyaretçi trafiği getirebilme potansiyeline sahiptir. Bu arama terimleri Semantik olarak bilinir ve size hayal bile edemeyeceğiniz kadar çok ziyaretçi getirebilir.

Global makale çeşitliliği arasında yer alan Semantik SEO ve Semantik Makale, LSI yazı biçiminin ana algoritmasının SEO’nun işlevselliği yönünde tüm bilişim ve makale yazarları tarafından kabul edilmektedir.

SEO uyumlu makale yazarken dikkat edilmesi gerekenler;

Sitenizin Genel SEO Durumu

Bazen, bir makale ne kadar harika olursa olsun, uzun süre arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) ilk sırada yer alamayabilir. Makale sıralaması, web sitenizin genel SEO durumundan etkilenir. Bu süre bazen tanık olduğum gibi bir yılın üzerine çıkabiliyor.

Makalenizin üst sıralarda yer alması sitenizin durumunun bir önemi yoktur. Okuyucunun çıkarlarına en iyi şekilde hizmet eden herhangi bir makale başarılı olacaktır. Sitenizin SEO’su başarılı değilse, makaleniz içinde başarısız sonuçlar verebilir. 

SEO uyumlu makale yazma konusunda ne kadar iyi olursanız olun, web sitenizin altyapısının da SEO kitlerine uygun olması gerekir.

Makale Konusu Seçin

Makalenizin konusu seçmek, sizlere hangi alanda makale yazmanız ve hedef kitlenizi belirlemeniz yönünde hedef sağlayacaktır. Zira hedefsiz bir makalenin sebebi, sonucu ya da gelişmesi olmayacağı gibi her alanda rastgele içeriklere tâbi olabilme riskiyle karşı karşıya olacaktır.

SEO uyumluluğu için ideal makale konusu, bir soruyu yanıtlayan makalelerdir. “Ne? Ne zaman? Neden? Niye? Nasıl? Neresi? Kim?” tarzında “Kullanıcılar bunları da aradı” bölümüne bakarak SEO dostu makale konularına ulaşabilirsiniz.

Bu, Google aramalarının en iyi sonuçlarından sonra bulunur. Google Trend, hangi arama terimlerinin en popüler olduğunu belirlemenize yardımcı olabilir. Bir SEO aracı olan SemRush, insanların hangi anahtar kelimeleri ve soruları aradığını görmenizi sağlayan araçlara da sahiptir.

Kararlılık ve İstikrar

Başarı içerik girişinde bulunur, google algoritmaları tutarlı ve düzenli yazmayı sever. Bir bilgisayarda 100 makale yazıp hepsini siteye yüklememelisiniz. Google algoritmaları bunu doğal ve iyi bir iş olarak görmeyecektir. Her makaleyi tamamlanır tamamlanmaz web sitenize eklemeniz önemlidir.

İstikrara tâbi olan içerikler doğal görünerek sürekliliğe atılan adımın ilk penceresidir. Kullanıcılar sürekli güncel olan makaleleri okumakta hayran kalacaklardır. Bunu haber siteleri ya da blog içeriklerinde sıkça görebilirsiniz.

Daha Fazla Kelime İçeren İçerik

Birçok SEO ajansı, bir makale için ideal uzunluğun 300 kelime olduğuna inanır. Faydalı ve konudan uzaklaşmayan uzun yazılar daha çok rağbet görüyor. 1500 kelimeye kadar olan makaleler giderek daha popüler hale geliyor. Bir soruyu yanıtlayan kısa bir makale, daha uzun bir makale ile aynı olabilir.

Makale konunuza sadık kalarak içeriğin alt başlıklarını belirleyebilir ve içeriğinize uygun H2, H3 ya da H4 başlıklara imza atabilirsiniz. Burada esas alınan konu makalenin gidişatının ne yönde olacağıdır ki, belirlenen içerikte H4 içeren bir başlık yok iken H1’den H4’e geçmek SEO uyumlu makale hataları arasında yer almaktadır.

Başlıkların ve Alt Başlıkların Düzeni

Makalenizi daha okunabilir kılmak için mizanpajda başlıklar ve alt başlıklar kullanabilirsiniz. Tüm başlıkları büyük harfle yazmayın çevrimiçi dünyada bağırmak için tüm büyük harfler kullanılır. Başlıklar ilk harf için büyük, kalanlar için küçük harfle yazılır.

