Çoğu kişi, topluluk yöneticisinin işinin basit olduğunu ve fazla çaba gerektirmediğini düşünüyor. Topluluk yöneticilerinin bilgisayarlarının başında sessizce oturup bir gönderinin kaç beğeni aldığını kontrol ettiğine inanıyorlar. Bugün, şirketlerin artan sosyal ağ kullanımı sayesinde dijital dünyada çok yakın zamanda ortaya çıkan bu rolün gerçekliğini bilmeniz gerekiyor.
Topluluk yöneticisi ne yapar?
Topluluk yöneticisi, bir şirketin sosyal medya profillerini yöneten kişidir. Kendisini yalnızca takipçilerle etkileşime adamakla kalmaz, aynı zamanda yürütülen stratejinin detaylandırılmasına da dahil olur. Bu kişi kendini %100 sosyal ağları yönetme işine adamıştır. Daha önce de belirttiğimiz gibi, mesele sadece takipçilerin yorumlarına cevap vermek değil, marka etrafında tamamen sadık bir topluluk oluşturmaktır. Sosyal ağlar sürekli güncelleniyor ve kendisine adanmış bir profesyonele ihtiyaç duyuluyor.
- Mükemmel topluluk yöneticisi olmak için ipuçları
Topluluk yöneticisinin işi çok tatmin edici olabilir ama aynı zamanda yorucu olabilir, çünkü bu uzmanın görevlerinden biri insanlarla ilgilenmektir ve hepimiz bunun çok karmaşık olabileceğini biliyoruz.
- Markanızı sosyal medyada takip edin
Topluluk yöneticisinin görevlerinden biri de marka takibidir. Kullanıcıların markanız hakkında neler söylediğini öğrenmek için ağları izlemeniz ve böylece genel kanıya yakından bakmanız gerekir. Şirketin gözü olmalısınız, bu çalışma markanın piyasada var olması için şarttır.
- Şirketin içinde ve dışında olun
Topluluk yöneticisi şirketin sadece gözü değil, aynı zamanda sesidir. Yani, şirket dışında neler olduğunu gözlemleyin ve bunu şirket içinde iletin. Profesyonel topluluk yöneticisi, kullanıcıların yorumlarını, şikayetlerini ve şüphelerini dinler ve iyileştirmek için sorumlulara iletir.
- Sosyal medya stratejisine katılın
Markanın takipçileriyle en çok iletişim halinde olan sizsiniz ve onların ne beklediklerini çok iyi biliyorsunuz. Hedef kitleye istedikleri içeriği verin, böylece işletmeye yaklaşsınlar ve gönderilerle etkileşim kuran sadık hayranlar haline gelsinler. Şimdiye kadar yayınlanan içerikleri dikkatlice incelerseniz, hangi yayınların en çok beğenildiğini ve en çok etkileşimi hangilerinin oluşturduğunu görebileceksiniz.
- Kriz anlarını yönetmeyi öğrenin
Elbette nefret edenler olacaktır. Bunlar, markanızı sebepsiz yere eleştiren kullanıcılardır. Pekala, bu zor durumları çözmenin en iyi yolu sakin kalmak ve onlara nazik davranmak. Kibarca yanıt verin, kötü geri bildirimin ne hakkında olduğunu bulmaya çalışın ve kullanıcının sorununa bir çözüm önerin. Bu durumda konuşmaktan çok takipçilerin şikayet ve eleştirilerini dikkatle dinlemelisiniz.
- İletişim dilini oluşturun
Hedef kitleleriyle iletişim söz konusu olduğunda tüm markaların kuralları vardır. Resmi dil kullanan markalar olduğu gibi daha yakından konuşmak isteyen markalar da vardır. Her iki tarz da uygundur, hepsi hedef kitlenize bağlıdır ve sosyal ağlarda kullanılan dilin diğer iletişim kanallarında kullanılan dille tutarlı olması her zaman önemlidir.
- Mükemmel bir topluluk yöneticisi olmak için neye ihtiyacınız var?
İyi iletişim becerilerine ek olarak, profesyonel bir topluluk yöneticisi olmak için gerekli başka gereksinimler de vardır. Taşıma araçları, kusursuz yazım, (Sosyal ağlarda paylaştığınız içeriğin imlası, stili ve grameri kusursuz olmalıdır.) yaratıcı yazarlık, hashtag kullanımı, içeriğin yeterliliği. Görüldüğü gibi, topluluk yöneticisi olmak çok zaman alır.
Son yorumlar