İnternetin kullanım amacının çok daha fazlasını karşıladığı günümüzde, farklı iş alanlarının ortaya çıktığı görülmektedir. Sanal dünya, insanları eğlendirme, bilgilendirme ve iş sahası kazandırma niteliği taşımaktadır. İnternet üzerinden kazanç sağlamak çok kişiye geçim kaynağı olmuştur. Bilgisayar bilgisine sahip, internet kullanımına hâkim kişiler büyük kazançlar elde etmektedir. Aynı zamanda özel sektör alanlarında da yeni bir pozisyon olarak istihdam sağlamaktadır. Bu pozisyonlardan birisi de sosyal medya yöneticisi konumudur.
Sosyal Medya Yöneticiliği Nedir?
Toplum tarafından fazlasıyla internet kullanımına zaman harcamaktayız. Yaş farkı olmaksızın akıllı cep telefonları sayesinde internet kullanımı ülkemizde hızla artış göstermektedir. Her platformda, her alanda internet yaygın bir hale gelmektedir. Günlük işlerimizden alış-verişe kadar internet büyük bir kolay sağlamaktadır. Hiç şüphe yok ki internet kullanımında sosyal medya uygulamalarının yeri ayrıcalıklıdır.
Sosyal medyanın çok fazla kullanımı firmalara ve şirketlere de ilham kaynağı olmaktadır. Reklam ve ilan yapma, bunların daha fazla kitlelere ulaşmasında sosyal medya platformlarının etkili olduğu görülmektedir. Bu sebeple de özellikle özel sektörlerde yeni bir iş kolu karşımıza çıkar; sosyal medya yöneticiliği.
Sosyal medya yöneticisi; şirketin ya da bağlı olduğu kurumun sosyal medya hesaplarını yöneten kişidir. Reklam, tanıtım, ilan ya da organizasyon gibi kriterlerin sosyal medyada hazırlanıp yayınlanmasında başrol oynar. Sosyal medyada yayınlanacak içerik ve görsellerin yönetiminden sorumludur.
Sosyal Medya Yöneticisi Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
İnternet üzerinden kazanç elde etmek isteyen bağımsız olarak ya da bir sektöre bağlı çalışan sosyal medya yöneticisinin görevleri şöyle sıralanabilir:
- Bağlı olduğu firmanın tüm sosyal medya hesaplarının yönetimini üstlenmek,
- Sosyal hesaplar ile şirket için yeni ve yaratıcı içeriklerin gelişmesine katkıda bulunmak,
- Şirketin sosyal medya platformlarında ki yatırımlarını en etkin şekilde kullanmasını sağlamak,
- Şirkete ait sosyal medya hesaplarına gönderilen içeriklerin ortaya çıkardığı; ölçme, değerlendirme ve raporlama kriterlerini yapmak,
- Yeni ya da var olan kampanyaların sosyal medya hesaplarında verimliliğini artıracak çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirmek,
- Şirketin diğer rakiplerinin sosyal medya analizlerini takip ederek hesapların işlerliğini artırmak için yeni trendlere uygun etkinlikler ortaya koymak.
Sosyal Medya Yöneticisi Nasıl Olunur?
Teknoloji çağının getirdiği her bir yenilik farklı projelerin ortaya çıkmasına zemin oluşturmaktadır. Özellikle yeni iş alanlarının oluşması bunda çok fazla etkilidir. Bazı iş alanları için her hangi bir eğitim şartı dikkate alınmaz. Bilgisayar bilgisi, kullanımı ve yönetimi için bir sertifika yeterli olabilir. Ancak sektör bazında bir kurumda çalışmak için özellikle sosyal medya yöneticiliği için eğitim mutlaka gerekmektedir.
Sosyal medya yöneticiliği için kurum ya da şirket bağlı olduğu ilgi bölümlerden en az iki yıllık mezun olma kriterini dikkate alır. Bu pozisyonda çalışmak için; üniversitelerin İletişim, Reklam, Halkla İlişkiler, Tanıtım, İşletme bölümlerinden lisans ya da ön lisans eğitimi almak gerekmektedir.
Sosyal medya yöneticisi olmak ve bu pozisyonda kariyer planları olanların genel olarak özel sektörlerde iş olanakları bulmaları mümkündür. Ayrıca son yıllarda kamu kurumlarında da sosyal medya alanlarına ilgi duydukları görülmektedir. Kamu alanlarında da gerekli eğitim kriterlerini sağlayanlar buralarda da iş alanı bulabilmektedir. Ülkemizde İŞ-KUR üzerinden sosyal medya yönetici iş ilanlarını takip ederek başvuruda bulunulabilir.
Son yorumlar