Etkili içerik pazarlaması nasıl yapılır?

içerik pazarlama

Dijitalin öneminin daha fazla arttığı bugünlerde, dijitale daha önce sıcak bakmayan çoğu işletmenin de artık dijital hakkında vizyon sahibi olmaya çalıştığını görüyoruz. İnternet kullanımının artmasıyla da markaların online mecralara yönelik pazarlama faaliyetlerinde en çok başvurduğu yöntemlerden biri içerikler oldu. Dijital dünyada da müşterilerinizle iletişim kurmanın en etkili yolu içerik pazarlamasıdır. Gittikçe önemi artan içerik pazarlamayla; markanızı tanıtabilir ve bilinirlik yaratabilirsiniz.

Peki siz doğru iletişimi kurabiliyor musunuz? Eğer ‘’ben içerik oluşturamam, daha önce hiç yapmadım’’ diyenlerdenseniz hiç merak etmeyin sizlere yol gösterecek önerilerimizi birkaç maddede anlatıyoruz. Öyleyse içerik oluşturmaya nerden başlayacağız? Haydi hemen bakalım.

1. Hedef kitlenizi belirleyin.

Evet ilk başlayacağınız hatta en önemli odak noktanız hedef kitlenizdir. Hangi mecra olursa olsun öncelikli olarak müşterilerinizi tanımak zorundasınız. Müşterilerinizin dönüşüm yolculuklarının nasıl olduğuna dair farkındalık geliştirmeniz oldukça önemlidir.  Burada yapmanız gereken sadece kendi iş alanınız hakkında içerik üretmenin aksine size uygun cinsiyet, yaş grubu ve konumdaki hedef kitlenize göre hazırlanmış içerikler üretmektir.

2. Hangi tür içerik üreteceksiniz?

Hedefler belirlendikten sonra sıra geliyor kitlenizin görmek istediklerini sunmaya. Okuyucularınız ya da müşterileriniz için alakalı, kişiselleştirilmiş içerikler üreterek onların güvenlerini kazanmanız dönüşümlerinizin ve etkileşimlerinizin artışını sağlayacaktır. Ne üretmek istediğinize karar verin. Burada önemli olan müşterilerinizin sizden ne beklediğini bilmek ve onlara maksimum fayda sağlamak. Böylelikle stratejilerinizi avantajınıza çevirmeniz mümkün olacaktır.

3. Yaratıcı içerik başlığı olmazsa olmaz.

Evet içeriklerde hazırsa sunum için en önemli olan ilk görüşteyiz. Oluşturduğunuz içeriği gören müşterilerinizin ilk bakacağı yer başlığınız olacaktır. Bu yüzden başlığınızı seçerken dikkat çekici, yaratıcı ve özgün olmasına dikkat etmelisiniz. Uzun başlıklar yerine sade ve ilgili başlıklar tercih edin. Alakasız başlıklar güvensizlik yaratarak potansiyel müşterilerinizi kaybetmenize yol açar.

4. Rakiplerinizi araştırın, tanıyın.

Rakiplerinizi araştırmak içerik üretiminize her alanda geliştirici bir etki yaratabilir. Bu şekilde rakiplerinizin neler yaptıkları hakkında fikir sahibi olarak onları tanımaya başlarsınız. Bu onlarla aynı şeyleri uygulayın demek değildir bu şekilde hataya düşmüş olursunuz. Yapmanız gereken strateji, markanızı doğru konumlandırmak için onların yaptığını yapmak değil , ‘’özgün olmak’’ tır.

5. Taslak oluşturun.

Bu 4 aşamadan sonra artık taslak oluşturmaya hazırsınız. Taslak oluştururken çekinmeyin, aksine ne kadar fazla taslak oluşturursanız o kadar ilerleme sağlarsınız. Taslaklarınızı oluşturun gözden geçirin, düzeltmeler yapın. Taslaklarla çalışmak amacınıza uygun ve kaliteli içerik oluşturmanızı sağlar.

6. Görsel/Videolardan destek alın.

Oluşturduğunuz içeriklerde görseller veya videolar destekleyici olacaktır. Sadece yazılarla okuyucuları sıkmamak için görsel düzenlemelerle de içeriğinizi dikkat çekici ve daha etkin hale getirin. Unutmayın dijitalde içerik pazarlamak için görsel ve videolar olmazsa olmazınız.

7. SEO Optimizasyon çalışması yapın.

Evet son olarak içeriklerinizde dikkat etmeniz teknik alan ise SEO optimizasyonu. SEO, bilindiği üzere arama motorlarındaki arama sonuçlarında ilk sayfalara gelmenize yarayan çalışmalardır. Google için de beğenilen, fayda sağlayan, etkileşim sağlayan içeriklerin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Siz de daha geniş kitlelere ulaşmak için arama motorlarıyla iyi geçinmelisiniz. Bu çalışmalarla içeriğinizin sıralamasını yükselterek daha fazla kişiye erişebilir ve dönüşümlerinizi arttırmanız mümkün. O zaman başarılı bir SEO için dikkat etmeniz gerekenler;Anahtar kelime kullanımı

  1. İçerik uzunluğu ve yazı tipi
  2. Başlık ve açıklama metni optimizayonu
  3. Güçlü backlinkler
  4. İyi kullanıcı deneyimi (UX)
İçerikİçerik PazarlamaMakaleTanıtım Yazısı

Volkan Aktaş

Dijital Pazarlama Uzmanı

Sosyal medya, Seo, Web Tasarım başta olmak üzere dijital pazarlamanın tüm alanlarında bir fikriniz varsa iletişim bilgilerimden bana hemen ulaşabilirsiniz.

Son yorumlar

Daha Fazla İçerik

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Menü
7/24 Destek İçin Hemen Arayın!