E-ticaret Sitesinde Dönüşümü Arttırmanın Yolları Nelerdir?

e ticaretr dönüşüm

E-ticaret Sitesinde Dönüşüm

İnternet insan hayatına girdiğinden beri her şey değişti! İnsanlar artık en ufak eve gereken bir şeyi bile internet sitelerinden tedarik ediyorlar. Satıcılar da, bu yeni pazarın büyüklüğünden etkileniyorlar ve her gün yeni yeni internet sitesi (E-ticaret siteleri) gözümüzün önüne geliyor. Pazar öylesine büyüdü ki; pastadan kendi payını almak isteyen yatırımcılar, bu yeni pazara yatırım yapmaktan çekinmiyorlar.
Burada bireysel kullanıcılar içinde bir yatırım imkanı var. Peki bizler satıcılar olarak neleri satacağız; nasıl tedarik edeceğiz gibi sorunlarla karşılaşabiliriz. İnternet ortamında satış yapmak gerçekten kolay mı? Para kazanmamız zaman alır mı? Müşterilere nasıl ulaşacağız ve onları sitemizin birer üyesi (sürekli bizim sitemizden satın almalarını nasıl sağlayacağız?) haline nasıl getireceğiz? E-ticaret sisteminde büyümenin yolları nelerdir? Tüm bu sorulara aşağıda değinmeye çalışacağız..
Ticaretle uğraşanlar için, iş yeri kiraları ve eleman temininde ki sıkıntılar malumunuzdur; yatırımcılar daha az insan gücüyle daha çok iş yapmak istemekteler. Burada da, E-ticaret siteleri onların yardımına koşuyor. İnternet üzerinden mal satımı demek, stok yapmayacaklar ve daha az elemanla işlerini sürdürecekler ve daha az maliyetle işlerinin devamını sağlayacaklar demektir. Tabii maliyetlerden tamamen kurtulamayacaklar ama, karlı bir iş kolu olarak onların yolunu açan bir sistemdir, E-ticaret sistemi. E-ticaret sistemini kendi başınıza yapabilirsiniz; bunun için internette gezindiğiniz sitelerden ilham alabilirsiniz. Bireysel yatırımcılar için, blog açarak satış yapmalarını tavsiye ediyoruz.

E-ticarete Nasıl ve Nereden Başlamalıyız?

Burada satış yapacağınız alanınızı belirlemeniz gerecektir. İnsanların ihtiyaçlarına cevap verecek ürünleri bulmalı ve bunları uygun bir fiyatla insanların almasını sağlamanız gerecektir. Birinci önceliğiniz potansiyel müşteri kitlenizi belirlemeniz ve onlara neleri satacağınızı belirlemeniz olacaktır. Hangi ürünü satacaksınız? Kaç yaş grubuna hitap edeceksiniz? Fiyatlandırmanız nasıl olmalı? Diğer firmalardan ne farkınız olacak ve onların önüne nasıl geçeceksiniz?
Hatta burada, hedef müşteri kitlenize bir anket yaparak veya önceki alımlarına göz atarak hangi ürün gruplarına yöneleceklerine bakarak; bir iş planı yapabilirsiniz. Bu sizin iş planlamanıza yardımcı olacaktır. Burada önemli noktalara bakalım: Ürünlerin piyasada tanınır markalardan olması gerekir, ürünlerin fiyatlarının diğer sitelerden daha düşük olması önemlidir, miktarları ve elinizdeki stok miktarlarına dikkat etmelisiniz, elinizde olmayan bir ürünü müşteriye satamazsınız sonuçta. Tüm bu sorular ışığında iş planı hazırlamalısınız ki, başarınızın anahtarı da bu olacaktır! Tüm bu denilenleri yaparsanız, hedeflediğiniz müşteri kitlenizi, E-ticaret sitenizin birer daimi satın alma üyesi yapabilirsiniz; bu da başarıyı ve kazancı beraberinde getirecektir.

Potansiyel Müşterilerime Neleri Satmam Gerekir?

