Sık sık soruluyor, Google incelemelerine yanıt vermek gerçekten yerel SEO’ya yardımcı oluyor mu? Ve yorumlara yanıt vermenin önemi nedir? İncelemelerin yerel SEO’ya ve sıralamalara bir kez ve sonsuza kadar nasıl yardımcı olduğuna dair tartışmayı çözmenin zamanı geldi.
Günümüzde tüketicilerin %88’i, kişisel öneriler kadar çevrimiçi incelemelere güveniyor. Bir düşünün, en son ne zaman bir işletme hakkındaki yorumları ilk kez ziyaret etmeden önce okumadınız?
Yorumlar, bir işletmenin başarısını çoğu markanın düşündüğünden daha fazla etkiler. Ne zaman %97 tüketicilerin yorumları onların satın alma kararını etkileyecek demek, inceleme yönetimi her tüketici bakan iş için en öncelikli olmak zorundadır.
İçerik Özeti
Google’ın Yorumları Yanıtlama Konusundaki Resmi Tutumu
Google My Business destek sayfasına göre, işletmeler ” işletmeniz hakkında bıraktıkları yorumlara yanıt vererek müşterilerle etkileşimde bulunmalıdır. Yorumlara yanıt vermek, müşterilerinize ve işletmeniz hakkında bıraktıkları geri bildirimlere değer verdiğinizi gösterir. Bu ifadenin ardından ” müşterilerinizden gelen yüksek kaliteli, olumlu yorumlar işletmenizin görünürlüğünü artıracak ve potansiyel bir müşterinin konumunuzu ziyaret etme olasılığını artıracaktır. ”
Yorumlara yanıt vermek yalnızca müşterilerinizde güven oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda arama motorunun kendisinde de güven oluşturur. Google, müşterilerine yalnızca en güvenilir işletmeleri önermek istiyor. Şikayetlere alenen yanıt vererek ve onların övgülerine teşekkür ederek, bunun ötesine geçen bir işletmeden daha iyi bir güvenilirlik göstergesi olabilir. Google, işletmeleri yerel SEO’larını iyileştirmek için yorumlara yanıt vermeye teşvik ediyor.
İncelemelere Yanıt Vermek Müşterilerinizle Güvene Dayalı Bir İlişki Kurar
İster olumlu ister olumsuz bir yorum alıyor olun, müşterilerinize ve arama motorlarına müşteri memnuniyetine olan bağlılığınızı göstermek için bu incelemeye yanıt vermek önemlidir. Müşterileri çekmek için çok fazla zaman ve çaba harcadınız ve onları elde tutmak da aynı derecede önemli. Yorumlara yanıt vermeyerek müşteri kaybınızı %15 artırma riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Çevrimiçi incelemeler artık statik veya tek yönlü bilgi akışı olarak görülmemelidir. Markaların açık bir iletişim kanalı oluşturmak için müşterilerle etkileşime girmesi ve etkileşime girmesi gerekir.
Olumsuz yorumlara yanıt vermek olumlu sonuçlar yaratabilir. İstatistikler bir yazdıktan sonra bir şirketten bir yanıt aldı müşterilerinin olduğunu göstermektedir olumsuz yorum , %33 döndü ve bir yayınlanan olumlu eleştiri , süre %34 orijinal olumsuz eleştiri silindi.
Bir İnceleme Yanıt Stratejisi Oluşturma
Trip Advisor tarafından 2018 yılında yapılan bir araştırmaya göre, yorumlara yanıt veren oteller %12 daha fazla yorum aldı ve puanları 0,12 yıldız arttı. Bu çalışma, yorumlara yanıt vermenin müşterileri elde tutma oranını nasıl artırabileceğini ve sıralamalarınızı nasıl yükseltebileceğini yeniden teyit etmektedir. Ancak yorumlara yanıt vermek yeterli değildir. Yerel Arama Derneği son zamanlarda en tüketiciler 24 saat içinde yanıt verdiklerini bir marka bekliyoruz bulundu Yotpo tarafından 2018 tüketici sadakati anketine bildirildi. Bunu yapabilmek için hem bir inceleme yanıt stratejisine hem de bir inceleme yanıtlama aracına sahip olmanız gerekir.
Olumlu Yorumlara Nasıl Cevap Verilir?
Müşteriye teşekkür edin Bir kişi gerçek hayatta bir başkasına iltifat ederse, size teşekkür ederdi; internette de durum farklı değil. Onlara işleri için minnettar olduğunuzu ve inceleme yazmak için harcadıkları zamanı gösterin.
Spesifik olun Genel yanıtlar sorun değil, ancak incelemelerine özgü bir şeye dokunmak, müşterilerin beğeneceği daha kişisel bir dokunuş katıyor.
Onları geri gelmeye ikna edin İşletme onları yeni bir ürünle cezbediyor veya müşterinin onları tekrar görmek için sabırsızlanacağını bilmesini sağlıyor. Onlara geri gelip arkadaşlarını getirmeleri için bir sebep verin!
Olumsuz İncelemelere Nasıl Cevap Verilir?
Geri bildirimleri için onlardan özür dileyin ve teşekkür edin Olumsuz incelemeler, şirketlerin mevcut iş uygulamalarını iyileştirmek için değişiklikler yapmasına yardımcı olur. Tatmin edici olmayan deneyim için özür dileyin ve dürüst geri bildirimde bulundukları için onlara teşekkür edin.
Uygun şekilde yanıt verin Konuşmanın herkese açık olduğunu unutmayın. Asla müşteriyi suçlamayın veya onlarla tartışmaya çalışmayın.
Sohbeti çevrimdışı davet edin Mutsuz bir müşteriyle herkese açık bir inceleme sitesinde ileri geri gitmeyin. Bunun bir daha yaşanmamasını sağlamak için daha fazla ayrıntı isteyin ve müşteri hizmetleriyle iletişime geçebilmeleri için iletişim bilgilerini sağlayın.
Kısa ve Kibarca Kesinlikle gerekenden fazlasını söylemeyin. Buradaki fikir, incelemeyi olabildiğince çabuk ve kibarca ele almaktır.
Bir inceleme yanıt stratejisi oluşturmak ve sürdürmek, markaların yerel SEO’larını iyileştirmeleri ve sıralamalarda tırmanmaları için harika bir yoldur. Google’ın incelemelere yanıt vermenin yerel SEO’yu iyileştirdiğine dair onayı, işletmelerin bunu yapmak için hem araçlara hem de stratejiye sahip olmaları gerektiği anlamına gelir.
1 Yorum. Yeni Yorum
Volkan bey merhaba. Google haritalar ile ilgili danışmanlık almak istiyorum. Nasıl ilerleyebiliriz.