Bir makalenin Google ve diğer arama motorlarında en üst sıralarda yer alacak şekilde yazılmasına seo uyumlu makale denir. Aynı zamanda arama motorlarında en üst sıralarda yer almak için yapılan tüm çalışmalara seo çalışması denmektedir. Seo uyumlu makale yazmak için anahtar kelimelerin kullanımı çok önemli bir yer tutmaktadır.
Ancak arama motorlarının üst sıralarında yer almak için hayati önem taşıyan anahtar kelimeleri yanlış kullanmamanız gerekmektedir. Birçok kişi Google algoritmasının nasıl kompleks bir yapıya sahip olduğunu hala anlayamamıştır. Bu yüzden anahtar kelimelerin yanlış kullanılması içeriğinizin arama motoru tarafından spam olarak algılanmasını sağlayacaktır.
Seo uyumlu makalelerde anahtar kelimelerin yanlış kullanılması konusunda sıkça karşılaştığımız bazı hataların örneklerini verelim.
Anahtar kelimelerin yan yana sıralanması
Aslın bu yöntemin adı “etiket bulutu oluşturma” olarak bilinmektedir. Eskiden işe yarayan bir yöntemdi. Ancak günümüzde herhangi bir geçerliliği bulunmamaktadır. Anahtar kelimeler bir içerikte yan yana gelecek şekilde peşin sıra yazılarak o kelimelerle yapılan arama sorgularında en üst sıralarda yer edinilmeye çalışılır. Bu çok yanlış bir kullanım tarzıdır.
Bazı küçük işletmelerin web sitelerinde bu tarz bir anahtar kelime trenine sıklıkla karşılaşabilirsiniz. Mesela bir halı yıkama şirketinin web sayfasında en ucuz halı yıkama, en uygun fiyatlı halı yıkama, halı yıkama istanbul gibi anahtar kelimeler aralarında virgül koyularak peşin sıra kullanılır. Kesinlikle böyle bir anahtar kelime sıralaması yapmayın. Aksi takdirde Google algoritması bunu fark eder ve içeriğinizi yapılan aramalarda göstermez.
Anahtar kelime odaklı yazı yazmak
Bazı kişiler makale yazarken anahtar kelimeleri kullanmak için kendini fazlasıyla zorlar. Böyle bir strateji için hiç bir zorunluluk bulunmamaktadır. Herhangi bir konuda şu anahtar kelimeyi bu kadar kullan, şöyle anahtar kelimeleri sık sık kullan gibi zorlama bir anahtar kelimesi çalışması yapmak, oldukça yanlış bir seo stratejisidir.
Bir makale yazılırken ilk dikkat edilmesi gereken şey, ziyaretçinin tüm istediği bilgi bu makalede bulunuyor mu ? Bu makaleyi okuyan biri sonuna kadar okur mu ? Yada başını hemen okuyup sayfamdan çıkar mı ? Ziyaretçi bu makalenin tamamını okuduktan sonra buna benzer olan ve makalede de link çıkışı verdiğim diğer makalemi de okur mu ? gibi sorulara yanıt aramaktır. Eğer ziyaretçi, makalenizi baştan sona okur ve bunun üzerine bir de makalede link çıkışı verdiğiniz diğer makalenizi de baştan sona okursa zaten yapacağınız herhangi bir şeye gerek kalmayacaktır. Sizin o makaleniz zaten %100 başarılı olmuştur.
Makale içerisinde video koyulmuyor
Teknoloji sürekli olarak değişen ve gelişen bir şeydir. Haliyle bizlerde teknolojiye ayak uydurmak zorundayız. Aksi takdirde geri kalır ve yok olmak zorunda kalırız. Gelişen teknolojiyle birlikte bazı şeyler evrimleşti. Artık hepimiz dijital çağda yaşıyoruz ve bu çağda insanlar okumaktan çok izlemeyi tercih ediyor. Bu yüzden görüntülü ve sesli bir video içeriği yazıdan çok daha güçlü bir hale geldi.
