Instagram her geçen gün hayatımızda daha fazla yer alıyor. Kimileri anı yakaladığı fotoğrafları paylaşıyor, kimi marka bilinirliği arttırmak için kullanıyor kimi ise diğer kullanıcıların paylaşımlarını görmek ve takip etmek için Instagram da vakit geçiriyor. Kullanıcılarda takip ettiği markalar, kişiler veya topluluklarla beğeni ve yorumlar yoluyla iletişim ve etkileşim kuruyor. Peki beğenerek takip ettiğimiz bu sayfalar nasıl içerikleri üretiyor? Bunlar sayfadan sayfaya üretilen içerik türüne göre değişkenlik gösterebilir fakat hepsi için ortak değişmeyen bazı noktalar var.
Kaliteli içerik dediğimiz şey aslında görünümdür. Görünümü oluşturan en önemli 2 şey ise görsellik ve metindir. Bunları anlamlı bir bütün haline getirdiğinizde etkileşimlerinizi arttırarak kullanıcılarda bilinirlik sağlayabilirsiniz.
Peki nereden başlamalısınız?
İçerik üretirken dikkat etmeniz gereken ilk şey tutarlılıktır. Her zaman tutarlı paylaşımlar yapmalısınız. İçerik metni, görsel hatta kullanılan hashtaglerin bir bütün olduğunu unutmayın. İçeriklerinizle anlamlı olan seçimler kullanıcılarınızda güven hissi oluşturarak bağ kurmanızı sağlar. Kullanıcıların geri dönüşlerini önemseyin, dinleyin. Takipçilerin fikirlerini öğrenmenin en iyi yolu anketler ve sorular sormaktır. Ara ara bu yollarla mutlaka takipçilerinizin fikirlerini alın ve onları önemsediğinizi gösterin. Bu sayede etkileşiminizi de arttırmış olursunuz.
Kullanıcıların sizi takip edip etmeme kararını etkileyen bir diğer nokta ise görsel bütün. Örneğin; uyumsuz renkler kullanılmış, belirli bir yazı tipi olmayan, abartılı filtreler içeren bir içerik karmaşık geleceği gibi kötü bir izlenim oluşturacaktır. Bu sayfaları takip etmeyi kim ister? Onun yerine sayfanız veya markanızla uyumlu olan renk ve yazı tipi seçimiyle kullanıcılarda sizi yansıtan bir imaj oluşturabilirsiniz.
İçeriklerinizi desteklemek amaçlı mutlaka emojiler kullanın. Günlük hayatımızda sıkça kullandığımız bu duygu ifadelerine yer vermeniz, anlatımınızı destekleyerek kullanıcılarla samimi bir bağ kurmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda oluşturduğunuz içeriklerde doğru etiketler kullanmaya özen gösterin. Yanlış veya fazla kullanılan hashtagler sayfanızın etkileşimini düşürerek spam durumuna getirebilir.
Son Yorumlar