Dijital dünyada bir süredir kullanılan ancak artık “Native Advertising” olarak anılmaya başlanan doğal reklam, markanızın görünürlüğünü ve dönüşüm oranını artırmanın etkili bir yöntemidir.
Native reklam artık iş hayatında kullanılmaya başlanan terimler listesinde yerini alıyor. Sektör, markalara ve ajanslara hızla yayılan yeni terimden alarasında, doğal reklamcılık terimi haline gelmeye başlamıştır.
Doğal reklamcılık, yerleştirildikleri platformun işlevinin yanı sıra görünüm ve hissi temel alan bir dijital reklam türünü tanımlamak için kullanılan addır. Ayrıca, Yerel doğal reklamlar şeklinde belirtilen doğal reklamları da görebilirsiniz. Çoğu zaman, sosyal ağlar aracılığıyla yerel veya programatik reklamcılık, web siteleri veya uygulamalardaki içeriğin görünümünü ve hissini taklit edecek şekilde tasarlanır ve bu nedenle ilk bakışta bir reklam olarak görünmez.
Doğal Reklam Nedir?
Doğal reklam, bilgilendirici veya video, makale, infografik veya diğer herhangi bir türdeki içeriğin kuruluşlar tarafından satın alınması ve çeşitli platformlarda tanıtılması olarak tanımlanabilir.
Doğal Reklamcılığın Amacı Nedir?
Doğal reklamcılık, son zamanlarda adını çokça duyduğumuz bir reklam modelidir. Türkiye’de ve dünyada son derece tanınır hale gelen Native Reklamları kullanan firma sayısı her geçen gün artıyor.
Markanın mesajının insanların okumak istediği içeriğe entegre edilmesi ve içeriğin doğallığını bozmayan bir yaklaşımla oluşturulmuş reklam modelidir. Bilgilendirici ve eğlenceli içeriklerle markaların hikayelerini anlatarak, hedef kitlesi ile etkileşime olanak tanır ve kullanıcıların marka ile doğal bir şekilde etkileşim kurmasını sağlar.
Markaların hedef kitle/iletişim stratejilerine göre farklı içerik modellerine entegre edilen doğal reklamlar, tüketicinin ihtiyaçlarını okuma alışkanlığını bozmadan karşılayan ve en önemlisi de reklamın nereye ulaştığını gösteren bir model olarak ön plana çıkıyor.
İçeriğin pazarlama dünyasında bir alt tür olarak doğal reklamları görmek mümkündür. Bazı özellikler her iki kavramı da birbirinden ayırır. İçerik pazarlamasını nasıl tanımlayacağımıza bir göz atarsak, karlı müşteri eylemleri oluşturmak amacıyla bir kitleyi etkilemek, cezbetmek ve meşgul etmek için değerli ve ilgili içeriğin oluşturulmasını ve yayılmasını içeren bir pazarlama yöntemidir.
Markalar, farklı içeriklerini kurumsal bloglarında ve sosyal medya profillerinde müşterilerine yayınlayarak içerik pazarlaması yapmaktadır.
Native reklamcılıkta şirketler mesajlarını farklı içerik modelli medyalara yerleştirir ve yayıncıya bunun bedelini öder. Bu modelde marka için en önemli fayda, hedef kitlenin bir parçası olan kişilerle düzenli olarak tandem bulunabilmesi ve daha sonra doğal iletişim akışını bozmadan akranlarıyla içeriği paylaşabilmesidir.
Doğal Reklamcılık Neden Önerilir?
Markaların ulaşmak istedikleri kişilerle bağ kurmaları için çeşitli ve yenilikçi yöntemler sunan doğal reklamcılık artık etkili bir reklam stratejisi olmasının birçok nedeni var.
Bunun en önemli sebebi ise doğal olması ve kullanıcıyı rahatsız etmemesi. Kullanıcılarla etkileşim önemli oranlara sahip olduğundan ve akılda kalıcı ve akılda kalıcı olduğundan, doğrudan ilgilenen kullanıcıyı hedef alması önemlidir. Ayrıca artık modası geçmiş bir özellik haline gelen pop-up pencereler, banner reklamlara olan ilginin azalması ve yardımcı olan native reklamların kullanıcının dikkatini dağıtmaması nedeniyle kullanıcılara ulaşabilen bir reklam modelidir.
Doğal olarak üretilen içerikler, markanın kurumsal blogunda ve sosyal medya kanallarında da yayınlanmakta ve bu sayede müşterilerin içeriğe katılımı sağlanmaktadır. Daha geniş bir erişimle, web sitelerine gitmeyen veya sosyal medya hesaplarını kullanmayanlara ulaşmalarına yardımcı olur.
Deneyimi Geliştirir
Pazarlamacıların hedef kitleleri için yüksek kaliteli ve akılda kalıcı deneyimler sunmalarına olanak sağladığı için önemlidir.
Ücretli reklamların etkinliği zaman zaman azalma eğiliminde olsa da doğal reklamların çekiciliği birçok sektörde artıyor. Sadece okuyucu ve kullanıcılar için daha çekici olmakla kalmaz, aynı zamanda daha yüksek tıklama oranıyla daha iyi performansa sahiptir.