İçeriğinize alt başlıklar seçmek, listeleme yapmak, içeriğinizin güzel ve okunaklı olduğunu benimsemek ve en önemlisi ise makaleyi kullanıcıya sevdirebilmek oldukça önemlidir.

Anahtar Kelime Oranı

Her makalenin içeriğini vurgulana belirli anahtar kelimeler mevcuttu. Anahtar kelimenin içerik içerisinde kullanımına ise anahtar kelime oranı denilmektedir. 

Belirtilen oranın birçok SEO eklentisi ve uzmanları tarafından %1 ila %3 arasında olması ideal olarak kabul edilirken %3 ve üzeri oranda kullanılan anahtar kelimeler ise makale ve içerikler arama motorları tarafından spam olarak kabul edilmektedir.

Yazım Kurallarına Dikkat

Makale içerisinde kullanılan lügat kesinlikle yazım kurallarına uygun olmalıdır. Yazım kurallarına uygun makale SEO kriterlerinin başlıca dikkat edilmesi gerekenler listesinin içeriğinde en başta yer almaktadır.

SEO uyumlu makale yazarken rakiplerinizi geride bırakmak istiyorsanız makale yazmayı sevmelisiniz. Sevgisiz bir iş, gönülsüz aşa benzer ata sözü nispetince verimsiz içeriğe dönüşecektir.

Kullanıcılarınızı hedeflerken kesinlikle bireysel dil kullanmamalı, aksine düzgün ve yalın dil seçmelisiniz. Makale yazımı teorilerinde LSI biçimi olarak geçen semantik makale biçimi aslen kullanıcıya algılaması kolay içeriği sunmanın en basit ve etkili yoludur. Ziyaretçilere yapıyorum, ediyorum, olacaktır, olmalı vs. tarzında sözler ile sıkmamalı, bunun aksine kullanıcıya her dilden ve yaştan okuyucu muamelesi yaparak sade bir dil kullanılmalıdır.

Makale İçerisinde Linkleme ve Bağlantı Vermek

Bir diğer önemli nokta SEO Uyumlu makaleler yazarken okuyucuyu web siteniz üzerinden yönlendirecek alakalı linklere yer vermeniz önemlidir. Önceki ve sonraki içeriğe bağlantılar ekleyin. Uzun bir gönderi öne çıkmanın harika bir yolu olsa da konuyu tek bir makaleye sığdırmak yerine birden çok makaleye bölmek de mümkündür.

Okuyucu, bağlantıları kullanarak sitenizde gezinebilir. Bu sayede içeriğiniz ile eşleşen ya da makale içerisinde yer alan diğer konulara doğrudan iletişim sağlayabilecekleri linkler ile site içi dolaşımı aktif ederek daha fazla ziyaretçi istatistiği elde edebilirsiniz.

İçerikte Görselliğe Önem Vermek

Kullanıcıların yoğun talep oluşturdukları konuları seçerken aynı kelime ve anlamları içeren görseller ile makalenizi donatmak oldukça önem arz etmektedir.

Makale içerisinde kullanılan görselleştirme, ziyaretçilerin makale içerisinde ki olumlu etkilerini arttırma ve SEO uyumlu makale yazımında dikkat edilmesi gereken altın kurallardan sadece birisidir.

Makalede yer verilen görsellerin alt etiketleri, meta etiketleri, açıklamaları ya da boyutları gibi daha birçok farklı etken sıralama faktörlerinin temel etkileşiminde rol oynamaktadır. Görsel seçerken telif içermeyen, sade ve konuyla ilişkili görseller seçmek sitenizin daha verimli ve orijinal makale olmasını sağlayacaktır.

Aynı zamanda metin içeriğinizin zenginleşmesini sağlayan görsellere ek olarak video, hareketli resimler ya da görsel galeriler eşlik edebilmektedir. SEO uyumlu makalede görsel kullanımı oldukça popüler seçimlerden sadece birisidir.

Volkan Aktaş

Dijital Pazarlama Uzmanı

Sosyal medya, Seo, Web Tasarım başta olmak üzere dijital pazarlamanın tüm alanlarında bir fikriniz varsa iletişim bilgilerimden bana hemen ulaşabilirsiniz.

Son yorumlar

Daha Fazla İçerik

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Menü
7/24 Destek İçin Hemen Arayın!