Sosyal Medyada Paylaşım Nasıl Yapılır?

Sosyal Medya

Sosyal medyanın hayatımızı etkileme, yönlendirme gücüne sahip olmasından dolayı günlük yaşamda birçok şey değişmektedir. İnsanlar sosyal medyayı kullanarak paylaşımlarını çeşitlendirmekte ve kendilerine ait olan özel durumlarını paylaşmaktadırlar. Sosyal medyada paylaşım yapmak bazı insanlar için zorunlu bir hal almaktadır. Paylaşım yapmadan duramayan insan bir şeyler paylaşmayınca sosyal medyadaki varlığını kaybedecekmiş gibi hissetmektedir. Paylaşım yapmayı bu kadar çok önemseyen kullanıcıların sosyal medyada paylaşım yaparken dikkat etmesi gereken birtakım kurallar bulunmaktadır. Bu kurallar nasıl paylaşım yapılacağını bilme ve doğru şekilde etkileşim alma açısından önemlidir.

Instagram’da Paylaşım Nasıl Olmalı?

En çok kullanılan sosyal medya platformu olan Instagram her geçen gün yeni özelliklerinin eklenmesiyle birlikte kullanıcılara paylaşım yapma konusunda geniş imkanlar sunmaktadır. Fotoğraf ve video paylaşım uygulaması olan Instagramda iyi bir profile sahip olmak, popüler olmayı yakalamak kolay olmamaktadır. Peki, ilgi çeken ve takipçi sayısını arttıran, paylaşılan gönderilerde beğeni sayısını yükselten bir profile sahip olmak için kullanıcılar ne yapmalıdır? Sorusu herkesin cevap aradığı sorular arasındadır. Instagramda nasıl paylaşım yapılacağı tamamen kullanıcının tercihine bağlı olmaktadır. Fakat genele bakıldığı zaman renk uyumunun önemli olduğu ve canlılığın esas alındığı görülmektedir. Görsel kaliteye önem verilmeli ve görselin net olmasına dikkat edilmelidir. Instagram geniş filtreye sahip olsa da her fotoğrafta filtre kullanılmamalıdır. Doğal çekilen fotoğraflar birçok takipçinin ilgisini mutlaka çekecektir. Yaptıkları paylaşımlarla takipçi sayılarını arttırmak isteyen kullanıcılar etiket kullanımına özen göstermeleri gerekmektedir. Etiket kullanımı sayesinde takipçiler profili ziyaret etmiş olacaklardır. Gönderileri paylaşırken kullanıcılar paylaşım zamanlarına dikkat etmelidir. Bir gün içinde çok gönderi paylaşmak yerine belirli aralıklarla takipçilerinin ilgi çekeceği beğeneceği gönderiler paylaşılmalıdır.

Facebook İçerik Paylaşımı

Facebook her ne kadar insanların eğlence amaçlı kullandığı bir platform olsa da günümüzde insanların ve şirketlerin hizmet amaçlı kullandığı bir platform haline gelmektedir. Facebook kullanıcıları paylaşımlarını takipçilerinin aktif olduğu zaman diliminde yapmalıdır. Kullanıcılar takipçilerin aktif olduğu saatleri Business Manager hesabında istatistikler bölümünden görebilir. Çevrimiçi saatlerde paylaşım yapmak etkileşimi arttırır. Facebook’ta blog sayfası bulunan ve bu sayfa üzerinden yayın yapan kullanıcılar yayınladıkları içeriği farklı günlerde ve etkileşim saatlerinde paylaşmaları olumlu dönüş sağlayacaktır.

Sosyal Medyada Doğru Paylaşım Yapma Teknikleri

Sosyal medya bir bakıma insanların kendini ifade ettiği ve yansıttığı bir platformdur. Kullanıcılar yaptıkları paylaşımlar ile kendilerini doğru bir şekilde ifade etmeli ve takipçileriyle etkileşimlerini yüksek tutmalıdır. Genel anlamda kullanıcı sosyal medyada paylaşım yaparken yaptığı paylaşımın uzunluğunu, doğruluğunu, paylaştığı bir şeyi takipçilerinden görmesini istemediği biri var mı yani kullanıcı psikolojik açıdan etkileniyor mu? Bütün bunlar paylaşım yapılırken kullanıcının dikkat etmesi gereken unsurlar arasında yer almaktadır. Görsel haricinde yazılı bir metin paylaşılıyorsa, yazıda kullanılan üsluba ve yazının pozitif duygu vermesine dikkat edilmelidir.

Daha Fazla İçerik

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
You need to agree with the terms to proceed

Tüm Alanlarda Ücretsiz WhatsApp Danışma Hattıma Ulaşın!

Menü
WhatsApp İletişim
Call Now Button7/24 Destek İçin Hemen Arayın!

Youtube Kanalıma Abone Olun!

Dijital pazarlama, wordpress, SEO gibi tüm alanlarda düzenli olarak oluşturmakta olduğum videolarımı kanalımdan hemen takip edin!