Makaleniz ne kadar güzel yazılmış olsa da bazı kişiler tarafından hiçbir zaman okunmayacaktır. Maalesef bu kişiler okumak yerine izlemeyi alışkanlık haline getirmiştir. Bu yüzden makalelerinizde mümkün olduğu kadar video içeriklerine de yer verin. Bu video içerikleri okumaya üşenenlerin kaçmamasını sağlayacaktır. Aynı zamanda genel düzeyde olumlu bir etki yaratarak ziyaretçilerinizin sayfanızda daha uzun süre kalmasını sağlayacaktır.
Anahtar kelimelerin yanlış kullanımına dair buraya kadar özet bilgiler verdik. Şimdiyse asıl konumuza geri dönelim. Seo uyumlu makale yazarken anahtar kelimeleri nasıl kullanmalıyız ? Daha öncesinden de belirttiğimiz gibi anahtar kelimeleri agresif bir şekilde kullanamaya kalmak, bu konuda sert bir tutum izleyip kendimizi zorlamak hiç bir fayda sağlamayacaktır. Aksine içeriğiniz için zararlı olacaktır.
Seo uyumlu makalede anahtar kelimeler nasıl kullanılır ?
Konunun net bir şekilde anlaşılması için varsayma tekniğini kullanacağız. Örneğin siz Üsküdar’daki oteller hakkında bir içerik yazıyorsunuz ve “en iyi oteller” olacak şekilde bir anahtar kelimeyi kullanacaksınız. Tüm bunları sadece varsayıyoruz. Burada anahtar kelimenin ne olduğunu, içeriğin hangi konu hakkında yazıldığına takılmayın. Anahtar kelimelerin nerelerde nasıl kullanıldığına dikkat edin.
Giriş paragrafı
İçeriğinizin giriş kısmı can alıcı bir noktadır. Makalenizin giriş kısmında tüm makalenin can alıcı noktasını ufaktan anlatan ve hafif “spoiler” içeren cümleler kullanın. Bu durumda ziyaretçi, içeriğin tamamını merak edecek ve tüm makaleyi okuyacaktır. Aynı zamanda anahtar kelimenizi giriş paragrafın birinci yada ikinci cümlesinde kullanmaya çalışın. Eğer birinci ve ikinci cümlede kullanamıyorsanız en azından giriş paragrafında ne kadar öncelik verecek şekilde kullanabilirseniz o şekilde kullanın. Yani birinci cümlede değilse ikinci, o da değilse üçüncü, üçüncü değilse dördüncü olacak şekilde elinizden geldiğince erkenden bir kere anahtar kelimenizi kullanın.
Diyelim ki siz “en iyi oteller” anahtar kelimesini giriş paragrafında kullandınız ve içeriğin giriş paragrafı o kadar dikkat çekici bir paragraftı ki birçok ziyaretçi içeriğin tamamını okudu. Bu yüzden giriş paragrafında yazılı olan “en iyi oteller” anahtar kelimesi Google’da arama sorgusu olarak araştırılınca Google’ın ilk sayfalarında ve en üstlerde sizin içeriğiniz yer alacaktır. Aynı zamanda alan adresinizin ve web sayfanızın otoriterliği bir hayli olumlu etkilecektir.
Başlık ve alt başlıklarda anahtar kelimeleri başta kullanın
Anahtar kelimenizi başlıklarda ve alt başlıklarda kullanın. Tüm alt başlıklarda kullanmak zorunda değilsiniz elbette. Aynı zamanda tüm alt başlıklarda da kullanılması da hatalı kullanımdır. Ancak en azından başlıkta ve alt başlıkların bir kaçında, en başta anahtar kelimenizin yer alması, içeriğinizin Google algoritması tarafından çok daha kolay anlaşılmasını sağlar.