Sahibi olduğunuz site üzerinden neleri satacağınıza karar vermeniz gerekir! Kendinize satın yapacağınız bir alan belirlemeniz önem arz etmektedir. Bundan sonraki adımlarınızı daha kolay atabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinize, neleri satacağınıza ve hangi fiyattan sunacağınıza, taksitlendirmeyle mi; yoksa peşin fiyatla mı sunacağınıza karar vermelisiniz. Sonrasında müşterilerinizin sitenizden ürün almasını bekleyebilirsiniz.
İnsanlar için, dünyada göz önünde olan ürün grupları daha önemlidir. Yeni bir cep telefonu modeli veya yeni içerikli bir köpek maması gibi; bu tür yeni ürün gruplarına yer vererek daha çok potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz. İnsanlar yeni ve kimsenin elinde olmayan ürünlere fiyatına bakmadan almaktalar, bunu göz önünde bulundurmanız gerekir. Denilenleri yaparak daha çok müşteriye ve E-ticaret siteniz için iyi bir “Dönüşüm Oranına” ulaşmanız mümkündür. Dönüşüm oranınız arttığı müddetçe kârınız da aynı oranda artacaktır.
İnsanların alışveriş hareketlerinden, onların daha çok hangi ürün gruplarına yöneldiklerini belirleyebilirsiniz ve o ürün gruplarında daha çok kampanyalarla, fiyat avantajlarıyla satışlarınızı arttırmanız mümkündür. Müşterilerinizin sitenizden yaptıkları alışverişten memnun olmaları önemlidir, çevrelerine de sizin sitenizden bahsedebilirler ve bu da size yeni müşteriler gelmesi demek olacaktır.
E-ticaret sitesinde bebek ürünleri satacaksanız; anneler için gereken diğer ürünlere de yer vermeniz doğru bir karar olacaktır. Bir anne çocuğuna bir şey alacakken, kendisine de bir ürün alabilir; yani bir ürün yerine çoklu (seçenekli), daha çok ürün satabilirsiniz. Ürün grubunuz ne kadar gelişirse, satışlarınız o derece artar, bu da siteniz için dönüşüm oranına yansıyacaktır. Yine sitenizde yer alacak, yurtdışı ürünler için, iade seçeneğinin olmasına önem gösteriniz. Sorunlu bir üründe müşterinize hemen geri dönebilmelisiniz, ürün hatalı ise; ya yenisiyle değiştirmeli ya da para iadesi yapabilmelisiniz. Potansiyel müşterilerinizin istek ve taleplerine anında çözüm sunmalısınız ki, müşterileriniz bir daha ki alışverişlerini sizin sitenizden yapsınlar.
Sattığınız ürünler için bir kategori yapmalısınız. E-ticaret sitenizin yoğunluğuna göre, ürün gruplama ve fiyatlandırmalarda değişikler yapmalısınız. Potansiyel müşterileriniz için, değişik ürün gruplarına yer vererek, onları mutlu edebilir, daha çok alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz; ürünlerin eksiksiz teslimatının da yerinde ve zamanında yapılması da, müşteri memnuniyeti için olmazsa olmazdır.

Ürünleri Nereden Tedarik Edeceğim?

Satacağınız ürünleri belirlediyseniz, sonraki aşama olan ürün tedariğini nereden yapacağınıza gelelim. Ürünleri hangi toptancıdan alabilirsiniz? Ödeme vadesini nasıl düzenleyeceksiniz? Ürünleri alırken miktar ne olacak veya stok yapacak mıyım?
Ürünleri belirleyin ve bunları en ucuza, kaliteli ürünler olarak nereden alacağınızı belirleyiniz. E-ticaret sistemiyle tekil satıcıysanız; bir ürünü sattıktan sonra diğer siparişi satıcıya geçebilirsiniz. Büyük alıcıysanız; toptan ürün alımında bulunmanız gerekir, burada bunları müşterilere sunabilmeniz için birkaç eleman bulundurmanız gerekir. Ürün grupları ve potansiyel müşterileriniz arttıkça; E-ticaret siteniz için dönüşüm oranı artacak ve o oranda da kârınız artacaktır. Tekil satıcılar veya büyük yatırımcılar için, E-ticaret sitelerinde inanılmaz bir potansiyel vardır. Burada yatırım yapacakların; yapacakları yatırım miktarıyla ve ürünlerle yeni müşteriler bulması kolay olacaktır, bu da onlara sınırsız bir kazanç imkanı demektir. İşe ne kadar inanırsanız, yolda kalmayacağınız garantidir.
Bazı ürünleri yurt içi piyasalardan temin edebilirsiniz. Ama insanların değişik ihtiyaçlarına göre, yurtdışından ürün getirebilmelisiniz. Ya da kendi ürettiğiniz bir ürünü satabilirsiniz. Sizlerde seçeneklerden biriyle yolunuza devam edebilirsiniz. Yurtdışından satın almalarda, sitenin güvenilir olup olmadığına ve iade alıp almadığına bir bakınız; sonrasında satın alma yapınız. Yurtdışından gelen ürünler için gümrük vergisi ödersiniz, bu tutarı ürünün fiyatına ekleyebilirsiniz. Tedarikçi sayınızı arttırmaya bakın; çeşitli firmalardan alım yapın, devamlı alım yaptığınız firmalardan ekstra indirimler talep edebilirsiniz.
Tedarikçilerinizi belirleme sürecini geçtiyseniz; ürünlerin fiyatına, ödeme tiplerine, satış sonrasında iade alıp almadığına ve müşteri memnuniyetinin olup olmadığına bakmalısınız. Yurtdışı piyasalardan toptan alımlarda, iade alıp almadığına bakarak karar vermelisiniz. Garantisi olan ve iade alan, internet sitelerinden alışveriş yapınız. Diğer satın alan kullanıcıların yorumlarına da bakmanızda fayda olacaktır.

E-ticaret Sitenizde Satış Yapacağınız Alanı Oluşturunuz!

