En Hızlı Büyüyen Pazar: E-ticaret

e-ticaret

Günümüzde E-ticaret son derece rağbet görmeye başladı. Pandemi sebebiyle perakende satış uygulamalarında geçirilen zaman, son aylarda %20 artış gösterdi. Yani birçok büyük şirket, satış uygulamalarında değişikliğe gitti. Virüs bitse dahi, tüketicilerin ve üreticilerin çoğu, alışveriş yönteminin eskisi gibi olmayacağını söylüyor. Bu nedenle, uygulama büyütmeye yönelik bu yeni fırsat, e- ticaret devreye giriyor. Peki tam olarak nedir bu e-ticaret?

Hepimizin bildiği klasik alışverişin internet üzerinden yapılan halidir. Yani kısaca e- ticaret, herhangi bir ürünü ya da hizmeti, çeşitli ödeme yöntemleriyle bir dijital platform üzerinden satın alma işlemidir. Özellikle küçük şirketlerin, daha fazla insana ulaşmasını, satışların artmasını, piyasada rekabet etmesini sağlar. E- ticaret, birçok firma için önemli bir satış kanalıdır.

E- ticaretin Satıcıya Olan Faydaları

  • E- ticaret siteniz varsa, şirketinizin 7/24 açık bir şubesi var demektir.
  • Ürünler hakkında son derece detaylı bilgiler sunulabilir.
  • Stok yapma gereksinimi duymadan, talebe göre satış yapılabilir.
  • Ürünler ve hizmetler, tüm Türkiye ve dünyada alıcı bulabilir.
  • Ulaşılabilirliği oldukça kolaydır.
  • Sanal mağaza, maddi yükü azaltır.
  • Enflasyon nedeniyle zarara uğraması daha zordur.

E- ticaretin Alıcıya Olan Faydaları

  • Müşteriler, evden çıkmadan kolayca alışverişlerini yapabilir.
  • Zamandan tasarruf sağlar.
  • Ürün çeşitliliği çok fazla olduğundan, herkes kendine göre bir şeyler bulabilir.
  • İhtiyaca yönelik ürün bulmak, oldukça kolaydır.
  • Ürünü daha önceden kullanmış müşterilerin yorumları sayesinde, daha doğru karar verme imkanı bulurlar.
  • İstenilen ürünü bulmak için harcanan ulaşım masrafı ortadan kalkar.

E-ticaret Nasıl Yapılır?

Eğer siz de halihazırda sahip olduğunuz mağazanızı ya da firmanızı sanala taşımak istiyorsanız işiniz bu noktada bir nebze daha kolay olacaktır. Ama e-ticarete yeni başlayacaksanız izleyeceğiniz aşamalar bunlar olsun:

1-Satacağınız ürüne karar verin.

Ancak eğer sektörünüz ve satmak istediğiniz ürünler belli değilse, işe önce bunları planlayarak başlamalısınız. Satacağınız ürüne karar verdikten sonra, pazar araştırması yapmak sizin yararınıza olacaktır.

2- Tedarikçi seçimi yapın.

Ürünün fiyatı, tedarik edilebilirliği, depo koşulları, kargo yöntemi, karlılığı karar vermeniz gereken en önemli aşamadır. Eğer ürünü çok ucuza satarsanız, kar elde etmeniz için çok fazla satış yapmanız gerekir, eğer çok pahalıya satarsanız alıcı bulmanız zaman alabilir. Başlangıçta ürün çeşitliliğini fazla tutmanız sizin yararınıza olmaz. Zaman içinde hedef kitlenize ulaştıkça, ürün yelpazenizi genişletebilirsiniz.

3- Güçlü bir altyapınız olsun.

Ardından güçlü ve güvenilir alt yapıya sahip bir e- ticaret sitesi kurmanız gerekecektir.

Herhangi bir yazılım bilgisine sahip değilseniz bile hazır e- ticaret paketleriyle, e- ticarete adım atmanız mümkün olacaktır.

4- Şirketiniz olsun.

E- ticaret yapmak için fatura kesmek zorundasınız, bunun için de vergi mükellefi olmalısınız. Başlangıç olarak şahıs şirketi kurabilirsiniz.

5- Kargo anlaşması yapın.

Kargo için anlaşabilmek, müşterilerinize güven verebilmek, en önemlisi ise trendyol, amazon, gittigidiyor, N11 gibi sitelerde satış yapmanız için şirketinizin olması gerekmektedir. Şirket kurulumunun ardından e- fatura bastırmanız gerekmektedir.

6- Web sitenizi kurun.

Diğer tüm aşamaları tamamladıktan son işte şimdi en can alıcı aşamadasınız. Markanızın için 3 temel kriter vardır;

  • DOMAİN: Web sitenizin ismi. Vereceğiniz hizmete en uygun ismi bulun.
  • HOSTİNG: Tüm site verilerinizi içerecek altyapıdır. Open source yazılımlarını kullanarak sahip olabilirsiniz.
  • GÖRSEL HAZIRLAMA: Ürünlerinizi en iyi anlatan resimleri çekmeli kısa bilgilendirme yazıları yazılmalıdır.

7-ETBİS’e kaydolun.

Sitenizi açtıktan sonra, tüketiciyi korumak ve internet ticaretini kayıt altına almak için kurulmuş bu platforma kaydolmalısınız.

8- Pazaryerlerinde mağazanız olsun.

Pazaryerlerinde mağaza açmak sizin yararınıza olacaktır. N11, trendyol, amazon kullanabileceğiniz bazı e- ticaret siteleri.

9- Reklam ve pazarlama sermayesi ayırın.

Reklam bu işin olmazsa olmazıdır. Ürün tedariğiniz, ürününüz ne kadar iyi olursa olsun pazarlama stratejileriyle desteklenmesi, tanıtılması, görünür olması gerekir. Bunun için sosyal medya platformlarından yararlanmanızı, düzenli reklam hizmeti almanızı öneririz.

E-ticaret Nasıl Yapılır

Volkan Aktaş

Dijital Pazarlama Uzmanı

Sosyal medya, Seo, Web Tasarım başta olmak üzere dijital pazarlamanın tüm alanlarında bir fikriniz varsa iletişim bilgilerimden bana hemen ulaşabilirsiniz.

Son yorumlar

Daha Fazla İçerik

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Menü
7/24 Destek İçin Hemen Arayın!