İnstagramda Çekiliş Etkinliği İle Takipçi Büyütmenin Avantajları Dezavantajları

instagram çekiliş etkinliği

İnstagram günümüzde insanların en çok zaman geçirdikleri sosyal ağlardan özellikle 24-35 yaş grubunun en çok kullandığı sosyal ağ diyebiliriz. Artık hepimiz hesabımızı bir marka gibi yönetmeye başladık ve herkesin de büyümek için kendince geliştirdiği yöntemler var. Yılbaşı günü fark etmişsinizdir onlarca çekiliş vardı. Peki çekilişle sayfa büyür mü? İkinci soruda takipçi etkinliklerinin faydası var mı?

Çekilişler sayfanın kısa sürede olağan akıştan 5-10 kat daha fazla takipçinin sayfaya gelmesini sağlıyor bu bir gerçek. Bununla birlikte çekiliş sonrası bunun bir kısmını kaybediyorsunuz. Şimdi çekiliş yaparken nelere dikkat edersek maksimum fayda sağlarız onlara göz atalım.

İlk iş görsel hazırlama çok önemli mümkün oldukça yazı olmasın üstünde. İnstagramın yazılı olmayan kurallarından biri de görsel üzerindeki yazı 5te1’ini geçiyorsa gönderinin etkileşimini düşüyor. Bir nevi sen reklam yapıyorsun bana da pay ver diyor. O yüzden görselde az yazı kullanmaya dikkat edelim. Görsel ilgi çekici olmalı normal gönderilerinizin kalitesine yakın olmalı.

Açıklama kısmına ödülün özellikleri açıkça yazılmalı ki daha sonra sorun çıkmasın insanlarda ne için çekilişe katıldıklarını bilsinler. Ödülle birlikte çekiliş kuralları açık ve net bir şekilde yazılmalı. Kurallar  ve ödül ayrıca hikaye de paylaşılmalı.

Ödül seçimi bütçenizi zorlayamayacak ve ortalama  her gelen takipçi için 25 kuruştan hesaplayın .10 takipçi için 250 tl lik bir ödül makul normal şartlar altında ve hedef kitlenize uygun takipçiler için. Ödülü seçerken instagram istatistiklerinden kesinlikle cinsiyet yaş ve şehir kriterlerini göz önünde bulundurun .

Çekiliş süresi mümkün olduğunca kısa tutun ideali 2-3 gün arası olmalı .böylece insanların sayfa ve çekiliş üzerine olan ilgisini canlı tutabilirsiniz.

Çekiliş gönderiniz için instagrama mutlaka reklam verin buda ayırdığınız bütçenin 1/3ü kadar olsun yani 300 lira bütçem var 20 tl vereceğim ödül olacak 100 lirada instagrama reklam vermek için kullanacaksınız.

Çekilişlerin olumsuz sonuçlarına  gelince: öncelikle çok az kazanana olacağı için sırf çekiliş ve ödül için gelen takipçileri kaybedeceksiniz buda %10-20 arası bir rakama demek. Yeni gelen takipçiler sayfanızın profilini de değiştirebilir eğer küçük sayfa iseniz. Sizi olumsuz yönlendirebilir.

Sonuç olarak çekilişler verilen hediyenin büyüklüğüne göre sayfanızın büyümesine önemli katkılarda bulunulabilir doğru yöntemi kullanırsanız.

İkinci soru takipçi etkinliklerine gelince: bu yeni kurulan ve hızlı büyümek isteyenler için başlangıçta önerdiğim bir şey. Kısaca takipçi etkinliği nedir nasıl yapılır açıklayalım: takipçi etkinliği gerçek ya da sahte hesaplar üzerinden karşılıklı takip mantığı içi büyüme olayı. Nasıl çalışıyor derseniz; instagram da bu işi organize eden birileri illaki yazacaktır size. Öncelikle bir hesap belirleniyor mesela yılbaşı takip. Bu hesabı takip ediyorsunuz. Diyorlar ki takip ettiği kısmı da takip edin takipçiler arasında kontrol hesabı var, genelde 150-200 kişiyi takip ettikten bir gün sonra kontrol hesabı şu deniliyor ve o hesabın takipçileri kendi aralarında takipleşiyor. Bu tarz etkinliklerde admin olursanız ilk 200 kişi arasında olup takip etmeden takipçi kazanabilirsiniz . etkinliklere katılım 1000 civarı oluyor ve kısa sürece 5000 bin takipçiye ulaşabilirsiniz. Fake hesaplı etkinlikler ile 20-30bin takipçiyi bulmanızda mümkün fakat iş etkileşime gelince işler değişiyor. Benim 40b bir sayfam var. Memleketimden güzellikler paylaşıyorum tamamen organik 3 yılda büyüyen . benim son fotoğraflara gelen like sayıları 3000-4000 arası peki bu tarz büyüyen diğer sayfalara bakalım iki örnek seçtim biri 87 bin diğeri 23 bin durumları nedir derseniz. Büyük olan sayfanın ortalama beğenileri 1200-1500 arası 23k olan sayfa tam facia 300 beğeni almış son gönderilendi ve önceki etkileşimini de kaybetmiş. Beğeni sayıları tamam peki reels izlemeleri nedir derseniz. Büyük olan sayfa 12bin izlenmiş ortalama küçük olan sayfanın 600 de kalmış, benim sayfa ortalamam 32 bin. Peki neden böyle derseniz cevabı şu: birincisi hedef kitleyi dağıttığınız için gönderileriniz keşfete düşmüyor çünkü alanınızdan değil homojen bir takipçiniz var. İkincisi herkes kendi markası/sayfası ile ilgilendiği için çoğu gönderinizi görmüyor bile. Sayısal olarak büyüseniz de etkileşimde sınıfta kalmış oluyorsunuz böylece .

Eğer sayfanızı yeni açtıysanız ve kısa sürede büyütmek istiyorsanız ilk birkaç bin takipçi için kullanmanızda fayda var takipçi etkinliklerini. Daha sonrasında ise içeriklerinize yoğunlaşıp az fakat hedef kitleye yönelik büyümeyi seçmelisiniz.

Sonuç olarak toparlarsak sayfayı organik büyütmek için çekilişler kullanılabilir çokta olumsuz bir yanı yok fakat sayfanız büyükse takipçi etkinliklerinden kesinlikle uzak durun derim. İşin sırrı kaliteli içerik üretmekte, doğru etiket kullanımında ve hedef kitleyi iyi tanımakta.

Volkan Aktaş

Dijital Pazarlama Uzmanı

Sosyal medya, Seo, Web Tasarım başta olmak üzere dijital pazarlamanın tüm alanlarında bir fikriniz varsa iletişim bilgilerimden bana hemen ulaşabilirsiniz.

Son yorumlar

Daha Fazla İçerik

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Menü
7/24 Destek İçin Hemen Arayın!