İster inanın ister inanmayın! Özellikle işletmeniz bir restoran veya kuaför gibi yerelse. Bununla birlikte, bir sektördeki müşterileri bu kadar rekabetçi hale getirmek, bazı benzersiz zorluklarla birlikte gelir. Bu zorluklardan biri, tüketicilerin hizmetlerinizle ilgili bilgilere çevrimiçi olarak erişebilme beklentisinin artmasıdır. Dolayısıyla, çevrimiçi ortamda bulunmak, başarınız için çok önemlidir.
Sorun şu: tabağınızda bir milyon ve bir görev daha var (kelime oyunu tam olarak tasarlanmış). Menüyü hazırlamanız, tedarikçilerle pazarlık etmeniz, doğru personeli işe almanız ve her şeyin bozulmamış durumda olduğundan emin olmanız gerekir. Enerjiniz işinizin tüm alanlarına bölündüğünde, bir web sitesine yönelmek ve onu etkili bir şekilde pazarlamak için zamanınız yok.
Bu dijital çağda web sitesi olmadan geçinebilir misin? Müşterileriniz sizi hala arama motorlarında bulabilir mi?
Size bazı iyi haberlerimiz var, bazıları da pek de iyi olmayan haberler. Nihayetinde, çevrimiçi dünyada sahip olduğunuz kendi varlığınız olan bir web sitenizin olmasını öneririz. Bununla birlikte, kısa vadede, kendi web siteniz olmasa bile, bir Google aramasının birinci sayfasında sıralama yapmak hala mümkündür.
Nasıl olduğunu bilmek ister misin?
Her şey yerel arama motoru optimizasyonunu anlamakla ilgili.
İşletmeniz için güçlü bir yerel SEO kampanyası nasıl oluşturulur?
Restoran endüstrisinde artan rekabet, izleyicilerinize sunabileceğiniz benzersiz şeylere odaklanmanız gerektiği anlamına gelir ve bunlardan biri yakınlıktır. Mantıklı. Hiç kimse lezzetli bir akşam yemeği yemek ya da saçını yaptırmak için 20 mil gitmek istemez. İnsanlar kendilerine en yakın olan en iyi yerleri bulmak ister. Tamam, işletmenizin fiziksel konumunu değiştiremezsiniz, ancak potansiyel müşterilerinizin aramalarını artıran ve sizi bölgenizde üst düzey bir işletme haline getiren diğer faktörleri etkileyebilirsiniz.
Yerel bir SEO kampanyası oluşturmak oldukça pratik ve anlaşılır bir süreçtir. Bununla birlikte, yerel arama ABC’lerinizi bilmeniz ve bunu etkili kılmak için uygun araçları kullanmanız gerekir. Aşağıdaki stratejilerle Google’ın arama sonuçlarının zirvesinde kaldığınız sürece, harika bir web sitesine (veya hiçbir web sitesine!) İhtiyacınız yoktur.
Bunu nasıl gerçekleştirebileceğinize bir göz atalım.
Google My Business’ı kurarak başlayın
Google’a göre: “Google My Business, işletmelerin ve kuruluşların Arama ve Haritalar dahil olmak üzere Google’daki çevrimiçi varlıklarını yönetmeleri için ücretsiz ve kullanımı kolay bir araçtır. İşletme bilgilerinizi doğrulayarak ve düzenleyerek, hem müşterilerin sizi bulmasına yardımcı olabilir hem de onlara işletmenizin hikayesini anlatabilirsiniz. “
Çok sayıda araştırma, yerel işletmeler için bir numaralı trafik kaynağı olarak Google My Business’tan alıntı yapıyor. Bu yüzden, nasıl doğru kurulacağını öğrenmeniz çok önemlidir.
Restoran işinizi örnek alalım. Öncelikle, insanların konumunuzu bulması ve fiziksel olarak size gelmesi (veya en azından yalnızca belirli bir yarıçap içinde teslimat yaparsanız yakınlarda olması) gerekir. İkinci olarak, birçok rakibiniz olacak, bu nedenle Google My Business sayfanızı mükemmelleştirmek için optimize etmeniz gerekiyor.
Google’ın kalite yönergelerine uyduğunuzdan emin olun. Diğer bir deyişle, iyi bir giriş oluşturmak için ne gerektiğini ve Google’ın görmek istediği bilgileri anlamanız çok önemlidir.
Yönergeleri okumak ve konumunuzu nasıl doğrulayacağınızı ve restoran işletmenizi doğru şekilde nasıl temsil edeceğinizi öğrenmek için birkaç dakikanızı ayırın. Google’ın gereksinimlerini iyice anladıktan sonra, işletmeniz için doğru kategoriyi seçme zamanı. Seçtiğiniz sınıflandırma bundan sonra her Google aramasını etkileyeceğinden, bu seçime çok dikkat edin. Örneğin, “aile restoranı” işletmenize “İtalyan restoranı” ndan daha iyi uyuyorsa , seçmeniz gereken kategori budur.