Meta açıklamasında kullanın
Yazdığınız makalenin meta açıklaması kısmında anahtar kelimenizi kullanmaya özen gösterin. Aynı “Giriş paragrafı” başlığındaki gibi anahtar kelimenizi meta açıklamasının ilk cümlesinde kullanmaya çalışın. Bu, Google’ın içeriğinizi daha kolay tanımlamasını sağlar. Aynı zamanda Google’da gösterilmesi konusunda kolaylık sağlar.
Örneğin “en iyi oteller” anahtar kelimesini meta açıklamasında “Üsküdar’da en iyi oteller hakkında neler biliyorsunuz ? …” şeklinde kullanabilirsiniz.
Anahtar kelimeler arasında yeterli oranda boşluk oluşturun
Kurduğunuz cümlelerde anahtar kelimelerin arasında yeteri kadar başka kelimelerde olsun. Örneğin birinci cümlede iki defa “en iyi oteller” anahtar kelimesi geçmesin. Benzer şekilde birinci cümlede ve hemen sonrasında ikinci cümlede de “en iyi oteller” anahtar kelimesi geçmesin. Eğer ilk paragrafta “en iyi oteller” anahtar kelimesini kullandıysanız bir sonrakini ikinci paragrafta kullanabilirsiniz.
Anahtar kelimeyi içeren cümleler sırıtmasın
Seo uyumlu içerik yazmaktan önce ziyaretçilerinize önem verin. Kurduğunuz cümle sırf anahtar kelimeyi içersin diye içeriğin akıcılığını bozmayın.
Örneğin;
Web sitemizde Üsküdar en iyi oteller için güzel bilgiler alabilirsiniz.
Bu cümle ne kadar bozuk ve çirkin bir cümle değil mi ? En iyi otelleri arayan biri okuduğu cümlede sürekli böyle çirkin cümlelere maruz kalırsa sayfanızı anında terk edebilir. Bu yüzden cümlelerinizin sırıtmamasına dikkat edin. Az önceki cümleyi…
Web sitemizde Üsküdar ilçesi için en iyi oteller hakkında oldukça faydalı bilgiler alabilirsiniz.
şeklinde kurmuş olsak daha iyi olurdu değil mi ? Yazdıklarınızın akıcı olması ziyaretçilerinizin gözünde hayati önem taşımaktadır.
Google algoritması sandığınız gibi basit çalışmıyor: İşte ispatı !
Sadece anahtar kelime kullanımıyla sayfanızın Google’da en üstlerde gözükeceğini mi sanıyorsunuz ? Eğer öyleyse yanılıyorsunuz. Çünkü Google algoritması anahtar kelimelerden çok daha farklı şeyleri önemsiyor. Örneğin Google’da “Ddr3 ve DDR4 bellekler aynı anda kullanılabilir mı” şeklinde bir aratma yapıldığında karşımıza aşağıdaki görselde gözüktüğü bir sıralama çıkıyor.
Gördüğünüz gibi Technopat sitesinin forum sayfasındaki bir başlık en üstte yer alıyor. Bir sitedeki içeriğin en üstte, arama motorunda içeriğin bir kısmı gözükecek şekilde yer alması epey zor bir başarıdır. Bu içeriğin ve sitenin çok otoriter olduğunu gösterir. Şimdi bu sayfaya girelim ve daha yakından bakalım.
Google, forum sayfasında açılan konuya verilen bir cevabı arama sonuçlarının en üstünde açık açık gözükecek bir şekilde dizine eklemiş ve bu şekilde arama sonuçlarında gözükmesini sağlamıştır.
Yani buradan çıkarılacak sonuç, Google algoritması öyle sanıldığı gibi basit bir algoritma değildir. Herhangi bir şarkıda geçen rastgele bir sözü arama sorgusu olarak araştırdığınızda o şarkının videosu karşınıza çıkarılabiliyor. Üstelik o videoda herhangi bir anahtar kelime bulunmamasına rağmen ziyaretçinin şarkıyı bulunması sağlanıyor. Bu yüzden siz doğal çalışmalar yapın. Seo uyumluluğunu ikinci plana atın.
Son yorumlar