Marka Etkileşimini Arttırır
Kesin bir tıklama hedefi olmadığından ve reklam, ilgi çekici ve doğal bir şekilde bir şirket adına veya hizmetlerine olan ilgiyi artırmayı amaçladığından, reklamdan sonra reklamla ilgili bir ruh hali olmadığı için hedef kitle markaya ilgi duyabilir.
Doğal reklamlar günden güne tercih edilirken sektörde oldukça yoğun reklam firmaları yükselişi söz konusudur. Peki, Doğal Reklamcılığın Avantajları nelerdir:
- Geleneksel görüntülü reklamlardan 40 kat daha fazla tıklama oranına sahiptir.
- Birçok müşteri doğal reklama tıklanma ve gözlem yapma yetkinliği üzerinde bilinçli ya da bilinçsiz şekilde etkileşim sağlıyor.
- Doğal reklam ile yapılan reklamlarda müşteriler daha fazla bilgi talebinde bulunuyor.
Doğal Reklam Nasıl Yapılır?
Doğal reklam, şirket ve marka tarafından üretilen materyalin kullanıcıya bilgi veya eğlence sağlaması ve reklam dilinin bir parçası olmamasıdır.
Şirketler tarafından içerik oluşturulurken amaç, izleyicilerin mesajı doğal bir içerik parçası olarak görmelerini sağlamaktır. Üretilen içerikler, yayınlandığı platformun içerik dili ve yayın politikaları ile aynı şekilde geliştirilerek, doğal bir ortamda izleyici kitlesi oluşturulur.
Doğal reklamlarda, bir ürünü içeriğe dahil ederek doğal çevreyi etkilemeden tüketiciye sunma imkânı vardır. Doğal Reklam içeriği ile geleneksel banner reklamlar yerine, reklamlar veya ürünler doğal olarak oluşan içeriği değiştirmeyecek şekilde görüntülenir.
Native reklamcılığın en büyük faydalarından biri de hedef kitlenin oldukça ilgili olduğu mecralarda hem markaların hem de kullanıcıların kolaylıkla etkileşim kurabilmesidir. Eksiksiz, bilgilendirici ve ilgi çekici içerik sağlayarak hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılayan etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmakla ilgilidir.
Doğal Reklam Diğer Reklam Stratejilerinden Neden Farklıdır?
Native Advertising (doğal reklam), reklam verenlerin ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulan ve yayınlanacakları alana uygun şekilde düzenlenen materyali oluşturan unsurları anlatmak için kullanılan ad olarak karşımıza çıkmaktadır.
Reklamınız, doğal reklamcılığın birincil odak noktası, üçüncü taraf içeriği kullanmadan tüketiciye çekici bir mesaj iletmektir. Kullanıcılar için tasarlanan içerikte, reklamın verildiği mekânın doğal çevresini etkilememek ve okuyucunun siteden beklentileri doğrultusunda yapılan konumlandırmaya özen gösterilmesi bir bütündür.
Native reklam içeriğinin yazılması ve düzenlenmesi fikri diğer reklamlardan farklıdır. Native reklamlar genellikle diğer metin tabanlı reklamlara göre daha samimi bir tasarıma ve ses tonuna sahiptir. Sektör raporlarındaki anlatıya dayanarak, doğal reklamlar tasarlanan konu ve sorunla ilgili spesifik öneriler sunabilmektedir; reklamveren ile potansiyel tüketici arasında aracı kurabilmelidir. Elbette bu köprü kurma özelliği, mevcut doğal reklamcılık tekniklerinin belirli bir alana hapsedilmemiş olmasının da bir sonucudur.
Doğal Reklamın Esasları
Native reklamların uygulanmasında birincil unsur, işletme ve marka tarafından oluşturulan promosyonel ürün ve hizmetlerin içeriğinin, reklam ortamından farklı olması ve kullanıcıya bilgi ve değer sağlayan bilgiler içermesidir.
Marka veya şirket tarafından oluşturulan içerik, hedef kitlenin ziyaret ettiği web sitelerinin özellikleriyle birlikte ara yüzüne de dahil edilerek reklamın doğal içerik olarak görülmesi sağlanır. Üretilen içerikler sitenin dili ve yayın konuları ile aynı olduğu için doğal göründüğünden emin olunmalıdır. Yani üretilecek içerik, ilgili web sitelerinde normal içerikle aynı şekilde kullanıcıya gösterilmelidir. Reklam alanından farklı olmalı ve kolay erişilebilir olmalıdır.
Native Advertising uygulamalarında geleneksel banner reklamlar kullanılmaz. Bunun yerine reklamlar veya ürünler, içeriği değiştirmeyecek şekilde metne dahil edilir. Doğal reklamcılık ile işletmeler ve markalar, mesajları da dahil olmak üzere içeriklerini çeşitli medyalara çeşitli kanallar aracılığıyla yerleştirebilmekte ve içeriği paylaşma ayrıcalığı için yayıncıya ödeme yapabilmektedir.
Bu tekniğin en büyük avantajlarından biri, hedeflenen izleyicilerin sıklıkla uğradıkları kişilerle bağlantı kurmanıza ve ardından içerikleri akranlarında paylaşabilmenize olanak sağlaması ve doğal akışı kesintiye uğratmamasıdır. Native reklamcılıkta en etkili tekniklerden biri, web sitesinde yayınlanan içeriğin kolay ve anlaşılır olmasını sağlamaktır.
Son yorumlar