Adım: İşletme Girişinizi Tamamlayın
Restoran listenizi hem arama motorları hem de hedef kitleniz için çekici hale getirmek istiyorsanız, o zaman iyice tamamlamanız gerekir.
Mesele şu: Google her zaman daha fazla bilgi sunan girişi tercih edecektir. Ayrıca, arama yapanlar, olabildiğince fazla ayrıntı sağlayan işletmeyi seçmeye de meyilli olacaklar. Adresiniz, çalışma saatleriniz veya telefon numaranız gibi temel bilgileri doldurmayın. Özel çalışma saatleri, fotoğraflar, menünüze bir bağlantı, kabul ettiğiniz ödeme türü vb. Ekleyin.
Adım: Gösteri Değil, Sunum Yapın
Google Benim İşletmem sayfanız gösteriş yapabileceğiniz veya pazarlama sihirli çantanızdaki hileleri kullanacağınız yer değildir. İşletmenizi profesyonel bir şekilde tanıtın ve müşterileri sizi rakiplerinize tercih etmeye ikna edecek değerli bilgiler sunun. Potansiyel müşterilerinizin restoranınızda bulabilecekleri güzel şeyleri görmelerine yardımcı olun. Örneğin bahçe terasınızdan veya herkesin sevdiği özel krep tarifinizden bahsetmeyi unutmayın. Bunu fotoğraflar, videolar veya hikayeler aracılığıyla yapabilirsiniz. Medya ile zenginleştirilmiş bir sayfa, arama yapanlar için yalnızca temel bilgileri sağlayan bir sayfadan daha çekici görünecektir.
Adım: Mevcut Müşterilerinizle Etkileşim Kurun
Müşteri incelemeleri, insanların bir aramadan yerel bir restoran seçerken dikkate aldıkları bir diğer önemli faktördür. Ayrıca Google sıralamanıza yardımcı olurlar. Mevcut müşterilerinize iyi bakın ve geri bildirimlerine her zaman hızlı yanıt verin. İncelemeleri teşvik edin ve kendi adlarına konuşmalarına izin verin.
Yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre, insanların %84’ü çevrimiçi incelemelere kişisel öneriler kadar güveniyor. Bunu kendi yararınıza kullanın ve sadık müşterilerinizden geri bildirim istemekten çekinmeyin. Müşterileriniz, doğrudan bir Google aramasından bir dizi yorumu görebilir. Bu incelemelerin görünürlüğü ve erişilebilirliği, onları yerel SEO stratejinizin önemli bir bileşeni haline getirir.
Google’da durmayın
Yerel işletmenizi arama sonuçlarında alakalı hale getirmek için Google’a uğramayın. Hedef kitlenizin nişinizdeki önerileri aramak için başka hangi siteleri kullandığını bildiğinizden emin olun. Örneğin, Google arama sonuçlarında da sıklıkla görünecekleri için, işletme sayfanızı TripAdvisor veya Yelp gibi özel web sitelerinde oluşturabilirsiniz. Kendi fiziksel web siteniz olmadan birinci sayfada görünmek için yerleşik trafiğini ve hedef kitlesini kullanın.
Resimlerinizde coğrafi etiketler kullanın
İşte bir Google aramasından işletme sayfanıza daha da fazla müşteri çekmek için akıllıca bir numara. Restoranınızın lokasyon bazlı resimleri, mutlu müşteriler, menü öğelerinizin göz alıcı görselleri … aklınıza gelebilecek her şey gibi küçük bir görsel kaynak veritabanı oluşturmaya biraz zaman ayırın.
Restoranınızın bir resmini Flickr, Picasa veya diğer resim platformlarına yüklerken, etiketleri konumunuzla ve anahtar kelime açısından zengin diğer bilgilerle doldurun. Bu şekilde, restoranınızın Google’ın ilk sayfasında görünme şansını artırırsınız. Tercihen imza yemeğinizin güzel görünümlü bir görseliyle!
Resimlerinizi coğrafi etiketlemek zor bir süreç değildir ve yerel SEO’nuzu önemli ölçüde geliştirecektir, bu nedenle bundan tam olarak yararlanın.
Sosyal medya hesaplarını işletme sayfanıza bağlayın
Daha önce de belirtildiği gibi, işletme sayfanıza işaret eden birden fazla çevrimiçi kaynağı birleştirmeniz yardımcı olur, böylece bir web sitesine sahip olmadan mümkün olduğunca çok sanal zemini kaplarsınız. Facebook, Instagram da olun ve her zaman profil açıklamalarınızda iş sayfanızdan bahsedin. Bu şekilde, daha fazla gösterim elde edersiniz ve sayfanıza daha fazla yönlendirme trafiği alırsınız. İşletme sayfanızı Google’da ne kadar çok kişi görürse, Google’ın onu ilginç ve alakalı olarak algıladıkları için diğer arama yapanlara gösterme olasılığı o kadar yüksektir.
Son yorumlar