E-ticaret sitelerinde değişik ürün gamlarında satışlar yapabilirsiniz. Sizler hangi ürün gruplarına satacağınıza bir karar vermelisiniz. Satacağınız ürünü nereden alacağınıza karar vermelisiniz? Üründen hangi miktarlarda alım yapacaksınız ona karar vermelisiniz ve tedarik süreci nasıl gelişecek ona karar verin! Buradan da, satış yönteminiz ne olmalı, ona bir göz atalım.

E-ticaret Sitenizden Satışın Yolları Nelerdir?

Bireysel blog sahipleri kendi siteleri aracılığıyla satış seçeneğini seçebilirler. Zeytinyağı üreticisi olan birisi, zeytin ve zeytinyağı ürünlerini, kendi bloğu üzerinden insanlara satabilir. İkinci bir seçenek internet üzerinde, hazır sitelerde (Gittigidiyor, sahibinden..) dükkan açarak ürünlerini satışa sunabilirler. Yukarıda anlatılanlardan hangisi sizlere yakın bir satış yöntemiyse, onunla yolunuza devam edebilirsiniz.
Birey olarak bu işe girenler için, birçok ayrıntı olacaktır. Bir alan adı belirlenmesi, reklam ücretleri, ürün tedariğinin yapılması, internet sitesi sayfa tasarım maliyeti gibi, daha da farklı maliyetler olarak önünüze çıkacaktır. Reklam yapmalısınız, Google üzerinden ücretli reklamlar verebilir, sosyal medya hesaplarınızdan ürünlerinizi satabilirsiniz. Bu sizin finansal durumunuzla alakalıdır. Reklamlar sayesinde daha çok ürün satabilir ve karınızı daha da arttırabilirsiniz.
Aracılık yapan E-ticaret siteleri vardır; Gittigidiyor, sahibinden, N11 gibi.. Bu sitelere üye olarak, mevcut ürünlerinizi bir komisyon masrafıyla satabilirsiniz. Burada bir dükkan açıyorsunuz ve sizin bir firma isminiz de yer alabiliyor.
Aracı internet siteleri üzerinden, ürünlerini satan bir sürü farklı firma vardır. Burada tek sorun ürünleriniz için bir komisyon ödemeniz gerekmesidir. Ürünlerin satışından sonra, site sizin ürününüz için belirlediğiniz fiyat üzerinden bir komisyon keser ve kalan tutarı hesabınıza geçer. Burada bankayla bir işiniz olmaması da bir artıdır.
Müşteri memnuniyeti, E-ticaret siteleri için birinci öncelikleri olmalıdır/olacaktır. Satışını yaptığınız bir ürün için kargo fiyatını kimin ödeyeceğine karar vermelisiniz? Siz mi üstleneceksiniz kargo ücretini, yoksa ürün fiyatına mı ekleyeceksiniz! Alıcıların, E-ticaret sitelerinde baktıkları birinci hususta kargo ücretinin kimin ödeyeceği olmuştur. Müşterilerin satın almalarında, kargo ücretleri birinci sırada gelmektedir. Kargoyu firma ödemiyorsa, insanlar siteden satın alma yapmadan çıkarlar. Büyük E-ticaret sitelerinde “Ücretsiz Kargo” seçeneğine yer verildiği görülmüştür. Bunu da yapmaları gerekir, potansiyel müşteriler, bu sayede devamlı müşterileri haline gelecektir. Bunu yapan satış siteleri için dönüşüm oranı ciddi oranda artacak, bu da satışlara ve kara yansıyacaktır.

Teknik Destek ve Müşterilerinizin Memnuniyeti Önce Gelir

E-ticaret işine girecek yatırımcıların, birinci önceliğinin müşterilerinin memnuniyeti olduğunu söylememiz gerekir. İşinizin devamlı ve sürekli bir şekilde büyümesini istiyorsanız, potansiyel müşterilerinize, onları memnun edecek şekilde hizmetler sunmalısınız. Yani kusursuz bir; “Müşteri Memnuniyeti”.
Müşterilerin satın aldıkları ürünler için, sitenizde onların yorumlarının alacağı “Yorum” köşesi bulundurunuz. Burada insanlar, memnuniyetlerini veya şikayetlerini yayınlayabilirler. Bu yorum köşesi, diğer alıcılara da yön verecektir. Potansiyel müşterileriniz için bir canlı telefon hattı kurabilirsiniz. Yine bir maille iletişim hattı da açabilirsiniz; buradan müşterileriniz sizlere teşekkür ve isteklerini kolayca iletebilsinler. Bunlar ve benzeri uygulamalarla; E-ticaret sitenizde dönüşüm oranınız ciddi oranda artacaktır. Bu da satışlarınıza ve karınıza yansıyacaktır.

E-ticaret Sitesi

Volkan Aktaş

Dijital Pazarlama Uzmanı

Sosyal medya, Seo, Web Tasarım başta olmak üzere dijital pazarlamanın tüm alanlarında bir fikriniz varsa iletişim bilgilerimden bana hemen ulaşabilirsiniz.

Son yorumlar

Daha Fazla İçerik

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Menü
7/24 Destek İçin Hemen Arayın!