Globalleşen dünya ile birlikte çoğu firmada kendini internete taşıdı ve fiziki mağazalar yerine online satış yapan platformlara yöneldi. Bundan on yıl öncesini düşünün internet deyince aklımıza sadece facebook gelirken şimdi onlarca mecra var. Her mecraca büyüdükçe kendi kitlesini yaratıyor. Günümüzün en hızlı büyüyen sosyal medya ağı tiktok mesela daha çok ergenlere hitap ederken instagram daha çok 24-35 yaş aralığına hitap ediyor. Gene eğitim düzeylerine bakarsak instagramda daha çok üniversite mezunu kariyerli insanların takıldığını görürüz. Bu yazıyı okuduğunuza göre bilgi sahibi olduğunuzu varsayarak iyi bir doğrudan satış hesabı nasıl oluşturulur ona geçelim madde madde açıklayalım
1-KURUMSAL KİMLİK :
Başlangıçta üstünde en çok durulması hatta harcama yapılması gereken kısım burası. Peki nasıl derseniz öncelikle bir logonuz ve kullanıcı adını alabileceğiniz mümkünse tek kelimelik bir isminiz olması lazım .kullanıcı adında kesinlikle rakam yada işaret kullanmayın. Logo ve isminizi ayarladıktan sonra satacağınız ürünler ile ilgili en az 10 gönderi yetecek kadar profesyonel çekim yapılmış görsel hazırlamanız gerekli. Sizin sayfa merhaba dediği anda 100. Gönderiniz ve zamanı belli olmalı .büyün gönderilerinizde logonuz ve kurumsal renkleriniz kesinlikle olur. Kurumsallık takipçi sayısından bağımsız inşaların sizi ciddiye almasını sağlar.
2- YAŞAM TARZI SAT :
En baştan hedef kitlenizi miminize edip o kitleye uygun paylaşımlarda bulunmanız lazım. Sizin ürün evinde akıllı televizyon olanları kapsıyorsa sende onlara bende sizdenim demek için netflixi kullanacaksın paylaşımlarda. Gönderiler ve hesap birleşince yada biri bakınca kafasında senin istediğin kadın yada erkek canlanmalı insanların zihninde. Örneğin saat yada parfüm satışı yapıyorsun diyelim senin sayfana giren biri bu parfümü alan şu arabaya biniyordur demeli.
3- SAYFAYA BAĞLA İNSANLARI
Bunu iki şekilde yapabilirsin birincisi onlara güzel içerik vi hikayeler sunarak ikincisi küçük hediyeler vereceğin çekilişler yaparak. İnsanlar onlara bir şey kattığını veya hediye verdiğini düşündükçe sayfana bağlı kalırlar. Yorumlara kişisel cevaplar ver mesajları anında yanıtla. Takipçilerin hikaye etkinliklerine katıl onlarla ikili iletişimi güçlendir.
4-MÜŞTERİ DENEYİMLERİNİ PAYLAŞ
Sattığın ürün ile ilgili geri dönüşleri hikayende paylaş gelen kişiyi de etiketle. Hikayeleri kaydet sayfana giren inşaları daha önceki müşterilerin yorumlarını okusun onlar ile iletişime geçsin
5- EĞLENCELİ REELS VİDEOLARI ÜRET
Reels instagramın özellikle üzerinde durduğu bir gönderi biçimi. Normal videolar yerine reels videolarını daha çok ön plana çıkarıyor. Eğer eğlenceli reels reklamları yaparsanız sayfanız çok hızlı bir şekilde büyür .
6-DOĞRU ETİKET KULLANIMI 5-10-15 KURALI
İnstagram gönderiler ile birlikte en fazla 30 etiket kullanılmasına izin veriyor bu etiketlerde gönderimizi diğerleri arasından sıyrılıp üste çıkmasını sağlıyor. Bir çok kullanıcının kullandığı 5-10-15 yöntemine gelince ilk beş etiket spesifik etiketler ürüne yönelik marka model gibi detaylı etiketler sonraki on etiket ise daha çok ürünün genel olarak birlikte anıldığı, kullanıldığı alanlara yönelik son 15 ise o an konunuz ile ilgili en popüler olduğunu düşündüğünüz şeyler ile ilgili olmalı. Etiket kullanırken arama kısmından etiketlerinizi kontrol edin ilk 5 etiketiniz 5-10 bin arası kullanılmış olsun sonraki on etiket 100binden az ve son 15 etiket de 100binden fazla. Göreceksiniz etiketleriniz sayesinde bol bol keşfete düşecek gönderileriniz.
7-INSTAGRAMA REKLAM VER
İnstagram üzerinde yazı olan her gönderiyi gizli reklam algıladığı için keşfete düşürmüyor işte bu yüzden azda olsa her gönderiyi öne çıkarsın diye instagrama reklam vermeniz gerekmekte. İnstagram sizinla bu tarz konularda iyi ilişkiler kurdukça gönderileriniz çok küçük miktarlar ile maximum erişim almaya başlayacaktır.
8-ORGANİK BÜYÜYÜN
İnstagramda en büyük sorun da bu çoğu kişi organik yollardan istediği ölçüde büyüyemediği için ya takipçi satın alıyor ya da çeşitli yollar ile gerçek takipçi kazanıp takipçi sayısını artıyor. Buda sayfada kuru kalabalık oluşturuyor. Doğru büyüme için sizden önce kurulmuş benzer sayfaları takip edin, onlar ile reaksiyona girin, doğru etiket kullanın göreceksiniz ki emin adımlar ile gittikçe hızlanan bir ivme ile büyümeye başlayacaksınız
9-GÜNDE BİRKAÇ GÖNDERİ 10 DAN FAZLA HİKAYE PAYLAŞIN
Günlük ortalama gönderi paylaşımınız 3-4 olsun ne çok nede az ama hikaye paylaşımlarında günün belli saatlerinde sürekli yeni hikayeniz olsun. Takipçiler her hikayenize baktığında yeni bir ürün ile karşılaşsın gün içinde. Hikayeler kısa öz sadece üründen oluşurken gönderilerde detay verin hikayesini anlatın ürünü. Hikayede bir ürün gören bilsin ki gönderide bana gerekli tüm bilgiler var .
10-ÖZEL GÜN VE GÜNCEL ETKİNLİKLERİ KAÇIRMAYIN
Bütün özel günlere özel indirim yada hediyeleriniz olsun ayrıca güncel olanı takip edip ona göre gönderiler oluşturun. Güncel politik olaylardan özellikle kaçının fakat evrensel durumlarda kadın hakları gibi mesela oyunda olun.
Özetlemek gerekirse instagram hesabınız yaşayan bir organizma takipçileriniz arkadaşlarınız, siz sattığınız yaşa tarzına uygun yaşayan bir hesap olarak yöneteceksiniz. Organik büyüyecek kurumsal hazırlanmış gönderiler ve eğlenceli videolar paylaşacaksınız. Hesabınız takipçiler ile duygusal bağ kuracak. Sizin hesabınız instagramda yaşan biri olacak. Umarım verdiğim bilgiler işinize yarar.
Son yorumlar